Viešosios įstaigos (VšĮ) „Automobilių stovėjimo aikštelių“ veikloje yra nemažai naujovių, kurios aktualios miesto centre automobilius paliekantiems vairuotojams. Įstaiga taip pat yra laimėjusi ES paramą turistų sąlygoms kempinge gerinti. Apie įstaigos naujienas kalbamės su VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelių“ direktoriumi Algimantu Puidoku.
– Kokia naujiena šiemet jus labiausiai džiugina?
– Bene didžiausia naujiena – kelerių metų darbo dėl kempingo Jonavos gatvėje rekonstrukcijos rezultatas. Gegužės 6 d. Lietuvos verslo paramos agentūroje, vadovaudamiesi ūkio ministro 2013 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. 4-254 „Dėl finansavimo projektams, siekiantiems gauti Europos Sąjungos fondų finansinę paramą pagal Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir Ekonomikos augimo veiksmų programą skyrimo“ pasirašėme finansavimo ir administravimo sutartį S-VP3-1.3-ŪM-05-R-21-013, kurioje skiriama beveik milijonas litų kempingo Jonavos g. 51A rekonstrukcijai.
Jeigu sėkmingai ir laiku prasidės darbai, kempingo kolektyvui kartu su statybininkais teks pasukti galvas, kaip dalyje kempingo toliau priimti svečius, nesukeliant jiems diskomforto dėl prasidėjusių atnaujinimo darbų.
– Kuo galėjote nudžiuginti gyventojus?
– Manau, kad Senamiestyje dirbančius asmenis nudžiugino Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimas Rotušės a. apmokestinti tik nuo 11 val., o aikštelėje prie pilies leisti visiškai nemokamai statyti automobilius.
Norėčiau paprašyti į Kauno senamiestį ir į Kauno klinikas vykstančių vairuotojų atidžiai stebėti kelių eismo ženklus. Visose galimose vietose prie įvažų į jas yra pastatyti ženklai, nurodantys, kad čia rinkliavos rinkimas vyksta ZONA, t. y. visoje teritorijoje ir atskiri kelio ženklai kitose vietose nėra kartojami.
Turime gerą žinią apmokestintų gatvių namuose gyvenantiems žmonėms, kurie neturi savo kiemų automobiliams statyti. Taryba nutraukė buvusio VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelių“ Kontrolės skyriaus vadovo pradėtą karą teismuose dėl 22 probleminių gyventojų leidimų išdavimo ir supaprastino šios procedūros tvarką. Tiesa, šis leidimas pabrango – už kalendorinius metus jis kainuoja 120 litų.
– Ne paslaptis, kad neretai pasitaiko įvairių nesusipratimų dėl mokėjimo už automobilių stovėjimą.
– Dėl to patobulinome rinkliavos kontrolieriams programinės įrangos naudojimą fiksuojant vietinės rinkliavos pažeidimus. Patvirtinome labai aiškias taisykles. Tai pagreitino ir palengvino jų darbą ir sumažino klaidų tikimybę. Vis dėlto tai nereiškia, kad, vos vairuotojui išlipus iš automobilio ir skubant sumokėti, jums ant automobilio lango bus klijuojamas lapelis. Protingumo kriterijai galioja, bet nereikia manyti, kad per tą laiką, kiek jūs užtruktumėte mokėdami prie automato, galite nueiti „sekundei“ pas draugą ar į kokią nors įstaigą.
Dar labai dažnos nesusipratimų priežastys – vairuotojai skubėdami arba visai nepalieka nustatytoje vietoje talonėlio, leidimo, arba dažnai neatsargiai uždarydami dureles juos numeta arba apverčia (2012 m. buvo 13,3 proc. tokių skundų). Ginčų objektu neretai tampa ir mobilusis telefonas (apie 10 proc. skundų), kai suklystama nurodant automobilio valstybinius numerius. Būtina įsidėmėti, kad mokėdami SMS žinute jūs galite nueiti nuo transporto priemonės tik gavę pranešimą, kad mokėjimas priimtas. Gal kalbu per daug didaktiškai, tačiau norime, kad kiltų kuo mažiau nesusipratimų.
– Bet negi neklysta ir įstaigos darbuotojai?
– 2012 m. klaidų darė ir VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelės“ darbuotojai. Dėl rinkliavos kontrolierių netinkamo elgesio buvo gautaS 31 pranešimas, iš kurių net 14 buvo pagrįsti. Dar nemalonesnis atvejis buvo nutikęs praėjusių metų trečią ketvirtį, kai dėl mūsų kontrolės ir analizės darbuotojų kaltės daugelio vairuotojų, kurie buvo pasinaudoję prevencinėmis priemonėmis (įsigiję mokėjimo kortelę), užfiksuotos pažeidimų medžiagos buvo išsiųstos į savivaldybės Viešosios tvarkos skyrių. Labai atsiprašome tų žmonių už patirtus nepatogumus.
Išvadas darome ir mes. Nuo šių metų sausio pabaigos pradėjome dirbti pagal savivaldybės administracijos direktoriaus dar 2012 m. patvirtintą valdymo struktūrą. Vietoj dvi pareigybes – rinkliavos vadovo ir kontrolės ir analizės vadovo – jungusio darbuotojo (tas pats asmuo vadovavo rinkliavai ir tą procesą kontroliavo) pradėjo dirbti du žmonės: Vilniaus universitete įgyję teisės mokslų magistrų laipsnius ir panašaus darbo patirtį turintys Arūnas Rožaitis ir Žilvinas Jonyka.
Peržiūrėjome ir pakoregavome įstaigos darbo organizavimą. Smagu, kad ne tik spaudoje, bet ir gatvėje nebeliko vadinamųjų žaliaskvernių, nes pasikeitė apranga, ji tapo elegantiškesnė. Tačiau kartu su apranga turi keistis ir augti visų darbuotojų kultūra.
– Yra buvę incidentų, kai nukentėjo jūsų darbuotojai. Kaip užtikrinate darbuotojų saugumą?
– Aišku, rinkliavos kontrolierių darbas gatvėje, jų saugumas, darbo sudėtingumas, darbo sąlygos kelia daug rūpesčių. Čia mums daug padeda Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas ir savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius. Su pastaruoju skyriumi mus sieja bendras tiesioginis darbas. Norint, kad skyrius sugebėtų operatyviau susitvarkyti su rinkliavos pažeidėjų pateiktomis medžiagomis, turime kuo greičiau sujungti informacines programines sistemas, įsigyti naujos organizacinės technikos.
Bendros pastangos jau pirmą ketvirtį davė teigiamų pokyčių: gerokai sumažėjo skundų, pareiškimų, operatyviau spendžiami klausimai su klientais. Operatyviau pateikiamos pažeidėjų medžiagos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui. Per tris šių metų mėnesius, palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu, rinkliavos surinkimas išaugo 25 proc., arba beveik 360 tūkst. litų (procentai ir gryni pinigai pateikiami be šiemet mūsų sistemoje nuo vasario 1 d. ir kovo 1 d. pradėjusių dirbti Ašigalio g.1 ir 32 aikštelių). Iš viso per pirmąjį 2013 m. ketvirtį VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelių“ darbuotojai surinko 1,8 mln.litų rinkliavos.
– Dėl nušalinimo nuo pareigų metus negalėjote vykdyti savo pareigų. Kaip po tokios ilgos pertraukos VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelių“ veikla atrodo? Ar jus tenkina 2012 m. rezultatai?
– Puikiai žinau, kad kai kurios didelės užsienio kompanijos išleidžia vadovus keliems mėnesiams atostogų tam, kad galėtų įvertinti jų vadybinius gebėjimus. Man tai buvo priverstinis laikas. Tačiau nėra to blogo, kas nepasitarnauja gėriui. Šiuo atveju, geresniam įmonės darbo organizavimui. Per tą laikotarpį išryškėjo tos problemos, žmogiškieji prieštaravimai, kurie glūdėjo įstaigos viduje.
2012 m. finansiniai rodikliai – tikrai geri. Tai didžiulis viso kolektyvo, įstaigos vadovų S.Staškūno, V.Lendraičio nuoširdaus darbo rezultatas. VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelės“ pernai surinko daugiau kaip 7 mln. litų vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą. Rinkliava, palyginti su 2011 m., išaugo net 37 proc. Kas lėmė tokius pokyčius? Kokie stebuklai įvyko? Analizuojant statistinius rodiklius, viskas tampa dėsninga ir logiška.
2012 m. vasario 23 d. Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu net 840 vietų padidėjo rinkliavos teritorija. Vietoje 2011 m. buvusių 2943 vietų 2012 m. atsirado 3783. Buvo pakeisti rinkliavos tarifai ir padidintos brangiausių rinkliavos zonų teritorijos. Atsirado nauja 500 vietų brangiausia geltonoji zona – 4 litų už vieną valandą, 600 litų už rezervuotą vietą vienam mėnesiui. 3 litų raudonoji teritorija – 719 vietų. Mėlynoji – 2 litų – 1857 vietos. Pati pigiausioji 1 lito žalioji teritorija sumažėjo iki 695 vietų. Metinis valdymo ir operatyvios veiklos subjektams leidimas pakilo iki 360 litų. Metinis rinkliavos tarifas apmokestintų vietų gyventojams išaugo nuo 24 iki 120 litų.
Skaičiai geriausiai atspindi realią situaciją. 2009 m. vienos rinkliavinės vietos surinkimo kaina vidutiniškai buvo 1728 litai, 2010 m. – 2030, 2011 m. – 1754, 2012 m. – 1869 litai. Šie rodikliai lyg ir atspindi realybę, nors norinčiuosius žinoti situaciją geriau, reikėtų informuoti, kad rinkliavos surinkimo sąnaudos, tenkančios vienam rinkliavos litui, 2011 m. buvo 0,50 lito, 2012 m. – 0,43 lito. Tai suprantama: didėjant rinkliavos vietų skaičiui ir įkainiams, mažėja rinkliavos sąnaudos.
Aiškūs skaičiai kalba savo kalba, bet už jų visada slypi gyvas žmogus su savomis problemomis, kurias spręsti dviejomis spalvomis – juoda ar balta – nėra teisinga. Žmogiškasis faktorius mūsų darbe negali sumenkti.
Pokalbio pradžią pradėjome geromis naujienomis, tai tuo ir baikime. Noriu pasakyti, kad dar šiemet visus 50 pasenusių mokėjimo automatų pakeisime naujais. Dar šiemet prie Kauno klinikų Tvirtovės al. aikštelėse vairuotojai, palikę automobilius, galės atsiskaityti už faktiškai prastovėtą laiką (kaip Vilniaus oro uoste). Tikimės, kad dirbdami su informacinių technologijų specialistais artimiausiu laiku galėsime pasiūlyti vairuotojams įsigyti individualią laiko apskaitos įrangą, kuri leistų bet kurioje miesto automobilių stovėjimo vietoje atsiskaityti už faktiškai prastovėtą laiką.
Naujausi komentarai