Vėsinimo įranga privaloma
"Panašu, kad ir šiemet miesto viešajame transporte įrengti kondicionieriai tik dėl vaizdo", – piktinosi vienas gyventojas.
Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Andrius Samuilovas atkreipė dėmesį, kad šią vasarą dar tik vieną savaitę oro temperatūra įkaito, o miestiečiai jau apipylė skundais.
"Trečią vasarą tenka atsakinėti į šį klausimą. Problemą mes žinome, bet reikia pripažinti, kad ji nėra ilgalaikė. Pernai karštis laikėsi keturias savaites, šiemet dar tik vieną savaitę karšta", – paaiškino A.Samuilovas.
Jis patikino, kad pakeisti viso miesto viešojo transporto modernesnėmis mašinomis neįmanoma.
"Tai nerealu. Tačiau viešojo transporto paslaugų kokybei gerinti nuo 2018 metų visose naujai perkamų paslaugų sutartyse kondicionierius yra numatytas, kaip privalomas įrenginys skirtingų maršrutų aptarnavimui", – akcentavo A.Samuilovas.
Vėsa išsisklaido
Šiuo metu mieste važinėja 60 transporto priemonių, kuriose veikia kondicionieriai.
A. Samuilovas: pernai karštis laikėsi keturias savaites, šiemet dar tik vieną savaitę karšta. / Vytauto Liaudanskio nuotr.
2019 metais 18-oje įsigytų dujomis varomų autobusų bei elektriniuose autobusuose "Dancer" taip pat yra kondicionavimo įranga.
"Pagal galiojančias sutartis kituose Klaipėdoje eksploatuojamuose autobusuose reikalavimas dėl kondicionierių privalomo naudojimo bus numatytas atnaujinus sutartis su paslaugų teikėjais. Jau sudarytų sutarčių galiojimo metu kondicionieriai taip pat buvo keičiami ir šiuo metu yra įrengti keliuose autobusuose, kurie buvo įsigyti ne nauji, su neišardyta kondicionavimo įranga, kuri dažniausiai sumontuota tik vairuotojo darbo zonoje, o ne visame salone", – paaiškino A.Samuilovas.
Tačiau situacija net tuose autobusuose, kuriuose yra kondicionieriai, gali būti ne itin puiki.
"Per tokius karščius lauke net ir veikiantis kondicionavimo įrenginys neužtikrina norimo keleivių komforto. Priežastis labai paprasta – mieste stotelės išdėstytos taip, kad autobusai yra priversti stoti kas 400–500 metrų ir atidaryti visas duris. Tada autobusų salone sukauptas vėsus oras patenka į lauką", – paaiškino A.Samuilovas.
Ardyti negalima
Kita priežastis, kodėl nepavyksta komfortabiliai atvėsinti oro salone – autobusuose įrengtų kondicionierių negalima perkelti į kitą salono vietą.
"Vežėjai tuos autobusus yra įsigiję, o savavališkai ardyti ir perkelti įrenginių negalima. Pastebėjome, kad geriausiai vėsinama tada, kai kondicionierius yra įrengtas priešais duris, arčiau lango. Kitu atveju virš durų esantis įrenginys dirba neefektyviai. Pasitaiko taip, kad po kondicionieriumi stovėti neįmanoma, per šalta, o oras salone nėra pakankamai vėsus", – įrenginių subtilybes paaiškino A.Samuilovas.
Naujausi komentarai