Ankstų pirmadienio rytą į įspėjamąjį streiką rinkosi Kauno „Autrolio“ vairuotojai. Dvi valandas - nuo 4 iki 6 ryto - streikavę vairuotojai piktinasi dėl bendrovės vadovybės ketinimų be abiejų šalių sutikimo mažinti atlyginimus. Troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Petras Balčaitis neatmeta galimybės, kad kitą savaitę teks surengti neterminuotą streiką, kai į miesto gatves neišvažiuos nė vienas troleibusas.
Įmonę ketinama sužlugdyti?
Kaip įspėjamojo streiko priežastį profesinė sąjunga nurodė bendrovės vadovo vienašališką sprendimą mažinti vairuotojų algas.Tačiau tikrosios priežastys, anot P.Balčaičio, kur kas rimtesnės: "Autrolį" norima sužlugdyti", - įsitikinęs profesinės sąjungos pirmininkas.
"Įmonės vadovas neturi absoliučiai jokių įgaliojimų, jis darys tokius veiksmus, kokius jam nurodys Kauno savivaldybės administracija ir meras", - aiškino P.Balčaitis.
Pasak jo, padėtis įmonėje nepavydėtina. "Miesto valdininkai dėl kesitų priežasčių nori panaikinti keleivių vežimą troleibusais. Mes norime atkreipti gyventojų dėmesį, kad Kaune gali išvis nelikti troleibusų", - nuogąstavo profesinės sąjungos pirmininkas.
Jis stebisi valdininkų trumparegiškumu ir nemokėjimu skaičiuoti: "100 kilometrų nuvažiuoti troleibusas sunaudoja elektros energijos už 30 litų, autobusui nuvažiuoti tą patį atstumą prireikia dyzelinio kuro už 120 litų", - skaičiuoja P.Balčaitis.
Troleibusų vairuotojai siūlo įmonei mažinti ne "Autrolio" darbo apimtis, o sumažinti važiavimo kainas. "Atpigus bilietams, atsirastų prognozuojamas didesnis keleivių skaičius, kuris įmonei atneštų didesnes pajamas", - išeitį iš padėties "Autrolio" vadovams siūlo vairuotojai.
Gyventojams streikas netrukdė
Kaip informavo Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras, pirmadienio rytą į gatves išvažiavo 47 iš 50 planuotų troleibusų.
„Mano duomenimis, gyventojai nepatogumų nepatyrė, nes Įspėjamasis streikas vyko tarp 4 ir 6 valandos ryto. Nuo 6 val. visi troleibusai jau važiavo įprastu grafiku“, - teigė P.Keras.
Pasak jo, dabar svarbu pasirengti profesinės sąjungos planuojamam "tikrajam" streikui.
"Jeigu yra ginčas, tai jį turėtų spręsti įmonės vadovai ir darbuotojai. Tačiau tikiuosi, kad sveikas protas nugalės, ir darbuotojai supras, kad sunkmečiu reikia imtis visų priemonių, kad bendrovė išgyventų tą sunkmetį. Po kurio laiko gali būti žymiai skaudesnės pasekmės nei algų sumažinimas", - svarstė P.Keras.
Vairuotojų atlyginimai nemaži
Kaip skelbiama "Autrolio" pranešime, praėjusių metų birželį vidutinis priskaičiuotas troleibusų vairuotojo atlyginimas buvo 2663 litai (išmokėtas - apie 2020 litų), liepą - 3160 (išmokėtas - apie 2383 litai) litai. Šiemet vidutinis priskaičiuotas atlyginimas yra 2585 litai (išmokėtas - apie 1989 litai).
Šių metų kovo mėnesį 25 „Autrolio“ vairuotojai uždirbo vidutiniškai 2347 litus, 287 vairuotojai „į rankas“ gavo apie 2138 litus, 15 vairuotojų buvo išmokėtas 1847 litų atlyginimas.
Per 2007 metus vairuotojų atlyginimai buvo padidinti 38 procentais, o 2008 metais jie didėjo dar 29 procentais. Iš viso per 2007-2008 metus atlyginimai pakilo 67 procentais.
„Todėl keistokai skamba grasinimai streikuoti po to, kai buvo pasiūlyta sumažinti atlyginimus 15 procentų“, - išvardinęs visus skaičius pastebėjo „Autrolio“ direktorius Mindaugas Legas.
Taupant savivaldybės lėšas, nuo balandžio 1 dienos metinė planinė rida „Autroliui“ buvo sumažinta 12,2 procento nuo pradinio plano, o nuo rugpjūčio 1 d. ji sumažėjo dar 2,7 procentais. Iš viso rida sumažėjo 14,9 proc. Tai, kad troleibusai važiuoja rečiau, spėjo pajusti ir Kauno gyventojai, nes buvo panaikinti naktiniai reisai, o likusieji kursuoja rečiau.
Vairuotojams taip pat sumažėjo darbo. Bendrovės vadovai pasiūlė logišką sprendimą - maždaug 15 proc. visiems sumažinti atlyginimus. Tačiau tam pasipriešino profesinės sąjungos.
Valdžia irgi gaus mažiau
Šiais metais įmonės „Autrolis“ vadovams (direktoriui, dviem jo pavaduotojams ir finansininkui) atlyginimai buvo sumažinti 21 procentu.
Atlyginimai taip pat sumažinti ir įmonės įvairių tarnybų viršininkams, kuriems darbo užmokestis sumažėjo 15 -16 procentų.
Įmonės vadovo teigimu, atlyginimai mažėja tiek valstybiniame, tiek privačiame sektoriuje. „Logiška, kad visi įmonės darbuotojai turi solidariai prisidėti prie įmonės išlikimo“, - sakė M. Legas.
Nukentės gyventojai
„Jeigu iki rytojaus 16 valandos negausime įmonės direktoriaus pasirašyto įsakymo, kuriuo jis atšaukia priekabiavimą prie vairuotojų atlyginimų, tuomet trečiadienį bus rengiamas visuotinas vairuotojų balsavimas dėl neterminuoto streiko. Jei vairuotojai pritars, tai pirmasis neterminuotas streikas bus surengtas rugpjūčio 24 dieną“, - žada profesinės sąjungos lyderis.
Pasak jo, jei savivaldybė ir „Autrolio“ vadovas neatsižvelgs į vairuotojų reikalavimus, tuomet bus surengtas ne vienas streikas: „Darysime taip, kad sukeltume kuo daugiau nepatogumų gyventojams. Norime atkreipti miestiečių dėmesį, kad dėl tokių galimų nepatogumų kalta miesto valdžia“, - pridūrė P.Balčaitis.
Naujausi komentarai