Klaipėdiečiai skundėsi ir kavinėmis, ir žuvimis Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdiečiai skundėsi ir kavinėmis, ir žuvimis

2016-01-26 17:31

Klaipėdiečiai praėjusiais metais labiausiai buvo nepatenkinti kavinių maistu. Tokių skundų daugiausia sulaukė inspektoriai. Gyventojams dažniausiai įtarimų sukeldavo patiekalų kvapas ir skonis.


 

Klaipėdiečiai praėjusiais metais inspektoriams skundėsi ir dėl nekokybiškų žuvų.
Klaipėdiečiai praėjusiais metais inspektoriams skundėsi ir dėl nekokybiškų žuvų. / "Shutterstock" nuotr.

Klaipėdiečiai praėjusiais metais labiausiai buvo nepatenkinti kavinių maistu. Tokių skundų daugiausia sulaukė inspektoriai. Gyventojams dažniausiai įtarimų sukeldavo patiekalų kvapas ir skonis.

Skundų skaičius – panašus

Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnyba praėjusiais metais sulaukė ir ištyrė 303 vartotojų skundus, susijusius su maistu. Iš jų pasitvirtino 29 proc. – 88.

Tarnybos viršininkas Antanas Bauža atkreipė dėmesį, kad skundų skaičius buvo panašus ir prieš metus. Tada jų sulaukta 304.

Vadovas išskyrė, kad anonimiškai praėjusiais metais vartotojai skundėsi 18 kartų. Iš šių pasitvirtino 8 skundai – 44 proc.

Pasak A.Baužos, daugiausia skundų gauta dėl prekybos maistu subjektų. Praėjusiais metais tokių buvo 197. Tai sudarė 65 proc. bendro skundų skaičiaus. Iš jų pasitvirtino 62 – 32 proc.

Panašaus skundų dėl prekybos subjektų skaičiaus tarnyba sulaukė ir ankstesniais metais – 196. Tai sudarė 64 proc. bendro skundų skaičiaus. Iš jų pasitvirtino taip pat 62 – 32 proc.

Tarnyba praėjusiais metais ištyrė 96 skundus dėl viešojo maitinimo įmonėse teikiamų paslaugų. Tai sudarė 32 proc. nuo bendro skundų skaičiaus. Pasitvirtino 23–24 proc.

Panaši statistika buvo ir ankstesniais metais.

Dėl negyvūninio maisto gamintojų veiklos praėjusiais metais gauti septyni skundai. Jie sudarė 2 proc. bendro pranešimų skaičiaus. Iš jų pasitvirtino vienas.

Prieš metus tokių skundų gauta 10. Iš jų pasitvirtino penki.

Įtarimų kėlė kvapas

Pasak A.Baužos, priežastys, kodėl vartotojai kreipiasi į tarnybą, kasmet vis tos pačios.

Dažniausiai žmonės būna nepatenkinti maisto produktų kokybe, skundžiasi dėl pakitusio ar nebūdingo kvapo, skonio.

Pernai šios priežastys buvo įvardytos 39 pagrįstuose skunduose.

Tai sudarė 42 proc. visų pagrįstų skundų priežasčių, kai užfiksuoti higienos pažeidimai – 26 proc., produktų pasibaigęs vartojimo terminas – 14 proc., netinkamas ženklinimas ir atsekamumo pažeidimai – 7 proc., laikymo sąlygos – 3 proc., kitos priežastys – 12 proc.

Tarnyba išskyrė ir maisto produktus, dėl kurių skundai pasitvirtino dažniausiai.

Sąrašo viršuje – viešojo maitinimo patiekalai. Dėl jų gauta 81 skundas. Tai sudarė 27 proc. bendro skundų skaičiaus.

Pasitvirtino 18 skundų dėl viešojo maitinimo įstaigų patiekalų.

Prieš metus situacija buvo panaši.

Iš 37 nusiskundimų higiena pasitvirtino 16. Tai sudarė 18 proc. pagrįstų skundų.

Klaipėdiečiai buvo nepatenkinti ir miltinės konditerijos gaminiais, duona, pyragais. Dėl jų gauta 17 skundų. Jie sudarė 6 proc. bendro skundų skaičiaus. Pasitvirtino 8. Tai sudarė 9 proc. pagrįstų skundų.

Prieš metus tokių skundų gauta daugiau, o pasitvirtino tas pats skaičius.

Dėl įvairių maisto produktų: padažų, ledų, kulinarijos gaminių gauti 24 skundai. Tai yra 8 proc. bendro skundo skaičiaus.

Uždarė dvi įstaigas

Mėsa ir jos gaminiais skundėsi 31 vartotojas.

Tai sudarė 10 proc. bendro skundų skaičiaus. Pasitvirtino 6–7 proc. skundų. Prieš metus tokių pranešimų sulaukta panašaus skaičiaus, pasitvirtinusių buvo daugiau.

Dėl žuvų ir jų produktų gauti 26 skundai. Pasitvirtino 6.

Ankstesniais metais dėl žuvų skųstasi kur kas rečiau, tačiau pasitvirtino tas pats pranešimų skaičius.

Klaipėdiečiai buvo nepatenkinti ir šviežiais vaisiais, daržovėmis. Dėl jų į tarnybą kreiptasi 17 kartų.

Pagrįsti buvo 4 skundai.

Ankstesniais metais skundų dėl vaisių ir daržovių gauta daugiau. Pasitvirtinusiųjų taip pat buvo daugiau.

Vartotojams įtarimų kėlė ir maisto papildai, – gauta 12 skundų. Pagrįsti buvo 4 skundai.

Klaipėdiečiai skundėsi ir alkoholiniais gėrimais, pienu bei jo produktais, riešutais, aliejumi, cukrumi ir jo gaminiais.

Gauti ir 3 skundai dėl geriamojo vandens. Visi jie buvo nepagrįsti.

Praėjusiais metais už nustatytus pažeidimus, nagrinėjant vartotojų skundus, taikytos 57 drausminės priemonės. Iš jų 52 buvo baudos. Bendra jų suma siekė beveik 524 eurus.

Tiriant skundus dėl maisto produktų, 48 atvejais taikytos ribojimo priemonės. Trimis atvejais taikytos ir rinkos ribojimo priemonės dėl nesaugaus produkto.

Praėjusiais metais uždrausta dviejų maisto tvarkymo įmonių veikla, o septynių buvo laikinai sustabdyta.

Tarnyba gavo skundų dėl maisto produktų

2012 m. – 241, iš jų pagrįsti – 78

2013 m. – 283, iš jų pagrįsti – 92

2014 m. – 304, iš jų pagrįsti – 88

2015 m. – 303, iš jų pagrįsti – 88

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra