„TheATRIUM“: pirmas, savas, ambicingas

  • Teksto dydis:

Klaipėdos dramos teatras šią savaitę jau paskelbė birželį vyksiančio jo rengiamo pirmojo tarptautinio teatro festivalio „TheATRIUM“ programą ir pradėjo platinti bilietus į dešimtį jo spektaklių ir du teatralizuotus koncertus.

Klaipėdiečių rankomis ir lėšomis

Birželio 1–25 d. Klaipėdoje rengiamas „TheATRIUM“ festivalis vyks vien klaipėdiečių pastangomis ir lėšomis – Lietuvos kultūros taryba festivalio nefinansavo. Lėšų jam skyrė Klaipėdos miesto savivaldybė, uostamiesčio verslininkai ir patys festivalio organizatoriai – Dramos teatras. „Festivalis įvyks visu pajėgumu, toks, kokio ir norėjome. Nė truputį „nenukraujavome“ negavę valstybės paramos, – tvirtino Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys. –  Kūrėme festivalį patys – su teatro Kultūrinės veiklos ir žiūrovų aptarnavimo padalinio vadove Ineta Baužyte, režisieriumi Dariumi Rabašausku ir literatūrinės dalies vedėju Gintaru Grajausku.“

„Šis festivalis – unikalus. Mūsų žiniomis, tai vienintelis Lietuvos istorijoje tarptautinis festivalis, sukurtas išskirtinai vieno miesto – klaipėdiečių – rankomis ir klaipėdiečių lėšomis. Stebimės ir džiaugiamės šiuo stebuklu ir didžiuojamės savo miestu“, – teigė G.Grajauskas.

Festivalis „TheATRIUM“ – programos „Klaipėda – Lietuvos kultūros sostinė 2017“ dalis. Organizatoriai teigė, kad jų tikslas – kuo plačiau supažindinti Vakarų Lietuvos gyventojus su vertingiausiais šiuolaikinio teatro spektakliais. Todėl, pasitarus su rėmėjais, buvo nuspręsta bilietų kainų nedidinti – jie į visus festivalio spektaklius kainuoja įprastai, kaip į Klaipėdos dramos teatro spektaklius – nuo 5 iki 15 eurų. Tai rėmėjų dovana klaipėdiečiams.

Decentralizacijos šauklys

„Festivalio pavadinimas „TheATRIUM“ – nuo lotyniško žodžio „atrium“. Taip buvo vadinama svarbiausioji senovės romėnų gyvenamojo namo patalpa pačiame namų centre su viršutiniu apšvietimu. Atriume vykdavo reikšmingiausi pokalbiai ir susitikimai. Šiuolaikinėje architektūroje taip vadinama stikliniu stogu dengta erdvė pastato centre – beje, tokia architektūros detalė yra ir Klaipėdos dramos teatre“, – atkreipė dėmesį G.Grajauskas.

„Ar reikia Klaipėdai tarptautinio teatro festivalio? – retoriškai svarstė jo rengėjai. – Pastudijavus valstybės remiamus projektus, galima nesunkiai aptikti, kad iš tiesų rimtai ir nuosekliai profesionalioji kultūra remiama tik sostinėje, visiems likusiems paliekant „mažiau ambicingus“ projektus, pusiau profesionalios ar apskritai mėgėjų kultūros renginių paramą. Remiami arba „nepavojingi“, nekonkurencingi renginiai, arba mechaniškai su visa organizatorių komanda importuoti iš sostinės. Lietuva dėl tokios politikos tampa vieno miesto šalimi. Jau dešimtmečius nuolat linksniuojama valstybės kultūrinė decentralizacija iš tiesų nevyksta – ji suimituota, „popierinė“. Todėl galima nujausti, kad decentralizacijos procesas artimiausiu metu prasidės – tik ne iš „centro“, o iš diskriminuojamų „pakraščių“.“

Kaip gaivus oro gūsis

Paprastai rimtus festivalius organizuoja specialiai tam sukurta komanda, kuri nuolat iš to ir gyvena – gauna už tai solidžius atlyginimus. Festivalį „TheATRIUM“ organizuoja Klaipėdos dramos teatro darbuotojai, pajamų iš to negausiantys. Ar nebaisu? „Žinoma, atsakomybė didžiulė. Tokio masto festivalį mes organizuojame pirmą kartą. Klaidų, be abejo, bus – kas jų nedaro. Bet mes norime daryti jas patys, o ne būti tik dar viena papildoma aikštele kitų veiklai, na, tokiu vasaros kino teatru, į kurį sezono metu atvykęs mechanikas parodo poilsiautojams filmą, – kalbėjo G.Grajauskas. – Spektaklius rinkomės labai kruopščiai, norėdami Klaipėdos ir šio krašto publikai pateikti pačius geriausius, reikšmingiausius šiuolaikinio teatro pastatymus. Neatsitiktinai festivalyje pasirodys Varšuvos „Nowy Teatr“ – šiuo metu vienas geriausių Europoje. Jo „Apokalipsė“, 2015-aisiais tapusi geriausiu vieno iš prestižinių tarptautinių festivalių spektakliu, tikimės, taps raktiniu ir mūsų festivalyje. Puikus ir neįtikėtinai aktualus kūrinys.“ „Prieš pusantrų metų, kai buvome Varšuvoje pasižiūrėti ir sukirtome rankomis, jis dar neturėjo pagreičio Europoje. Dabar šis spektaklis būtų dusyk brangesnis“, – pastebėjo T.Juočys.

Ir teatras „NO99“ iš Estijos, klaipėdiečių festivalyje prisistatysiantis spektakliu „Nr.43 Purvas“, anot D.Rabašausko, – tai naujos teatrinės minties raiška mūsų padangėje: „Jis kuria diskusijų ir kooperacijos principais. Jo spektakliai gimsta proceso metu. Jie verčia galvoti ir diskutuoti. Lenkai ir estai atveš gaivų oro gūsį. Todėl labai įdomu ir aktualu, kad jie pas mus atvažiuos. Kaip ir Liepojos teatras – jo režisieriaus K.Bogomolovo spektakliai visada sukelia diskusijų bangą. Jie visi yra prestižinių festivalių dalyviai.“



NAUJAUSI KOMENTARAI

vyrai

vyrai portretas
Vyrai, vyrai, na bent jau neaiškinkit publikai, kas yra "festivalis". O tai pagalvosime, kad su išsilavinimu patiems nepasisekė...

Ery

Ery portretas
Wilno suskiai padarė paslaugą, davė dar vieną progą pažvelgti kritiškai į šią šalį baigiantį bepraryti nacionalinio palenkio miesto savanaudiškumą.

bitė

bitė portretas
Kai kurie spektakliai yra silpnoki, na, bet visumoje žingsnis puikus. Tarptautiniai festivaliai Klaipėdoje ne naujiena, tačiau gerai kad šito darbo imasi dramos teatras. Turint tokias patalpas būtų gėda netuirėti festivalio. Ir nereikėtų taip garsiai vadybininkiškai šaukti, dirbkit, o žmonės įvertins. Beje, nuotraukoje matom ir porą visai nieko nesugebančių daryti, keista kaip jie čia atsirado?
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių