„Norime atkreipti dėmesį dėl saugaus greičio, kad saugūs būtų ir patys, ir kiti eismo dalyviai. Saugaus eismo diena svarbi kiekvienam mūsų, nes visi esame eismo dalyviai vienokiose ar kitokiose pozicijose“, – kalbėjo Kauno apskrities Kelių policijos valdybos Eismo įvykių registravimo skyriaus viršininkė Rasa Baltaševičienė.
Pareigūnai buvo paruošę suvenyrų, balionų, tačiau kartu ir greičio matuoklį bei alkotesterį. Jie buvo skirti Laisvės alėja skriejusiems dviratininkams ir paspirtukininkams.
„O, čia vieną jau suvažinėję“, – pastebėjo patikrai ir pasveikinimui su Saugaus eismo diena sustabdytas dviratininkas, turėjęs omenyje inscenizuotą avariją. „Taip, jau suvažinėtas, todėl norime įspėti kitus, kad važiuotų saugiai, pėstiesiems artimu greičiu – 3-7 km/val., kad galėtų saugiai apvažiuoti pėsčiuosius, o vairuotojai spėtų pastebėti ir praleisti pačius dviratininkus, paspirtukininkus“, – sakė kauniečiui pareigūnė.
Vilmanto Raupelio nuotr.
Šis pasiteiravo, kiek jis mynė šįkart. Išgirdęs, kad greičio matuoklis parodė 15 km/val., pasitikslino: „Per greitai?“. Dvigubai viršijo leistiną greitį tokioje zonoje. „Bet jau lėtai važiavau palyginus…“ – nusistebėjo kaunietis, pridūręs, kad maisto kurjeriai laksto kur kas greičiau. Patikrinamas jo blaivumas. „Nespėjau dar šiandien“, – apie pasivaišinimą alkoholiu juokavo dviratininkas prieš nuvažiuodamas.
LNK reportažas:
Kiti du vyrai mynė kiek lėčiau, bet važiavo ne dviračiams rekomenduojama zona. „Ši zona skirta pėstiesiems. Jūs turite važiuoti kitoje pusėje“, – paaiškino R. Baltaševičienė. Vyrai teisinosi nežinoję šito, juokavo, kad seka vienas paskui kitą, todėl neatsakingi už savo elgesį.
Vienas jų pasidalijo, kad per gatvę dviratį visuomet vedasi, o ne juo važiuoja, tačiau kartą nedaug trūko, kad būtų buvęs partrenktas, taip einantis per pėsčiųjų perėją. „Jeigu girtumas būtų viršijęs leistiną normą, net ir šiandien nebūtumėte išvengę atsakomybės“, – nespėjo kita pareigūnė.
Dviratininkai, paspirtukininkai būna pavojingi ir pėstiesiems.
Vien šiemet per tris mėnesius Kaune užfiksuotos 10 avarijų, kuriose dalyvavo dviračių, elektrinių paspirtukininkų vairuotojai. Pernai – 83, neskaičiuojant atvejų, kai eismo dalyviai, nesuvaldę transporto priemonės, susižalojo patys. Dažniausi padariniai – nuo nusibrozdinimų iki lūžusių kaulų ir išdaužtų dantų.
„Šios transporto priemonės vis labiau populiarėja. Jomis važiuojamoji kelio dalis neretai kertama, deja, nenulipus, neįsitikinus, kad yra saugu. Vairuotojai nespėja sureaguoti. Dviratininkai, paspirtukininkai būna pavojingi ir pėstiesiems. Važinėja bendrose zonose, pavyzdžiui, Laisvės alėjoje. Tokiu atveju greitis turi būti artimas pėsčiojo greičiui, tai yra, 3-7 km/val.“ – pakartojo R. Baltaševičienė, atkreipusi dėmesį, kad bendrose erdvėse pirmumo teisė yra pėstiesiems ir dviratininkai, paspirtukininkai turi ne nardyti tarp žmonių, ne piktintis, kad jiems trukdoma greitai pravažiuoti, o stengtis saugiai apvažiuoti žmones.
Vilmanto Raupelio nuotr.
Dar vienas nelaimes galintis prišaukti elgesys – kai ant paspirtuko važiuoja du žmonės.
R.Baltaševičienė priminė, kad dviračiu važiuojamąja dalimi gali važiuoti asmenys ne jaunesni kaip 14 metų, o išklausę atitinkamą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesni kaip 12 metų paaugliai. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip aštuonerių metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.
Elektriniais paspirtukais – taip pat. Bet pateiktas pasiūlymas jų vairuotojų amžių riboti nuo 16 metų.
Naujausi komentarai