Kaune ruošiamasi branginti parkavimą

  • Teksto dydis:

Neretai 100 procentų siekiantis momentinis centro ir senamiesčio užstatymas automobiliais tampa galvos skausmu ne tik vietos nerandantiems ir papildomus ratus sukantiems vairuotojams. Vadovaudamasis Darnaus judumo plane numatytomis gairėmis, Kaunas imasi neatidėliotinų veiksmų – koreguos daugiau kaip dešimtmetį nekeistus rinkliavos dydžius. Dėl tokio sprendimo turės balsuoti gruodžio 19 d. posėdžiausianti miesto taryba.

Būdas išsivaduoti nuo spūsčių

Miesto rinkliavos įkainiai raudonoje ir geltonoje (oranžinėje) zonose nekeisti jau beveik septynerius metus, o žalioje ir mėlynoje – visą dešimtmetį. Jose fiksuojamas labai didelis intensyvumas, siekiantis 80–85 procentus. Neretai momentinis stovėjimo vietų užimtumas centrinėje miesto dalyje bei senamiestyje būna šimtaprocentinis.

„Pastebime, kad dėl infliacijos ir augančio darbo užmokesčio sąlyginai žemos rinkliavos kainos turi vis mažiau įtakos gyventojų apsisprendimui naudotis viešuoju transportu ar statyti automobilius atokiau nuo centrinės miesto dalies. Vadovaudamiesi darnaus judumo principais, siūlome ligšiolinėse parkavimo zonose imtis būtinų sprendimų.

Akivaizdu, kas tai nepopuliarus, bet šiai dienai jau neišvengiamas sprendimas. Tai galimybė atlaisvinti centrines gatves nuo automobilių grūsčių. Joms įtakos turi ir sulėtėjantis transporto srautas, kuomet gatvėse stabčioja laisvų vietų besižvalgantys ir sunkiai jas atrandantys vairuotojai“, – sako Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Tarybai pritarus teikiamiems pokyčiams, transporto priemonės valandinė stovėjimo kaina keturiose zonose keistųsi taip: geltonoje – 0,5 Eur (nuo 2 iki 2,5 Eur); raudonoje 0,8 Eur – (nuo 1,2 iki 2 Eur); mėlynoje – 0,4 Eur (nuo 0,6 iki 1 Eur); žalioje – 0,2 Eur (nuo 0,3 iki 0,5 Eur).

Naujai pastatytą daugiaaukštę transporto priemonių saugyklą K. Donelaičio g. 65A numatyta priskirti naujai zonai ir apmokestinti visą parą. Čia valandinis parkavimas nuo 8 iki 20 val. kainuotų 1,2 Eur, o nuo 20 iki 8 val. – perpus pigiau (60 ct). Metinio leidimo kaina siektų 340 Eur.

Kauno m. savivaldybės nuotr.

Keletas galimų alternatyvų

Savivaldybės tarybai teikiamas sprendimo projektas apims ir daugiau pasikeitimų. Dėl didelio parkavimo aikštelių ir kiemų užstatymo, siekiančio daugiau kaip 80 proc., siūloma keisti leidimų kainas. Pigiausias 30 dienų, kainuosiantis 20 Eur, būtų skirtas aikštelei prie geležinkelio stoties. Metinis leidimas, galiojantis trijose zonose (žalia, mėlyna, raudona), atsieitų 800 Eur.

Dažnai centre besilankančių vairuotojų patogumui rengiami 3 naujo tipo leidimai, suteiksiantys galimybę stovėti visose rinkliavos zonose. Mėnesiui toks leidimas kainuotų 150 Eur, ketvirčiui – 350 Eur, o metams – 1200 Eur.

Lygiagrečiai su šiais siūlymais, atsižvelgiant į gyventojų nusiskundimus ir vietų trūkumą kiemuose, raginama atsisakyti antrojo gyventojo ir veiklą vykdančių asmenų leidimo.

„Kiemuose parkavimo vietų fiziškai gerokai mažiau nei yra patalpų ar butų. Dėl to išsipirkusieji po du leidimus užima visas vietas ir jų nepalieka kitiems gyventojams. „Nuskriaustieji“ kreipiasi dėl leidimų statyti automobilius gatvėje, tačiau tai problemos neišsprendžia – taip gatvės tampa apkrautos dar labiau. Dėl šios priežasties siūlome gyventojams ir veiklą vykdantiems asmenims palikti po vieną leidimą. Turintiems daugiau automobilių siūlytume alternatyvą – galimybę įsigyti kitus leidimus“, – prideda biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas.

Be to, sulaukus tarybos pritarimo, nuo kitų metų dėl vairuotojų patogumo visi leidimai taptų elektroniniai.

Vadovaudamiesi darnaus judumo principais, siūlome ligšiolinėse parkavimo zonose imtis būtinų sprendimų.

Leidimai elektromobiliams – 3 metams

Kartu su aukščiau išvardintomis naujovėmis nuo kitų metų keistųsi dviejų gatvių zonos.

Pasitaiko atvejų, kai gyventojai pasirenka neteisingas parkavimo zonas. Iki šiol geltonoje zonoje buvusi Gedimino gatvė (prie LSMU Kauno ligoninės Priėmimo skubios pagalbos ir traumų skyriaus) keistųsi į raudonąją, o I. Kanto gatvės atkarpa nuo Kęstučio g. iki Karaliaus Mindaugo pr. – iš raudonos į geltonąją.

Tuo pačiu siūloma nustatyti naują leidimų galiojimo terminą gryniesiems elektromobiliams. Iki šiol tokių transporto priemonių savininkams jie būdavo išduodami vieneriems metams. Įsigaliojus pokyčiams, galiojimo terminas pailgėtų iki 3 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

oho

oho portretas
Tai vakare Kauno senamiestis galės anksti užsidaryti.. Nes viešasis transportas beveik nevažiuoja. o žiemą per balas, ar nenukastą sniegą, niekas toli klampoti ir nenorės. Parkuoti brangu, tai ir maltis po centrą nėra prasmės. Vietoj to, kad senamiestį gaivintų, pritrauktų žmones, centras rizikuoja tapti nuskurusiu be žmonių vaiduokliu.

Dinas

Dinas portretas
Jau trečią kartą kai didina kainą tai visuomet tik dėl žmonių gerovės. Tipo mažiau ivažiuos į sena.miestį. Taigi jau ir taip ruošia,kad vien ivažiuoti į centrą nuskenuos ir reiks susimokėti

vodila

vodila portretas
merui gerai, kai jis turi personalinę vietą auto už mokesčių mokėtojų pinigus......
VISI KOMENTARAI 47

Galerijos

Daugiau straipsnių