Anot bokšto atkūrimo projektą įgyvendinančios bendrovės „Pamario restauratorius“ vadovo Aldo Kliuko, planuojant darbus atidžiai buvo stebimos meteorologinės sąlygos, bent kiek stipresnis vėjas galėjo būti rimtas trukdis sujungiant dvi bokšto dalis.
Tai turėjo būti padaryta preciziškai tiksliai: 12 sijų turėjo sutapti su 12 bokšto metalinių sutvirtinimų, paklaida galėjo būti vos 2 milimetrai.
Atstatomo Klaipėdos pilies bokšto karūnavimo operacija išsiskyrė rekordiniais rodikliais: 20 metrų aukščio bokšto smailė įkelta į 30 metrų aukštį, tam pasitelktas 400 tonų galios kranas.
„Jau matome visą atkuriamo Klaipėdos pilies bokšto tūrį. Tai be galo svarbus projektas miestui – bus atkurta istorinė architektūrinė miesto dominantė, bokštas neabejotinai taps vienu esminių Klaipėdos tapatybės ženklų, praturtins miesto architektūrinį peizažą“, – teigė Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas.
Numatomas bokšto aukštis – 47 m.
Baigus užkėlimo darbus, ant špiliaus karkaso bus sumontuotos likusios gegnės ir prasidės stogo dengimo čerpėmis darbai.
2022 m. lapkritį pradėtą įgyvendinti Klaipėdos pilies didžiojo bokšto rekonstravimo projektą planuojama užbaigti iki kitų metų vasaros.
Atkūrus bokštą, centrinėje miesto dalyje atsiras gerai matomas istorinio tūrio siluetas, kviečiantis ne tik įvertinti realų buvusios pilies aukštį, bet ir užeiti, pakilti į bokšto viršų, apžvelgti vieną gražiausių Klaipėdos miesto teritorijų.
Numatomas bokšto aukštis – 47 m.
Toks pastato aukštis yra nurodytas istoriniuose šaltiniuose. Bokštas suprojektuotas išnagrinėjus išlikusią istorinę medžiagą, įvertinus panašaus laikmečio kitų Europos pilių architektūrinius sprendimus.
Bokšto pirmame aukšte planuojamas pilies lankytojų informacinis centras, kitose bokšto erdvėse numatoma XIX–XX a. sandūros Klaipėdos miesto technikos ir technologijų pažangos ekspozicija, viršutiniame aukšte, 25 m lygyje, bus apžvalgos aikštelė.
Naujausi komentarai