Gaisrai laivuose – dažna nelaimių priežastis Pereiti į pagrindinį turinį

Gaisrai laivuose – dažna nelaimių priežastis

2022-09-25 12:29

Nors apskritai imant nelaimių laivuose mažėja, tačiau tuo pat metu juose daugėja gaisrų.

Nesėkmė: 2022 m. didžiausias sudegęs laivas yra "Felice Ace", kuris gabeno per 2 500 lengvųjų automobilių. Nesėkmė: 2022 m. didžiausias sudegęs laivas yra "Felice Ace", kuris gabeno per 2 500 lengvųjų automobilių.

Laivuose daugėja gaisrų

Išvadą, kad laivuose daugėja gaisrų, padarė laivų draudimo bendrovė "Allianz". Ji įvertino net 240 tūkst. atvejų laivuose, kai dėl gaisro draudikams teko padengti draudimo išlaidas.

Niekas geriau už draudikus nežino, kokie incidentai ir nelaimės vyksta laivuose.

"Allianz" teigimu, per pastaruosius 10 metų jūrose prarastų laivų skaičius sumažėjo per pusę. Tuo pat metu maždaug trečdaliu laivuose padaugėjo gaisrų.

2021 m. iš pasauliniame laivybos versle prarastų 54 laivų, aštuonių netekta dėl gaisro.

Gaisras yra antra pagal dažnumą laivų praradimo priežastis po nelaimių, kurios nutinka įvykus vienokiam ar kitokiam paties laivo techniniam gedimui.

Dažni gaisrai būna konteineriniuose laivuose. Jie kyla nuo konteineriuose sukrautų prekių. Dažnai gaisrus sukelia įvairi papildoma konteinerių šaldymo ir kitokia įranga.

2022 m. pradžioje didžiulis gaisras kilo autovežyje "Felice Ace", kuris plaukė Atlanto vandenyne. Jame sudegė per 2 500 įvairių lengvųjų automobilių, kaip "Volkswagen", "Audi", taip pat "Porsche" ir "Bentley".

Prisiminimas: Baltijos jūroje sudegusi "Lisco Gloria" buvo partempta į Klaipėdą, kur ir supjaustyta į metalo laužą. / Vidmanto Matučio nuotr.

Dažni gaisrai – keltuose

Pastaruoju metu arba tiksliau jau kokį dešimtmetį daugėja gaisrų jūrų keltuose, kurie gabena automobilius, sunkvežimius ar įvairias priekabas.

Laivų draudimo bendrovės "Allianz" atstovai paragino laivybos kompanijas nuolat stebėti denius su automobiliais, nes pražiopsojus gali būti nebeįmanoma užgesinti užsiliepsnojusių automobilių.

Degant laivui su elektros varikliu žmonės iš jo turi būti kaip įmanoma greičiau evakuoti, nes kyla pavojus apsinuodyti toksiškais dūmais.

Štai prieš kelias savaites užsiliepsnojo tarp Latvijos Ventspilio ir Švedijos Nineshamno uostų plaukiojantis keltas "Stena Scandica". Buvo pranešta, kad laive užsidegė sunkvežimio šaldymo įranga.

Laiku pastebėjus degimo židinį gaisras buvo užgesintas. Nepaisant to, laive vyko net keleivių evakuacija, nes incidentas, prasidėjęs nuo gaisro, turėjo tęsinį. Ne iš karto pavyko užvesti laivo pagrindinius variklius, todėl jis buvo nešamas link Gotlando salos kranto.

Galima tik prisiminti, kad nuo laive užsidegusio sunkvežimio persimetus liepsnoms 2010 m. rudenį Baltijos jūroje sudegė keltas "Lisco Gloria". Laiku nepastebėjus židinio arba išplitus intensyviam degimui, "Lisco Gloria" sudegė taip, kad jo remontuoti jau nebeapsimokėjo. Partemptas į Klaipėdą sudegęs laivas po kurio laiko buvo nurašytas.

Nauji gaisrų židiniai

Laivų draudimo bendrovės "Allianz" atstovai akcentavo, jog egzistuoja didžiulė tikimybė, kad jūrų keltuose daugės gaisrų.

Viena iš tokių priežasčių gali būti didėjantis elektromobilių skaičius. Dabar keltuose dažniau užsidegdavo veikianti sunkvežimių šaldytuvų įranga, o ateityje dėl trumpojo jungimosi elektros sistemoje ir kitų priežasčių gali užsiliepsnoti vis daugiau elektromobilių.

Šių automobilių baterijos dega itin intensyviai, vykstant degimui išsiskiria didžiulis kiekis šilumos. Tačiau blogiausia yra tai, kad degant elektromobiliui ar elektra varomo laivo baterijai išsiskiria didelis kiekis nuodingų dujų – vandenilio florido, kuris yra kenksmingas žmonėms.

Degant laivui su elektros varikliu žmonės iš jo turi būti kaip įmanoma greičiau evakuoti, nes kyla pavojus apsinuodyti toksiškais dūmais.

"Allianz" atstovai pastebėjo, kad "didėjantis elektromobilių skaičius reikalauja ypatingo dėmesio, nes gaisrams elektromobiliuose gesinti reikia visai kitų priemonių ir naujų žinių".

Tuo jau buvo įsitikinta. Baltijos jūroje ir Norvegijos pakrantėje buvo užfiksuoti keli atvejai, kai užsidegė elektra varomų laivų varikliai. Juos gesinti buvo itin sudėtinga, nes tam netinka įprasti putų gesintuvai.

Taip pat fiksuojami ir atvejai, kai užsidega elektromobiliai. Šių metų vasarą toks atvejis pasitaikė ir Klaipėdos regione – Kalotėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra