ES lėšos padeda žaliojo transporto vizijai virsti tikrove

  • Teksto dydis:

Lietuva planuoja, kad 2026 m. netaršių autobusų pirkimai turi sudaryti 80 proc. visų šių transporto priemonių pirkimų. Klaipėda šia linkme jau žengia realius žingsnius: čia gaminami elektriniai autobusai, o uostamiesčio valdžia pasirengusi investuoti į visos transporto sistemos žalinimą, tam pasitelkdama ir ES lėšas.

Plečiamas elektra varomų autobusų parkas

Šiuo metu Klaipėdos gatvėmis kursuoja du elektra varomi autobusai. Tikimasi, kad dar 6 autobusai pradės važinėti kitų metų pabaigoje. Mat Klaipėdos miesto savivaldybės taryba pernai nusprendė skirti lėšų 6 elektriniams autobusams pirkti. Tam reikės 617 tūkst. eurų miesto biudžeto ir 3,5 mln. eurų iš Europos Sąjungos fondų.

Kaip sakė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis, uostamiestis, prisidėdamas prie Lietuvos įsipareigojimų mažinant anglies dvideginio emisijas, 2018 m. patvirtino darnaus judumo planą. „Jame numatytos progresyvios judumo pokyčius skatinančios priemonės: didinti viešojo transporto patrauklumą ir greitį, skatinti judėjimą pėsčiomis ir dviračiais, kurti patrauklią, saugią ir švarią miesto aplinką“, – sakė G. Neniškis.

Pertvarkyti miesto eismo sistemą preliminariai kainuotų 33,5 mln. eurų. Didžiąją dalį projektui reikalingų lėšų yra galimybė gauti iš ES fondų.

Klaipėdiečiai didžiuojasi inovacijomis

Klaipėdos bendruomenių asociacijos vadovas Renaldas Kulikauskas sako, kad klaipėdiečiai ne tik džiaugiasi, kad jų miesto oras švarėja, bet ir didžiuojasi čia veikiančiomis inovatyviomis įmonėmis. „Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje zonoje veikianti įmonė „Vėjo projektai“ gamina elektrinius autobusus. Ji turi galimybių plėsti švaraus transporto eksportą, o tai plėstų darbo vietas, garsintų Klaipėda“, – mano R. Kulikauskas.

Pirmieji du inovatyvūs, per 10 min. įkraunami „Dancer“ elektriniai autobusai buvo pagaminti Klaipėdos miestui ir uostamiestyje jie kursuoja nuo 2020 m. Elektrinių autobusų plėtrai planuojamas viešas konkursas, kuriame galės dalyvauti ir daugiau tiekėjų.

Ambicingi planai

Kaip skelbia Susiekimo ministerija, iki 2026 m. iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano lėšų planuojama skirti 69 mln. eurų netaršiems autobusams įsigyti ir 6 mln. jų įkrovimo infrastruktūrai. Lietuvos autobusų parkas pasipildys 230 naujais elektra varomais autobusais. Ši finansinė paskata bus suteikta nedidelėms savivaldybėms, kurios neturi parengusios ir įgyvendinusios darnaus judumo planų.

Didelėms savivaldybėms, turinčioms patvirtintus Europos Sąjungos fondų finansuotus darnaus judumo mieste planus ir siekiančioms atnaujinti savo autobusų parkus, ketinama skirti apie 160 mln. eurų 2021–2027 m. laikotarpio ES fondų investicijų. Numatoma, kad tai leis šioms savivaldybėms įsigyti apie 630 netaršių viešojo transporto priemonių.

Straipsnis parengtas už projekto Nr. 2020CE16BAT099 „Informavimo priemonių ciklas apie ES sanglaudos politiką ir jos poveikį piliečių gyvenimo kokybei“ lėšas. Projektą įgyvendina Kauno kolegijos Verslo fakultetas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių