- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiuo metu rengiamasi įgyvendinti keletą priemonių, kurios Klaipėdoje mažintų arba atkreiptų dėmesį į neigiamą įtaką iš jūrų uosto.
Taršus oras iš uosto
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengiasi įvertinti, kokia yra oro tarša iš uosto ir į jį atplaukiančių laivų. Paskelbtas aplinkos taršos įvertinimo konkursas.
Atliekant oro taršos iš uosto vertinimus planuojama ištirti, kiek orą teršia vietiniai ir tarptautiniai laivai, įskaitant uosto aptarnavimo, žvejybos, krovininius ir keleivinius laivus. Planuojama parengti laivų taršos grafinį žemėlapį, kur būtų įvertinta, kokia tarša yra laivams stovint prie krantinių, manevruojant, įplaukiant ir išplaukiant iš uosto.
Kitas tikslas bus įvertinti, kiek ir kokių teršalų į orą išleidžia uosto bendrovės. Planuojama parengti taršos žemėlapį, kur matytųsi, kokios uosto vietos yra pačios taršiausios. Iki šiol dėl oro taršos daugiausia pretenzijų klaipėdiečiai reikšdavo kaip tik dėl uosto bendrovių skleidžiamos taršos.
Papildomai planuojama įvertinti taršą ir iš uosto automobilių, geležinkelio transporto, kai jie per miestą gabena ar išgabena krovinius iš Klaipėdos uosto.
Būtų idealus variantas, jei krovinius į uostą atvežtų tik dujomis ar elektra varomas sunkusis transportas.
Miestas be dulkių ir dūmų
Svarbiausias šio tyrimo tikslas ne nustatyti taršiausias vietas, o pateikti aplinkos apsaugos priemonių planą, kaip išvengti oro taršos.
Jau dabar rengiamas projektas, kaip elektrifikuoti dalį Klaipėdos uosto krantinių. Elektra laivams iš kranto pradžioje būtų teikiama į keleivinių laivų krantines. Gali būti, kad vėliau būtų elektrifikuojamos ir konteinerinių ar kitos paskirties laivų krantinės.
Turėtų būti pateiktos ir greitos rekomendacijos laivams, uosto transportui ir bendrovėms, kaip mažinti taršą. Laivyboje gali būti diegiamos, o kai kur jau ir įdiegta laivų teršalų sugaudymo sistemos. Uoste gali būti rekomenduojama naudoti mažiau taršius degalus. Būtų idealus variantas, jei krovinius į uostą atvežtų tik dujomis ar elektra varomas sunkusis transportas.
Uosto bendrovėms gali būti rekomenduojama įrengti daugiau dulkes sulaikančių sienučių, uždarų transporterių linijų, įrengti daugiau dengtų sandėlių ir panašiai.
Visos šios priemonės ir paties uosto siekis ištirti ir mažinti taršą sutampa su ES pradėta taršos mažinimo didžiuosiuose uostamiesčiuose ir kituose miestuose politika. ES politikai norėtų, kad iki 2030 m. didesnėje dalyje uostų į laivus būtų tiekiama elektra iš kranto.
Rengs triukšmo žemėlapį
Su aplinka susietą tyrimo projektą imasi vykdyti ir Klaipėdos miesto savivaldybė. Ji ketina parengti Klaipėdos miesto triukšmo žemėlapį ir veiksmų planą, kaip 2024–2028 m. mažinti triukšmą atskirose miesto vietose.
Planuojama įvertinti Klaipėdos miesto triukšmą daugelyje jo vietų, įskaitant ir uostą, jo prieigas. Vertinimas vyktų įvairiais paros laikais – dieną, vakare ir naktį.
Pagrindiniai triukšmo vertinimo taškai būtų gatvės su automobiliais, geležinkelio ir pramonės zonos.
Atskirai planuojama įvertinti, koks transporto, pramonės triukšmas pasiekia gyvenamąsias vietas, mokyklas, gydymo įstaigas.
Visame Klaipėdos mieste bus pasirinkta daugybė triukšmo matavimo taškų. Iš jų gauti rezultatai ir sudarys triukšmo žemėlapį.
Yra noro tokius triukšmo žemėlapius rengti nuolat, galbūt kas penkerius metus, kad matytųsi tendencijos, kaip realiai įgyvendinami triukšmo mažinimo planai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...