Pamanė, kad išdykauja vaikai
"Tai kartojasi ne vieną mėnesį. Pradžioje, kai atsiliepusi telefonu išgirsdavau muziką, pamanydavau, kad vaikai išdykauja. Tiesiog nekreipdavau dėmesio. Bet vieną dieną pagalvojau, o gal čia kas nors rimtesnio. Nusprendžiau ilgiau neišjungti pokalbio", – pasakojo klaipėdietė Irena.
Moteris buvo kantri, nors ir baiminosi, ar ilgai klausydamasi muzikos telefone nebus priversta už tai sumokėti pati.
Grojo ilgai, bent jau taip pasirodė moteriai. Muzika nenutilo, bet joks žmogus nepaaiškino, kodėl telefonu skambino būtent jai ir ko norėjo. Po poros minučių skambutis tiesiog išsijungė.
Pagauta smalsumo klaipėdietė surinko skambinusiojo telefono numerį. Tiesa, baiminosi, ar jai skambutis numeriu 700 nekainuos brangiau, nei skambinant kitu numeriu.
Moteris nustebo, kai atsiliepusi mergina greitakalbe prisistatė: "Vivus lt, klausau"
Reikalavo gimimo datos
"Paklausiau, kodėl man skambina šios bendrovės telefonu nurodytas asmuo ir nekalba. Mergina paklausė, gal esu negrąžinusi greitosios paskolos. Bijau tokių skolintojų kaip velnias kryžiaus, geriau gyvensiu pusbadžiu, bet nesiskolinsiu. O jei jau prispirs bėda, prašysiu pinigų artimų žmonių, bet ne už palūkanas skolinančių bendrovių. Pasakiau, kad nesu skolinga. Tada manęs ėmė klausinėti vardo, pavardės. Labiausiai supykdė, kai jiems to neužteko, pareikalavo pasakyti gimimo datą. Pradėjau ginčytis, man atrodo, kad mus vis įspėja bet kam savo asmens duomenų neatskleisti. Gimimo data yra dalis asmens kodo. Kad ir kaip klausinėjau, kokiu reikalu man skambinėja greitųjų paskolų bendrovė ir iš kur gavo mano telefono numerį, atsiliepusi mergina neatsakė. Ji vis kartojo ir kartojo, kad nežinodama gimimo datos niekuo negali man padėti", – piktinosi klaipėdietė.
Ji vis kartojo ir kartojo, kad nežinodama gimimo datos niekuo negali man padėti.
Moteris pareikalavo išbraukti jos pavardę ir telefono numerį iš paskolų bendrovės sąrašų ir daugiau nebeskambinti.
Ar operatorė išgirdo šį prašymą ir ar jį įvykdys, moteris nesuprato. Į šį prašymą nebebuvo atsakyta.
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuolat akcentuoja, kad savo asmens duomenis reikia saugoti.
Žmonės gali ir pareikalauti jiems nebeskambinti privačiu telefono numeriu. Toks reikalavimas turi būti vykdomas.
"Jeigu klientams įkyriai skambinama, jie turi turėti teisę reikalauti taip nebesielgti ir jų reikalavimų privalu paisyti", – teigė Vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė Giedrė Nenartavičiūtė.
Moka tas, kas skambina
Klaipėdiečiai išties neretai sulaukia įvairias paslaugas reklamuojančių įmonių darbuotojų skambučių.
Žmonės neretai piktinasi, kai būna staiga atitraukiami nuo darbo, kai priversti klausytis jiems neaktualios informacijos, atsakinėti į laiką gaišinančius klausimus, tačiau tokiais atvejais jie turi galimybę nutraukti pokalbį.
Galimybė bendrauti su gyvu žmogumi, paprašyti paskambinti vėliau arba nebeskambinti niekada suteikia vilties, kad būtent taip ir atsitiks.
Tačiau, kai atsiliepęs į skambutį žmogus girdi tik muziką ir neturi galimybės bendrauti, o norėdamas sužinoti, kas jam skambino, verčiamas rinkti nepažįstamą telefono numerį, jis jaučiasi ne tik nejaukiai, bet ir mano, kad kažkas galbūt kėsinasi į jo privatumą arba pinigus.
Ko gero, tokių abejonių turintys žmonės gali būti teisūs.
Klientams skambinama iš telefono numerio +370 700 77 788.
Tai reiškia, minėta greitųjų paskolų įmonė naudojasi 700-ąja paslauga.
Bendrovės "Telia" tinklalapyje oficialiai skelbiama, kad 700-ojo numerio paslauga leidžia turėti vieną numerį Lietuvoje, greitai aptarnauti klientus ir valdyti skambučius.
"Telia" nieko neslėpdama skelbia, kad "ši paslauga skirta toms bendrovėms, kurios dėl kokių nors priežasčių nepageidauja mokėti už klientų, verslo partnerių ar kitų interesantų pokalbius. Už pokalbius 700-uoju numeriu moka skambinantysis".
Kainą nustato patys
Ryšių įmonės darbuotoja papildomai informavo, kad pačios įmonės nustato skambučio kainą.
Kokia ji yra, "Telia" bendrovės atstovė patarė pasidomėti tos įmonės, į kurią norima skambinti, internetiniame puslapyje.
"Vivus lt" apie skambučių įkainius bei nesuprantamų skambučių politiką savo tinklalapyje nepraneša.
Nurodytu telefonu užvakar atsiliepusi įmonės operatorė pažadėjo perduoti, kad dienraščio "Klaipėda" žurnalistai domisi šia veikla.
Operatorė pažadėjo, kad perduos šią informaciją atsakingiems asmenims ir jie patys susisieks su klausimą pateikusiais žurnalistais.
Operatorė užsirašė laidinio bei mobiliojo ryšio telefonų numerius bei elektroninio pašto adresą, tačiau nei tą, nei kitą dieną niekas nesusisiekė.
Bendrovės "Credit Service", valdančios "Vivus lt", oficialiai skelbiamuose rekvizituose nurodoma įmonės vadovė Giedrė Štuopė. Jos telefonas nurodomas tas pats, kaip ir operatorių – +370 700 77 788, tad susisiekti tiesiogiai su įmonės viršininke taip pat nėra galimybės.
Kaltas sutrikimas?
Agnė Barkauskaitė
Bendrovės "4finance" Marketingo projektų vadybininkė
"Bendrovė yra sudariusi sutartį su technologijų kompanija, kuri yra atsakinga už klientams suformuotų įrašų kokybišką pateikimą. Kaip paaiškėjo, vietoje bendrovės suformuoto įrašo kai kuriems klientams buvo leidžiama muzika, todėl dėl techninių kliūčių klientai negalėjo išgirsti jiems skirto pasiūlymo. Ši situacija bendrovei jau yra žinoma, o paslaugos teikėjas iš savo pusės jau yra padaręs reikiamus pakeitimus, kad sutrikimas nepasikartotų. Norime atkreipti dėmesį, kad klientai, kurie sulaukia skambučio iš telefono numerio +370 700 77 788, už skambutį nieko nemoka, paslauga yra apmokama iš bendrovės lėšų. Telefono numeris +370 700 77 788 nėra padidinto tarifo, todėl skambinant į šį numerį, bet kuris asmuo moka pagal skambinančiojo operatoriaus taikomus tarifus. Kas dėl klausimų, kuriuos bendrovė užduoda skambinančiam klientui, tokia tvarka yra nustatyta laikantis asmens duomenų apsaugos reikalavimų, siekiant tinkamai identifikuoti asmenį, kuriam ketinama suteikti informaciją apie turimą finansinę paslaugą" – teigiama atsakyme.
Komentaras
Audrius Šniepis
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) Tinklų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojas
RRT nėra gavusi nusiskundimų iš vartotojų dėl skambučių iš įvairių greitųjų kreditų ar lizingo įstaigų. Elektroninių ryšių įstatymo 69 straipsnio 1 dalyje nurodyta, jog "naudoti elektroninių ryšių paslaugas, įskaitant elektroninio pašto pranešimų siuntimą, tiesioginės rinkodaros tikslu leidžiama tik gavus išankstinį abonento ar registruoto elektroninių ryšių paslaugų naudotojo sutikimą". Kaip asmenys įgyvendina šio straipsnio reikalavimus, prižiūri Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija. Operatorius, teikdamas telefono ryšio paslaugas, privalo užtikrinti abonentui galimybę naudotis sulygtomis paslaugomis, t.y. užtikrinti dvipusio ryšio galimybę, o jei sulaukiama nepageidaujamų skambučių tiesioginės rinkodaros tikslais, turėtų būti kreipiamasi į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją. Papildomai pažymime, kad daugumos telefono aparatų nustatymuose galima blokuoti tam tikrus numerius. Užblokavus atitinkamą numerį, vartotojas nematys įeinančių skambučių iš šio numerio. Atsiliepti skambučiai Lietuvoje nėra apmokestinami, todėl vartotojas, atsiliepęs į skambutį, kuriuo siūloma kokia nors paslauga ar prekė, tiesioginių išlaidų nepatiria, tačiau vartotojams reikėtų būti budriems keliaujant užsienyje – priklausomai nuo šalies ir pasirinkto mokėjimo plano, užsienyje už atsilieptus skambučius gali būti taikomi mokesčiai.
Audrius Stasiulaitis
„Telia“ atstovas spaudai
700-osios serijos numeriai yra skirti žmonių ir verslo patogumui ir skambinti į juos galima nepadidintais tarifais. Skambinant iš “Telia” fiksuoto tinklo minutės kaina yra 5 centai, o skambinant iš mobiliųjų operatorių tinklų skambučio kaina apkaičiuojama kaip skambutis į paprastą miesto telefoną pagal kiekvieno kliento turimą planą. Už naudojimąsi šios serijos numeriu papildomai moka tik šią paslaugą pasirinkusios įmonės. Tačiau būtina pažymėti, kad tai yra reguliuojama telekomunikacijų rinkos paslauga, ji turi aiškiai nustatytas taisykles ir kainodarą, kurios laikomės.
Naujausi komentarai