Išleido tris albumus
M. Zenkevičiūtė-Monikaze yra išleidusi tris albumus, tarp kitų svarbių pasiekimų – sutartis su garsia leidybos kompanija „Moshi Moshi Records“, M.A.M.A. metų elektroninės muzikos atlikėjos apdovanojimas, nominacija „Music Moves Europe Awards“ apdovanojimuose, neseniai įvykęs pasirodymas festivalyje „Primavera Sound“ Barselonoje. Dabartiniuose planuose – naujas albumas „Weakness“, koncertai Lietuvoje ir garsiuose Europos festivaliuose, tarp jų – „Ypsigrock“ Italijoje ir „Iceland Airwaves“ Islandijoje.
Profesinį muzikės kelią Monika pradėjo Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje, kur mokėsi kanklių specialybės, vėliau studijavo kompoziciją Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Baigiamasis jos studijų kūrinys „Pocket“ pateko į 10 geriausių Tarptautinės kompozitorių tribūnos kūrinių sąrašą, o kompozicija fleitai ir elektronikai „Manta“ – tarp geriausių 2020 m. kūrinių, kuriuos renka Lietuvos kompozitorių sąjunga.
Pagrindinio veikėjo balsu
2022 m. albume įamžinta „Laws of Distraction“ muzika atskleidžia žmogaus pastangas išlaikyti dėmesį triukšmingame šių laikų pasaulyje. Kiekviena daina sukuria tam tikrą nuotaiką ir konkrečią situaciją, kurią Monikaze pasakoja pagrindinio veikėjo balsu, o jo vidinį ir išorinį pasaulius atspindi susipinantys elektroninių garsų ir gyvai grojančio styginio orkestro sluoksniai.
„Niekada nesijaučiu tokia laiminga, kaip atlikdama šį kūrinį su orkestru“, – sakė Monikaze, pridurdama, kad tai bus tik trečias gyvas atlikimas publikai, o Klaipėdoje – pirmas. Kūrybiniame procese jai pravertė akademinės kompozicijos žinios, įgūdžiai rašyti kameriniam orkestrui. „Net tembrai, kuriuos naudoju elektronikoje, yra iš styginių instrumentų. Manau, kad taip geriau susiklijuoja, būna gražesnė orkestro ir elektronikos sintezė, nėra lyg du atskiri dalykai viename kūrinyje“, – šiek tiek kūrybos užkulisių atskleidė Monika.
Prisijungė orkestras
Pati valdydama elektroniką, atlikėja naudoja ir vieną gyvą instrumentą – savo balsą. Nuolatiniu jos kūrybos palydovu vokalas tapo natūraliai, tai paskatino pirmoji patirtis dar studijų metais: „Pamačiau, kaip žmonės reaguoją į balsą: iš karto viskas atgyja, rezonuoja, klausytojus tai paliečia. Visgi mums patinka natūralumas, gyvi, tikri dalykai.“
Prie šios elektroakustinės simfonijos avantiūros prisijungė Šv. Kristoforo kamerinis orkestras. „Vieną dieną gavau žinutę iš dirigento ir meno vadovo Mo. Barkausko, jis pagyrė mano muziką ir paskatino kurti orkestrui“, – apie projekto ištakas pasakojo Monikaze. Šis bendradarbiavimas patvirtina teiginį, kad Vilniaus miesto savivaldybės šv. Kristoforo kamerinis orkestras garsėja savo universalumu, profesionalumu, menine vaizduote. Šis orkestras yra laukiamas svečias Lietuvos ir užsienio koncertų salėse. Anot muzikologų, jis yra „puiki bazė visiems lietuvių kompozitorių sumanymams“. Vieną iš tų sumanymų publika išgirs šiame vasariškame koncerte „Laws of Distraction“.
Naujausi komentarai