Šiemet uostamiestyje išskirtinio dėmesio sulauks visi eismo dalyviai. Planuojama plėsti ir gerinti dviračių susisiekimo infrastruktūrą, iš naujo įvertinti eismą miesto centre, stiprinti susisiekimo sistemą su kaimyninėmis savivaldybėmis. Šiemet Klaipėdos savivaldybė įsigis elektromobilių bei plės jų įkrovimo stotelių tinklą.
2030-aisiais – nulinė tarša
Kaip žinia, šie metai Klaipėdoje paskelbti Darnaus judumo metais.
Uostamiesčio vicemero Artūro Šulco teigimu, darnus judumas mieste apima visas eismo dalyvių grupes ir skatina mieste judėti darant kuo mažesnį poveikį aplinkai.
„Šių metų paskelbimo tikslas buvo tai, kad mes pradėtume diskutuoti apie tai, kas yra darnus judumas, kodėl reikia judėti ir kokie uždaviniai laukia Lietuvos ir miestų iki 2020-ųjų ir 2030-ųjų metų“, – paaiškino A.Šulcas.
Iki 2030-ųjų visuose Europos miestuose visų transporto priemonių tarša turi sumažėti per pusę, o miestų centruose turi būti nulinė. Todėl uostamiestyje pradedamas rengti strateginis darnaus judumo planas bei parengtas priemonių planas būtent šiems metams.
Pirks elektromobilių
Kaip jau minėta, vienas šių metų tikslų – diskutuoti apie darnų judumą bei uostamiesčiui keliamus klausimus. Taip pat suplanuota ir tikslesnių darbų.
Šiemet uostamiestyje planuojama įrengti 5 elektromobilių įkrovimo stoteles. Taip pat Klaipėdos savivaldybė planuoja įsigyti du elektromobilius, kuriuos naudos savivaldybės tarnybos, kasdien zujančios mieste.
„Matyt taip bus ir toliau, todėl visas tarnybas įsigyjant priemones, jau raginame apie tai galvoji“, – pastebėjo vicemeras.
Klaipėdiečiai mainysis dviračiais
2016-aisiais dėmesio netrūks dviratininkams. Šiemet, planuojama, startuos dvi dviračių mainų sistemos.
Pirmoji bus stacionari. Mieste atsiras specialūs dviračių stovai, kurie taps savotiškai dviračių nuomos punktais – už tam tikrą mokestį bus galima naudotis šia transporto priemone.
Vicemero teigimu, jau šiais metais planuojama skelbti specialų konkursą, kurio metu dviračių stovai bus sukurti specialiai Klaipėdai. Jie turėtų būti daugiafunkciai bei kartu taps ir miesto puošmena.
Antroji sistema bus valdoma išmaniosiomis technologijomis.
„Savo išmaniajame telefone žmonės matys, kur yra artimiausias šios sistemos dviratis. Naudojant telefoną bus galima dviratį „atjungti“, susimokėti ir važiuoti bei dviratį palikti ten, kur žmogus nori. Tai yra privati iniciatyva“, – teigė A.Šulcas.
Prie 22 mokyklų planuojama įrengti dviračių stovus. Taip pat planuojama parengti kelis dviračių takų rišlumo projektus. Danės krantus ties Jono kalneliu sujungs laikinasis tiltelis, kuris buvo naudojamas Pilies tilto remonto metu.
Pokyčiai – ir miesto centre?
Uostamiesčio savivaldybė suplanavo šiemet parengti ir galimybių studiją dėl eismo centrinėje miesto dalyje.
„Tiltų g. dviračių takas bus atribotas borteliu ir danga bus sustiprinta pašalinant tarpus. Tačiau yra atviras ir Herkaus Manto g. klausimas. Mes turime su bendruomene susitarti, kaip vis dėlto čia bus, nes neteršiančiam transportui normalių linijų čia nėra“, – dėstė A.Šulcas.
Tiesa, vicemeras nedetalizavo, ar esama planų ir šia gatve riboti automobilių eismą, tik pastebėjo, jog darnus judumas nieko nedraudžia ir skatina visus eismo dalyvius dalyvauti vieningoje sistemoje, išskyrus aplinką teršiančius veiksnius.
Autobusams – ekologinė klasė
Pokyčių numatoma ir viešojo transporto srityje. Planuojama nustatyti ekologinę klasę tarpmiestinio susisiekimo autobusams.
„Dar aiškinamės teisinę bazę, tačiau į miestą įvažiuoti teisę turės tik turintys tam tikrą ekologinę bazę“, – paaiškino A.Šulcas.
Šiemet taip pat bus nuspręsta, kokios viešojo transporto priemonės kursuos mieste, mat jos kursuos dar ir 2030-aisiais, todėl turės būti visiškai neteršiantys aplinkos.
„Mes turime nuspręsti, ką mes turėsime – elektrinį tramvajų, elektrinį autobusą ar troleibusą,ar kokią dar modernesnę techniką“, – svarstė vicemeras.
Dėmesys tarpmiestiniam susisiekimui
Taip pat planuojama toliau stiprinti vieningą viešojo transporto susisiekimo sistemą su kitų miestų savivaldybėmis.
Su Klaipėdos rajono savivaldybe jau šiemet planuojama susitarti dėl abejose savivaldybėse galiosiančio bilieto bei lengvatų. Tai reiškia, kad uostamiestyje įsigytas kelionės bilietas galios ir Gargžduose ar kitame Klaipėdos rajono savivaldybei priklausančiame miestelyje.
Planuojamos derybos ir su Neringa, ir Palanga. Vieninga susisiekimo su Palanga sistema tampa dar aktualesnė dėl gausėjančių skrydžių į ir iš Palangos oro uosto.
„Į šį procesą, siekiame, kad jungtųsi ir Smiltynės perkėla, ir geležinkeliai“, – dėstė A.Šulcas.
Nemokamos kelionės
Siekiant skatinti gyventojus kuo dažniau naudotis viešuoju transportu, neatmetama ir nemokamų kelionių savaitgaliais ar švenčių dienomis galimybė arba ilgiau nei iki vidurnakčio kursuojantys autobusai.
Darnaus judumo metais kiek ramiau gyventi turėtų pradėti ir greta nedidelių prekybos centrų, gyvenantys klaipėdiečiai.
Savivaldybė jau informavo verslininkus ir planuoja riboti didelių gabaritų transporto priemonių, į prekybos centrus atvežančių prekes, eismą.
Naujausi komentarai