Paroda, po kurią norisi vaikščioti itin atsargiai Pereiti į pagrindinį turinį

Paroda, po kurią norisi vaikščioti itin atsargiai

2014-09-10 18:48

Rugsėjis – naujų inspiracijų, atradimų ir darbų pradžia. Atsinaujinusi ir pakeitusi savo lokacijos vietą "101" Kauno galerija šį mėnesį, kartu ir naują kultūrinių renginių sezoną, pradėjo minimalistine menininkės iš Didžiosios Britanijos Kimvi Nguyen instaliacijų paroda "Trumpalaikiai komponentai".

Paroda, po kurią norisi vaikščioti itin atsargiai
Paroda, po kurią norisi vaikščioti itin atsargiai / Tomo Raginos nuotr.

Rugsėjis – naujų inspiracijų, atradimų ir darbų pradžia. Atsinaujinusi ir pakeitusi savo lokacijos vietą "101" Kauno galerija šį mėnesį, kartu ir naują kultūrinių renginių sezoną, pradėjo minimalistine menininkės iš Didžiosios Britanijos Kimvi Nguyen instaliacijų paroda "Trumpalaikiai komponentai".

Įžengiant į kamerines galerijos "101" erdves, užpildytas monochrominėmis, trapiomis, minimalistinės estetikos K.Nguyen instaliacijomis "Balionai, oras, kvėpavimas, monetos", "Degtukai", "Anglis" norisi vaikščioti itin atsargiai, nedarant staigių judesių. Mat nuo menkiausio kryptelėjimo tvarkingai kampe sudėti balionai gali pakilti į orą, apskritimu išdėlioti degtukai – pasisklaidyti po erdvę, o menkesnis brūkštelėjimas ranka per centrinę galerijos sieną – sunaikinti kruopščiai autorės anglimi pieštų brūkšnelių kompoziciją.

Kiek atsitraukus ir pažvelgus į instaliacijas iš atokesnio taško, ima rodytis, kad kūrinių kompozicija išdėliota lanko principu. Nuo apkrauto dešiniojo galerijos kampo, kuriame sudėti juodi balionai, žvilgsnis leidžiasi į grindis, ant kurių preciziškai išdėliotas apskritimas, vibruojantis nuo sklindančios šviesos ir sunkesnio žingsnio. Tada akys kyla link centrinės galerijos sienos, nusėtos juodais brūkšneliais, kurių spiečiuje ir vėl akcentuotas apskritimas.

Persikėlus iš pagrindinės "101" galerijos erdvės į kiek mažesnę ekspozicijų salę pasitinka milžiniškas baltas balionas, įspraustas tarp keturių salės sienų. Apskritimo simbolis vėl pasikartoja.

Apskritimo, lanko, besikartojančių kompozicinių elementų dermė apskritai labai reikšminga šiai kūrėjai. Apskritimas – tai visų pirma cikliškumo, pilnatvės, dvasingumo simbolis. Šis elementas K.Nguyen instaliacijose tampa pagrindiniu akcentu, žyminčiu meno kūrinio idėjos daugiasluoksniškumą.

Apskritimo simbolis kalba universalia kalba, suprantama įvairių tautybių, kultūrų, amžių žiūrovams. Be to, šis atsikartojantis elementas vizualiai sujungia galerijos erdvėje eksponuojamas instaliacijas. Žvelgiant į kūrinį "Anglis" atrodo, kad išblukintas apskritimas jame nuslysta siena ir išsilieja ant grindų, tapdamas nauju kūriniu "Degtukai". Instaliacija "Balionai, oras, kvėpavimas, monetos" tarsi suteikia materialią formą menininkės kvėpavimui ir žiūrėdamas į akinamai juodus, oro pripildytus balionus, žiūrovas susimąsto apie gyvybę, nestabdomą judėjimą, laisvę.

Instaliacijoms įgyvendinti panaudotos medžiagos: balionai, monetos, degtukai, anglis lengvai sutilpo menininkės bagaže. Jos, telpančios į rankinį bagažą, buvo viena pagrindinių K.Nguyen idėjų. Menininkei įdomi meno gimstančio iš vietos, medžiagų ar aplinkos poveikio keliamų apribojimų tema. Parodoje "Trumpalaikiai komponentai" tai atsispindi išgrynintomis kūrinių idėjomis ir neperkrauta ekspozicija, kurioje besilankydamas žiūrovas gali ramiai mąstyti, nesiblaškydamas tarp sudėtingų formų, ryškių spalvų ar sunkiai suvokiamų metaforų.

Konceptualios, kompoziciškai išgrynintos ir preciziškai įgyvendintos K.Nguyen instaliacijos, meditatyviai suvokiamos žiūrovo, savo trumpalaikiškumu sužadins jį apmąstyti absoliučias tiesas.


Kas? K.Nguyen paroda "Trumpalaikiai komponentai".
Kur? Galerijoje "101" (Muitinės g. 7).
Kada? veikia iki rugsėjo 19 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų