Autobusų ir troleibusų parkus valdančios bendrovių valdybos jau parengė dokumentus prijungti vieną įmonę prie kitos. Tikimasi, kad tai mieste padės geriau organizuoti viešojo transporto veiklą.
Parengti dokumentai
Sprendimą prijungti "Autrolį" prie bendrovės "Kauno autobusai" Kauno savivaldybės taryba priėmė dar vasarą. Šiuo metu įmonių valdybos jau parengė ir paskelbė įmonių reorganizavimo sąlygas, taip pat rengia kitus dokumentus reorganizacijai, vyksta bendrovių padalinių specialistų tarpusavio konsultacijos.
Pasak įmonės "Autrolis" generalinio direktoriaus Naglio Simanavičiaus, dokumentai parengti ir patvirtinti įmonių valdybų. "Su reorganizacijos sąlygomis ir procesu bus atskirai susipažindinami įmonių kolektyvai, profesinės sąjungos, praėjus teisės aktuose nustatytam privalomam terminui, atitinkamus sprendimus dėl vienos įmonės prijungimo prie kitos turės priimti įmonių akcijų valdytojas Kauno savivaldybės administracijos direktorius", – aiškino N.Simanavičius.
"Autroliui" tenka šiek tiek didesnis krūvis tvarkant dokumentus nei "Kauno autobusams". Mat troleibusų parką valdanti bendrovė bus prijungiama prie autobusų. Naujoji įmonė kol kas ir vadinsis "Kauno autobusai". Vėliau gali keistis tik jos logotipas.
Atsižvelgiant į teisės aktų reikalavimus, įmonė "Autrolis" prieš prijungimą reorganizuota iš akcinės bendrovės į uždarąją akcinę kaip ir "Kauno autobusai", kad būtų galima vykdyti sujungimo procedūras.
Sprendimas – po mėnesio
Pagal akcinių bendrovių įstatymą pagrindinis įmonių akcijų valdytojas Kauno savivaldybės administracija priimti galutinį sprendimą dėl sujungimo galės ne anksčiau kaip po 30 dienų po viešo paskelbimo apie numatomą reorganizavimą.
Praėjusių metų pabaigoje buvo įkurta bendra abiejų įmonių valdyba. Pasak valdybos pirmininko Jono Koryznos, valdyboje darbas vyksta sklandžiai todėl jis nemato kliūčių laiku atlikti reikiamas procedūras. "Sudarytos darbo grupės įmonėse dirba gerai ir procesas vyksta sklandžiai. To rezultatus iki metų pabaigos pajaus ir kauniečiai, nes pagerės paslaugų efektyvumas", – teigė J.Koryzna.
Vairuotojų nemažės
Pasak N.Simanavičiaus, dėl reorganizacijos vairuotojų skaičius įmonėse nemažės, tačiau bus peržiūrimos kai kurios besidubliuojančios funkcijos ir pareigybės įmonių administracijose, žinoma, po reorganizacijos tęsianti veiklą įmonė "Kauno autobusai" turės vieną vadovą", – teigė N.Simanavičius.
Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Remigijus Skilandis tvirtino, kad vairuotojų reikia netgi daugiau nei dabar. "Žadama didinti maršrutų skaičių, dar pernai padidėjo nuvažiuotų kilometrų skaičius, todėl vairuotojai tikrai nepajaus reorganizacijos", – kalbėjo jis.
Įmonės "Kauno autobusai" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis pasakojo, kad bendrovėse šiuo metu vyksta aktyvios abiejų įmonių specialistų konsultacijos. "Aiškinamės, kaip reikės dirbti naujomis sąlygomis, ką reikės keisti. Juk reikės suderinti informacinių technologijų programas, derinti gamybinius procesus, koordinuoti darbus atskirose gamybinėse bazėse", – kalbėjo M.Grigelis.
Jo teigimu, darbo sąlygos abiejose įmonėse tikrai nepablogės. "Tam ir jungiamos įmonės, kad perimtų viena iš kitos gerą patirtį visose srityse . O negeri dalykai: biurokratija, naujų technologių trūkumai – per tam tikrą laiką atsisijos", – įsitikinęs M.Grigelis.
Tiki nauda miestiečiams
"Kauno autobusų" veikla pernai jau nebuvo nuostolinga, skaičiuojamas netgi nedidelis veiklos pelnas. "Autrolis" kol kas dirba nuostolingai. Abiem įmonėms savivaldybė už keleivių vežimo paslaugas skolinga apie 34 mln. litų. "Tikimės, kad bendra skola įmonėms po jungtuvių mažės", – vylėsi M.Grigelis.
J.Koryzna tikisi, kad po jungtuvių optimizavus įmonių veiklą troleibusų parko nuostoliai nepersimes į autobusų. "Nuostolius autobusų parke pavyko sumažinti taupant įvairiose srityse ir tai davė rezultatų. Manau, kad to bus galima pasiekti ir susijungus abiem įmonėms", – įsitikinęs J.Koryzna.
Pasak jo, didelio ekonominio efekto tikimasi, kai bus peržiūrėti abiejų transporto priemonių maršrutai. "Iki šiol abi įmonės savotiškai konkuravo, siekė turėti kuo daugiau kilometrų, kad padidintų savo pajamas. Dabar tokios keleiviams nereikalingos konkurencijos neliks ir bus galima racionaliai paskirstyti troleibusų ir autobusų maršrutus, neleisti jiems dubliuotis. Tai mažins nuvažiuoto kilometro savikainą", – aiškino J.Koryzna.
R.Skilandis pridūrė, kad neliko privalomų investicijų į kontaktinio tinklo plėtrą. "To reikalavo ankstesni įsipareigojimai Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankui už suteiktas paskolas troleibusams pirkti", – sakė R.Skilandis.
Jis akcentavo, kad racionaliai bus išnaudojamos ir abiejų parkų teritorijos. "Autobusai, kurių maršrutai rytais prasideda arčiau Islandijos pl., galės stovėti šioje gatvėje esančiame troleibusų depe. O kai kurie troleibusai palikti Raudondvario pl., kur yra autobusų parkas", – aiškino R.Skilandis.
Kol kas įmonės padalinių adresai nesikeis, ateityje gali būti, kad administracija telksis viename pastate.
Politikai suprato naudą
Kauno meras Andrius Kupčinskas pastebėjo, kad idėja sujungti dvi bendroves savivaldybėje sklandė seniai. "Praėjusią kadenciją šiam sprendimui pritrūko tik vieno balso", – prisimena A.Kupčinskas.
Šiemet po atliktų studijų ir ekspertų vertinimų abejojančiųjų buvo mažiau. "Sprendimas priimtas ne tik pozicijos, bet ir opozicijos balsais. Tai rodo, kad šio sumanymo nauda akivaizdi. Sujungus tą pačią paslaugą teikiančias įmones galima sutaupyti daug lėšų", – įsitikinęs meras.
Įmonių istorijos
Įmonės "Kauno autobusai" veiklos pradžia skaičiuojama nuo 1934 m. Bendrovėje dirba 514 darbuotojų, Kauno mieste ir jo apylinkėse kiekvieną darbo dieną važiuoja 152 autobusai 34 maršrutais, kurių bendras ilgis 1131,41 km. Kiekvieną darbo dieną 152 autobusai nuvažiuoja apie 34,6 tūkst. km, perveža daugiau nei 116 tūkst. keleivių.
Ilgiausias bendrovės autobusų aptarnaujamas maršrutas Nr.3 – "Kauno klinikinė ligoninė–Onkologijos ligoninė" yra beveik 59 km ilgio.
Iš visų eksploatuojamų bendrovės autobusų daugiausia yra 2004 m. įsigytų "Solaris" markės autobusų – 55 transporto priemonės, kurių vidutinis amžius – apie aštuoneri metai. 2008 m. visiškai atsisveikinta su "Ikarus" markės autobusais, kurie bendrovei tarnavo nuo 1975 m.
Kauno troleibusų parkas buvo įkurtas 1965 m. Troleibusų paslaugomis kasmet pasinaudoja apie 37 mln. keleivių. Iš viso Kaune yra 16 troleibusų maršrutų. Kasdien į miesto gatves išvažiuoja apie 112 troleibusų. Šiuo metu troleibusais pervežama apie 45 proc. viešojo transporto paslaugomis besinaudojančių keleivių.
Įmonės "Autrolis" buvo įregistruota 1991 m. kaip valstybės įmonė, 1995 m. perregistruota kaip savivaldybės įmonė "Kauno troleibusų parkas", o 2000 m. patvirtintas juridinis statusas – akcinė bendrovė. Dar tada pasigirdo politikų siūlymų sujungti savivaldybės valdomą troleibusų parką ir keleivių autobusais vežimo paslaugas teikiančią "Kauno autobusai" į vieną įmonę, tačiau įgyvendinti šią idėją ilgai atidėliota.
Naujausi komentarai