Kauno technologijų mokymo centras šeštadienį pakvietė praleisti kitaip. Kūrybinėse dirbtuvėse šeimai buvo galima pasigaminti kokį nors mielą gaminį savoms reikmėms.
Centro mokiniai iš anksto pagamino paruoštukus, kuriuos apsilankę kūrybinėse dirbtuvėse, padedami mokytojų čia atėjusieji galėjo surinkti, sukalti ar suklijuoti ir jau impregnuotą ar nudažytą gaminį parsinešti namo.
„Aleksiuk, jei būsi neatidus, gali prikalti mano pirštą“, – mokė lesyklėlės stogą tvirtinantį mažylį mokytojas Gintautas Cechanavičius.
Patogiai ant stalo įsitaisęs berniukas nebuvo pasyvus stebėtojas, pats ir laikė lesyklėlę, ir pats tvirtino. Baigęs gaminį kilstelėjo, įdėmiai nužvelgė savo ir mokytojo darbą.
„Dažysiu mano mėgstamiausia žalia spalva“, – į ilgas kalbas nesileisdamas Aleksiukas jau nešėsi lesyklėlę į kitą mokymo centro patalpą bei žadėjo lesinti paukščiukus.
Berniuką atlydėjusi krikšto mama Kornelija džiaugėsi: „Man atrodo, kad jis labai susidomėjo ir buvo susitelkęs. Mažiems vaikams sunku ilgesniam laikui sutelkti dėmesį, o čia viskas ėjosi sklandžiai ir linksmai“.
Aleksiuko krikšto mama neabejoja, kad lesyklėlė bus pakabinta balkone ir berniukas galės stebėti, kaip paukščiukai lesa jo įbertus grūdelius ar saulėgrąžų sėklas. Taip kad nauda buvo ne tik prisiliečiant prie lesyklėlės gaminimo proceso, o tęstinė, nes vaikas savo padarytu darbeliu galės ir toliau džiaugtis, gal netgi susidomės ornitologija.
„Čia bus pagalvėlė mano katinui, kad minkščiau miegoti būtų, – savo siuvamą gaminį pristatė Margarita, aiškindama, kad į pagalvėlės vidų dar įsidės paminkštinimas. – Kai pasiųsiu važiuosiu į zoologijos sodą“.
Mergaitė džiūgavo, kad už gerą darbą jai bus atlyginta pramoga zoologijos sode. Margarita sutiko, kad čia bus kaip atlyginimas už jos gerą elgesį.
„Einame toliau dirbti, – mažąją Margaritą paragino mokytoja Rūta Markevičienė ir pripažino, kad mažesnius vaikus sudominti siuvimu nėra sunku. – Jie nori viską pabandyti, nebijo, kad kažkas neišeis. Jiems labai smagus pats procesas, kaip važiuoja siuvimo mašina, kaip galima kažką pasidaryti galutiniam rezultatui“.
Mokytoja pastebi, kad kartais iš mokyklų atėjusios paauglės siuva ir noriai nešioja savo gaminius. „Mūsų mokykloje yra galimybė iš atraižų, iš likučių pasidaryti gaminius – dekoruojame maišelius, gaminame kosmetines. Neįdomu tik siūlę siuvimo mašina siūti, žymiai įdomiau, kai ta siūlė išvirsta į naudingą gaminį“.
Kam įdomu pačiupinėti staliaus, ar siuvėjo, ar dar kitą profesiją kūrybinėse dirbtuvėse, tai padaro per praktinio pagaminimo džiaugsmą.
Pasigaminta kėdute nešinas Ignas šypsojosi: „Surinkau kaip lego, tik kalti daug reikėjo. Man buvo įdomu, nes ne tik pabuvau, o dar ir pasigaminau daiktą, kurį galėsiu naudoti“.
Taip pat kėdutę gaminusi Milda Kauno technologijų mokymo centro rengiamose kūrybinėse dirbtuvėse dalyvavo su tėveliais. Nors didžiąją dalį kėdutės darė pati mergaitė, bet ir mamai teko patepti klijų, o tėčiui pasidarbuoti plaktuku.
„Labai norėjau kėdutės. Lesyklėlė irgi gerai, bet man nepatiko modeliai“, – Milda išdavė, kad kūrybinio šeštadienio iniciatorė buvo mama.
Tiesa, tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad pasičiupti medienos gabalą ar audinio skiautę, ir kažką pasigaminti – labai paprasta. Mokytojas G. Cechanavičius juokiasi, kad jo kolega obliuoti išmoko sugadinęs 3 kub.m. medienos, bet išmoko.
„Tai daug kantrybės reikalaujantis darbas, – pabrėžė mokytojas. – Vaikus sunkus sudominti. Nežinau kokiais padebesiais jie skraido, tik vyresni jau žino ko jie ateina ir tie, kurie tikrai nori, tai ir išmoksta. Mes leidžiame pasidaryti ir kai pasidaro, parneša mamai kėdę, ar lentelę, tai jau žymiai įdomiau“.
Medienos apdirbimo skyriuje įrengtame ceche aukščiausios kokybės medžio apdirbimo staklės, tačiau jomis pirmiausia reikia išmokti naudotis.
„Mokinys turi norėti ir turėti bent truputį motyvacijos. Mano meilė jam duoda rezultatus. Aš myliu savo darbą, myliu vaikus ir tikrai būna gerų rezultatų, randame bendrą kalbą, priimame bendrus sprendimus ir nebūna jokių nesusipratimų“, – mokytojas Jonas Jasinskas rado laiko padėti kiekvienam prie savo darbelio plušančiam vaikui.
Kauno technologijų mokymo centras turi daug skyrių Kaune ir net Kauno rajone. Įdomu tai, kad mokyklai nereikia labai jau rūpinti iš kur įsigyti stalų ar kėdžių – klasėse pačių mokinių kartu su mokytojais sukurti ir pagaminti baldai, pačių sukurto dekoracijos.
Kūrybinės dirbtuvės yra tęstinis projektas. Tokią veiklą kauniečiams Kauno technologijų mokymo centras pasiūlo kartą per mėnesį.
Naujausi komentarai