Sukėlė diskusijų
Antradienį Kauno miesto taryba svarstė, ar apmokestinti visus įvažiavimus į Senamiestį. Posėdžio metu kilo diskusijų, ar tikrai apie visas situacijas pagalvota ir gyventojai nebus nubausti vien todėl, kad gyvena istorinėje Kauno vietoje.
„Jei gyventojas neturi pastovios parkavimo vietos, jam reikės mokėti? Ar buvo kalbama su verslo bendruomene, kaip tai paveiks kavinių, restoranų veiklą? Idėja gera, tačiau kai kur nėra aiškių atsakymų, kaip sistema funkcionuos. Norėtųsi, kad sistema būtų patogi ir gyventojams ir svečiams, todėl administracija turėtų detaliai išaiškinti visas situacijas“, – kalbėjo opozicijos atstovas Paulius Lukševičius.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius aiškino, kad jei gyventojai turi parkavimo vietą, jiems reikės išsiimti leidimus, o tie, kurie neturi nuosavo parkingo, galės išsipirkti metinius parkavimo leidimus, į kuriuos bus įskaičiuotas ir įvažiavimas. Tiesa, dėl tokio parkavimo reikės keisti Senamiestyje galiojančias vietinės rinkliavos zonas. M. Matusevičius nurodė, kad kitame tarybos posėdyje būtent ir bus keičiama parkavimo zona, pagal ją bus išduodami leidimai gyventojams.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Pasak M. Matusevičiaus, kavinėms įtakos tai neturės, nes tie, kurie atvyksta pavalgyti, mokės už parkavimą, o ne įvažiavimą. Šis sprendimas esą skirtas mažinti tranzitą.
Rasa Duobaitė-Bumbulienė teiravosi, ar nereikėtų padaryti pereinamojo laikotarpio, kad gyventojai ir miesto svečiai priprastų prie naujos tvarkos. Be to, tarybos narei užkliuvo, kodėl apmokestinimas palies tik keturrates transporto priemones, tačiau daroma išimtis motociklams.
Eismo specialistas aiškino, kad motociklai – sezoninės transporto priemonės, todėl nėra tikslinga jų įtraukti į projektą.
Vis dėlto, nors kai kurie tarybos nariai teigė, jog klausimas nėra iki galo išdiskutuotas, tačiau sprendimui pritarta. Už šį klausimą balsavo 27 tarybos nariai, dar dešimt susilaikė.
Kaip apmokėti?
Apmokėti už įvažiavimą į Senamiestį bus galima keliais būdais. Viena siūlomų galimybių – užsiregistruoti svetainėje parkavimaskaune.lt, ten įrašyti savo automobilio valstybinius numerius, nurodyti asmens telefono numerį, e. paštą. Įvažiavęs į apmokestinamą Senamiesčio zoną, žmogus gautų pranešimą apie prievolę sumokėti arba už pravažiavimą, arba už stovėjimą. „Parkomatai yra integruojami į sistemą ir juose bus galima sumokėti arba už taršą, arba už parkavimą. Planuojama, kad šį mokestį bus galima apmokėti ir per parkavimo programėles, kad žmonėms būtų kuo patogiau“, – aiškino M. Matusevičius. Kam mokestis netaikomas?
Kauno miesto savivaldybės eismo specialistai „Kauno dienai“ kiek anksčiau aiškino, kam įvažiavimo rinkliavos mokėti nereikės. Pirmiausia, už įvažiavimą nereikės mokėtis, jei žmonės į Senamiestį atvyks pasibūti. Tuomet reikės mokėti tik už parkavimą.
Ar buvo kalbama su verslo bendruomene, kaip tai paveiks kavinių, restoranų veiklą?
Taip pat numatytos išimtys gyventojams, kurie čia turi nekilnojamojo turto arba jį nuomojasi. Numatyta, kad vienam nekilnojamojo turto objektui bus skiriamas vienas leidimas, nebent prie namo yra didesnė automobilių aikštelė. Tuomet nemokamai galės įvažiuoti tiek automobilių, kiek yra parkavimo vietų. Tačiau gyventojai turės parkavimaskaune.lt sistemoje registruoti savo automobilius. Esant poreikiui, jie galės įrašyti kitą automobilį.
„Tarybos sprendime įrašyta, kad mokestis netaikomas nuosavybės, nuomos, patikėjimo teise ar kitais pagrindais valdantiems nekilnojamojo turto vienetą. Manau, nuomos sutartis nebūtinai turės būti registruota Registrų centre, tačiau mes stengsimės išvengti atvejų, kai leidimo prašo ir turto savininkas, ir nuomininkas, nes bus galima registruoti tik vieną leidimą.
Gyventojai turės pasitvirtinti parkavimo schemą ir ją atnešti į „Parkavimas Kaune“. Pagal tai bus išduodami leidimai. Tie Senamiesčio gyventojai, kurie savo parkavimo vietų neturi, ir iki šiol gaudavo parkavimo leidimus, tad ir su įvažiavimo leidimais, manau, nebus problemų“, – aiškino M. Matusevičius.
Eismo specialistas aiškino, kad leidimų reikės ir Senamiestyje veikiančioms įmonėms. „Yra įmonių, kurios turi, tarkime, 20 parkavimo vietų. Jos turės taip pat registruoti darbuotojų automobilių numerius, kad jie galėtų nemokamai įvažiuoti. Jei automobiliai keičiasi, sistemoje turės būti pakeisti ir numeriai. Kitaip tariant, jei yra daugiau darbuotojų, nei įmonė turi parkavimo vietų, verslo atstovai turės prisijungti prie sistemos ir suteikti leidimus tiems, kuriems tuo metu reikia“, – sakė M. Matusevičius.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Mažų emisijų zona bus nemokama ir neįgaliesiems. Jie taip pat turės užsiregistruoti „Parkavimas Kaune“ sistemoje. Vienam negalią turinčiam asmeniui leidžiama užregistruoti vieną tuo metu mažoje emisijų zonoje esantį automobilį. Jei žmogus į Senamiestį važiuos kita transporto priemone, sistemoje turės pakeisti valstybinius numerius.
Nemokamai į Senamiestį bus leidžiama įvažiuoti gryniesiems elektromobiliams, tačiau įkraunamiems hibridiniams automobiliams jokių išimčių nenumatyta. Elektromobilių turėtojai taip pat turės užsiregistruoti „Parkavimas Kaune“ sistemoje.
Mažins tranzitą
Savivaldybės atstovai yra aiškinę, kad įdiegti mažų emisijų zoną Senamiestyje reikėjo būtent dėl tranzito, kai vairuotojai net nestabteli ir važiuoja pro Senamiestį, taip trumpindami kelią, ar rieda šiomis gatvelėmis išvis be konkretaus tikslo. Taip ne tik sudaromos spūstys, bet ir keliamas triukšmas, didėja oro užterštumas.
Dabar įrengtos švieslentės ir automobilių numerių skenavimo sistemos vienuolikoje vietų, pro kurias galima patekti į Kauno Senamiestį. Jos jau kurį laiką veikia ties Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis ir Karaliaus Mindaugo prospektu. Kol dar nepatvirtinti tarifai, sistema tiesiog stebi transporto srautus.
Skaičiuojama, kad vidutiniškai kas mėnesį šią zoną įvažiuoja apie 44 tūkst., o per dieną – 1,5 tūkst. automobilių.
Regimanto Zakšensko nuotr.
2 eurų mokestis už įvažiavimą į Senamiesčio mažų emisijų zoną bus pradėtas taikyti nuo rugpjūčio 1 dienos.
Naujausi komentarai