Klaipėdoje vertins taršą ir triukšmą iš uosto

Šiuo metu rengiamasi įgyvendinti keletą priemonių, kurios Klaipėdoje mažintų arba atkreiptų dėmesį į neigiamą įtaką iš jūrų uosto.

Taršus oras iš uosto

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengiasi įvertinti, kokia yra oro tarša iš uosto ir į jį atplaukiančių laivų. Paskelbtas aplinkos taršos įvertinimo konkursas.

Atliekant oro taršos iš uosto vertinimus planuojama ištirti, kiek orą teršia vietiniai ir tarptautiniai laivai, įskaitant uosto aptarnavimo, žvejybos, krovininius ir keleivinius laivus. Planuojama parengti laivų taršos grafinį žemėlapį, kur būtų įvertinta, kokia tarša yra laivams stovint prie krantinių, manevruojant, įplaukiant ir išplaukiant iš uosto.

Kitas tikslas bus įvertinti, kiek ir kokių teršalų į orą išleidžia uosto bendrovės. Planuojama parengti taršos žemėlapį, kur matytųsi, kokios uosto vietos yra pačios taršiausios. Iki šiol dėl oro taršos daugiausia pretenzijų klaipėdiečiai reikšdavo kaip tik dėl uosto bendrovių skleidžiamos taršos.

Papildomai planuojama įvertinti taršą ir iš uosto automobilių, geležinkelio transporto, kai jie per miestą gabena ar išgabena krovinius iš Klaipėdos uosto.

Būtų idealus variantas, jei krovinius į uostą atvežtų tik dujomis ar elektra varomas sunkusis transportas.

Miestas be dulkių ir dūmų

Svarbiausias šio tyrimo tikslas ne nustatyti taršiausias vietas, o pateikti aplinkos apsaugos priemonių planą, kaip išvengti oro taršos.

Jau dabar rengiamas projektas, kaip elektrifikuoti dalį Klaipėdos uosto krantinių. Elektra laivams iš kranto pradžioje būtų teikiama į keleivinių laivų krantines. Gali būti, kad vėliau būtų elektrifikuojamos ir konteinerinių ar kitos paskirties laivų krantinės.

Turėtų būti pateiktos ir greitos rekomendacijos laivams, uosto transportui ir bendrovėms, kaip mažinti taršą. Laivyboje gali būti diegiamos, o kai kur jau ir įdiegta laivų teršalų sugaudymo sistemos. Uoste gali būti rekomenduojama naudoti mažiau taršius degalus. Būtų idealus variantas, jei krovinius į uostą atvežtų tik dujomis ar elektra varomas sunkusis transportas.

Uosto bendrovėms gali būti rekomenduojama įrengti daugiau dulkes sulaikančių sienučių, uždarų transporterių linijų, įrengti daugiau dengtų sandėlių ir panašiai.

Visos šios priemonės ir paties uosto siekis ištirti ir mažinti taršą sutampa su ES pradėta taršos mažinimo didžiuosiuose uostamiesčiuose ir kituose miestuose politika. ES politikai norėtų, kad iki 2030 m. didesnėje dalyje uostų į laivus būtų tiekiama elektra iš kranto.

Rengs triukšmo žemėlapį

Su aplinka susietą tyrimo projektą imasi vykdyti ir Klaipėdos miesto savivaldybė. Ji ketina parengti Klaipėdos miesto triukšmo žemėlapį ir veiksmų planą, kaip 2024–2028 m. mažinti triukšmą atskirose miesto vietose.

Planuojama įvertinti Klaipėdos miesto triukšmą daugelyje jo vietų, įskaitant ir uostą, jo prieigas. Vertinimas vyktų įvairiais paros laikais – dieną, vakare ir naktį.

Pagrindiniai triukšmo vertinimo taškai būtų gatvės su automobiliais, geležinkelio ir pramonės zonos.

Atskirai planuojama įvertinti, koks transporto, pramonės triukšmas pasiekia gyvenamąsias vietas, mokyklas, gydymo įstaigas.

Visame Klaipėdos mieste bus pasirinkta daugybė triukšmo matavimo taškų. Iš jų gauti rezultatai ir sudarys triukšmo žemėlapį.

Yra noro tokius triukšmo žemėlapius rengti nuolat, galbūt kas penkerius metus, kad matytųsi tendencijos, kaip realiai įgyvendinami triukšmo mažinimo planai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
pats laikas vertinti?.. krovos ner? ,,tarsa galimai maza.. isvada kenkia labiausia lengvosios.. apmokestinti?

Spandau

Spandau portretas
o Grigeo vertinimas jau baigėsi? Noretųsi sužinot rezultatus, o ir Gentvilo gilias įžvalgas

Senukas

Senukas portretas
Vata , po atominio vertinsim ir maskva
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių