Pereiti į pagrindinį turinį

Jūrininkų keitimas pabrango dvigubai

2021-01-12 10:04

COVID-19 sukelta krizė toliau daro didelę įtaką jūrų laivybos verslui visame pasaulyje.

Situacija: COVID-19 sąlygomis jūrininkai nestabdo veiklos tiek prekybiniame, tiek pagalbiniame laivyne.
Situacija: COVID-19 sąlygomis jūrininkai nestabdo veiklos tiek prekybiniame, tiek pagalbiniame laivyne. / „Jūros“ archyvo nuotr.

Ne visi palieka laivus

2020 ir 2021 m. sandūroje jūrininkų keitimas laivuose toliau išlieka rimta pasauline problema. Jau netgi pasigirsta faktų, kad kai kuriuose laivuose jūrininkai nekeičiami dirba po 12–14 mėnesių.

Neseniai pasirodė pranešimas, kad laive „New Orion“ su Kamerūno vėliava jūrininkai nepalieka laivo jau beveik 20 mėnesių.

Priežastis susijusi ne tiek su COVID-19, kiek su laivo kompanijos ekonominėmis problemomis.

Kompanija kai kuriems jūrininkams nemokėjo atlyginimų 9, o kai kuriems ir 16 mėnesių.

Jūrininkai nenori geranoriškai palikti laivo tikėdamiesi atgauti atlyginimą.

Vienintelė viltis jiems būtų, kad dėl nemokamų atlyginimų laivą kuriame nors uoste areštuotų, parduotų ir sumokėtų jūrininkams.

Papildomos išlaidos dėl COVID-19

Tam tikrų ekonominių problemas laivuose kelia ir dėl COVID-19 gerokai pabrangusi jūrininkų keitimo laivuose procedūra.

Kai kurie laivų savininkai tikina, kad ta procedūra pabrango dvigubai.

COVID-19 atsirado naujovių jūrininkų keitimo procese: dviejų savaičių izoliacija, tiek iš laivo grįžtančio, tiek į laivą atvykstančio jūrininko testavimas. Izoliacija papildomai gali kainuoti nuo 600 iki 1 000 JAV dolerių vienam jūrininkui, atsižvelgiant į keitimo vietą. Testavimas dviem jūrininkams kainuoja vidutiniškai 200–300 JAV dolerių.

Akcentuojama ir tai, kad apie 200 JAV dolerių pabrango išlaidos, susijusios su įdarbinimo agentūrų veikla, 200–300 JAV dolerių brango ir skrydžių išlaidos.

Prašo suprasti jūrininkus

Metų sandūroje pasirodė žinių, kad tai vienoje, tai kitoje pasaulio vietoje didelių uostų išorės reiduose vėl kaupiasi dešimtys ar net šimtai laivų.

Priežastys įvairios – ir ekonominiai nesutarimai, kaip buvo tarp Kinijos ir Australijos dėl anglių krovinio, ir COVID-19 sukeltos aplinkybės, įvairios ekonominės priežastys.

Baigiantis 2020 m. Tarptautinės darbo organizacijos ekspertų komitetas paskelbė, kad COVID-19 sąlygomis visame pasaulyje daugėja jūrininkų darbo teisės pažeidimo atvejų.

Pastebėta, kad laivuose jau ne tik seniai atėjo laikas keisti įgulas, bet jūrininkai kai kur jau net pradeda badauti – trūksta maisto, vandens.

Jūrinės organizacijos kreipėsi į pasaulio valstybes, kad šios pripažintų jūrininkus svarbia pasaulinės ekonominės veiklos dalimi, numatytų prioritetus, kaip jūrininkams kuo greičiau būtų skirtos vakcinos nuo COVID-19.

Šių metų pradžioje jūrininkus prioritetine verslo dalimi pasaulyje buvo pripažinusios 46 šalys. Lietuvos tarp jų nėra arba bent jau nieko neteko girdėti apie tai, kad būtų svarstomos kokios nors paramos form

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų