Pereiti į pagrindinį turinį

Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų

Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų Kaune streikuoja dalis troleibusų vairuotojų

Nepatenkinti mažinamais atlyginimais pirmadienį Kaune streiką pradėjo maždaug du trečdaliai miesto troleibusų vairuotojų.

Streikuos ir rugsėjo 1-ąją

Vairuotojai streiką pradėjo 4 val. Jis turėtų vykti visą darbo dieną, kuri įmonėje "Autrolis" tęsiasi iki 24 valandos.

Kadangi dalis vairuotojų streikui nepritaria, dalis troleibusų pirmadienį į darbą išvažiavo.

Profesinės sąjungos, vienijančios Kauno troleibusų vairuotojus, pirmininkas Petras Balčaitis Lietuvos radijui teigė, kad paprastai rytą dirbti turėtų 112 vairuotojų, pirmadienį tokių esą buvo apie 40.

Jeigu miesto savivaldybė ir "Autrolio" vadovai nesureaguos į troleibusų vairuotojų reikalavimą nemažinti atlyginimų, kita galimo streiko data - rugsėjo 1-oji.

Praėjusį trečiadienį streikui pritarė 230 vairuotojų iš 370.

Pirmadienį savivaldybės išplatintame pranešime rašoma, kad troleibusų vairuotojai, naudojant psichologinę prievartą, buvo verčiami neišvažiuoti į maršrutą, streikuoti, grasinant su jais ir su jų artimaisiais susidoroti. Dėl vykusio smurto įspėjamojo streiko metu tarnybinius pranešimus jau pateikė 13 troleibusų vairuotojų

Troleibusus pakeitė autobusai

Kaip informavo Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras, rytinėje pamainoje į gatves išvažiavo 52 troleibusai ir 28 autobusai.

„Iš viso mieste „Autrolio“ maršrutuose dirbo 80 visuomeninio transporto automobilių vietoj troleibusų įprastą darbo dieną važiuojančių 112 troleibusų. Darome viską, kad miestiečiai patirtų kuo mažiau nepatogumų“, - tikino P.Keras.

Dalį „Autrolio“ maršrutų aptarnauja „Kauno autobusų“ ir „Kautros“ autobusai, kurie yra pažymėti „T“ raide. Jie kursuoja 1, 3, 13 ir 14 maršrutais.

Nepatenkinti dėl atlyginimų mažinimo

Dalis Kauno troleibusų vairuotojų dviejų valandų įspėjamąjį streiką buvo surengę praėjusį pirmadienį, rugpjūčio 17 dieną.

Antro pagal dydį Lietuvos miesto troleibusų vairuotojai protestuoja prieš miesto valdžios sprendimą mažinti jų darbo krūvius ir tuo pačiu darbo užmokestį.

Taupant savivaldybės lėšas, nuo balandžio 1 dienos metinė planinė rida "Autroliui" sumažinta 12,2 proc. nuo pradinio plano, o nuo rugpjūčio 1 d. ji sumažėjo dar 2,7 procentais. Sumažėjus darbo krūviui darbuotojų atlyginimai turėtų mažėti apie 15 procentų.

Kauno savivaldybės duomenimis, praėjusių metų birželį vidutinis priskaičiuotas troleibusų vairuotojo atlyginimas buvo 2663 litai (išmokėtas - apie 2020), liepą - 3160 (išmokėtas - apie 2383) litai.

Šiemet vidutinis priskaičiuotas atlyginimas yra 2585 litai (išmokėtas - apie 1989 litai).

Skundžiasi, kad viršininkai grasino

„Tuos, kurie dabar dirba, ryte viršininkai asmeniškai išvežiojo į skirtingas Kauno vietas. Nežinau, ką jiems pažadėjo, gal ir grasino“, - svarstė streikuojantis vairuotoja Vita.

„Vakar 21 val. man į namus paskambino maršruto viršininkas ir klausinėjo, ar aš su visais. Nors man darbas turėjo prasidėti 5 val. 26 min., man pasiūlė ateiti 3 val. į visai kitą vietą nei priklauso. Esi gana jaunas, būsi pirmoje vietoj tam sąraše“, - viršininko žodžius kaip grasinimą suprato vienas iš streikuotojų. Jis atsisakė išvažiuoti į miestą.

„Mes ne lego kaladėlės („Autrolio direktorius yra M.Legas), ne vatos prikimštos lėlės, jei norėsim, tai streikuosim, bet troleibusus vairuosim“, - skandavo prie „Autrolio“ susirinkę troleibusų vairuotojai. Žmonės tikino esantys sunerimę dėl to, kad patys viršininkai naktį išvarė iš troleibusų parko transporto priemones, kad streikuoti nesutikę vairuotojai galėtų jomis ryte išvažiuoti į miestą.

„Mes esame atsakingi už tuos troleibusus, jeigu kažkas išdaužys langus ar dar ką nors padarys. Todėl kreipėmės į policiją“, - pasakojo streiko komiteto narė Aldona Palionienė. Anot jos, Žaliakalnio policijos nuovada maždaug valandą delsė priimti pareiškimą, kuriuo streikuojantys vairuotojai skundėsi dėl troleibusų pagrobimo. „Troleibusų saugumas neužtikrintas, o valdžios veiksmai trukdo mums streikuoti“, - piktinosi A.Palionienė.

Tikina gaunantys mažiau

Vairuotojus piktina tai, kad viešai neva skelbiami klaidinantys duomenys apie jų atlyginimus. „Pas mus atėjo vairuotojais dirbti žmonės, turintys aukštąjį išsilavinimą, nes buvo viliojami 3,5 tūkst. litų atlyginimais. Jie tiesiog buvo apgauti. Čia tiek nemoka“, – tikino streikuotojas Juozas.

„Vadovybė gali viešai sklebti, kiek mes uždirbame, o kai norėjome sužinoti, kiek jie uždirbo aknsčiau ir kiek gauna dabar, buvo paaiškinta, kad tai konfidenciali informacija“, – aiškino streiko dalyviai.

Streikuotojai skundėsi vis blogėjančiomis darbo sąlygomis, „Autrolio“ vadovų nenoru bendrauti ir kartu spręsti problemas. „Su mumis niekas nieko nederino. Vienašališkai buvo nuspręsta ir išleistas direktoriaus įsakymas nuo rugsėjo 1 d. mažinti vairuotojų tarifus. Jeigu dabar per mėnesį uždirbame apie 1500 litų į rankas, tai sumažinus tarifus gausime apie tūkstantį litų ar dar mažiau“, - vienas per kitą nepasitenkinimą reiškė troleibusų vairuotojai.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų