Koronavirusas pakeitė laivų statybos rinką: Lietuvai nepalanki samdymo tendencija?

Per keletą pastarųjų metų Lietuvoje suklestėjo įvairios įdarbinimo bendrovės, kurios kviesdavo žmones dirbti į laivų statybos kompanijas.

Darbo rinka susvyravo

Lietuvoje nuolat būdavo ieškoma laivų apdailininkų, izoliacijos montuotojų, vamzdininkų.

Dabar tokių skelbimų akivaizdžiai sumažėjo. Dalis anksčiau Prancūzijos laivų statyklose dirbusių lietuvių po COVID–19 sukeltos krizės taip ir nebesugrįžo į laivų statyklas.

Ir pačių laivų statybos stabtelėjo. Anksčiau daug lietuvių apdailos darbus atlikdavo kruizinių laivų statybos kompanijose. Dabar kruizinė laivyba merdi, ji tiesiog žlunga ir apie laivų statybas nebegalvojama, o pradėti projektai įšaldomi.

Koronaviruso epidemija visiškai pakeitė naujų laivų statybos Europoje rinką. Darbdaviai masiškai stabdo darbo jėgos verbavimą. Ypač tai išryškėjo šių metų antroje pusėje.

Įsidarbinti tapo sunkiau

Be darbo liko ir dalis kruiziniuose laivuose dirbusių lietuvių. Tiesa, tie skaičiai nėra dideli, nes darbas kruiziniuose laivuose daugeliui lietuvių vis dar yra sunkiai pasiekiama viršūnė. Į ją prasimušdavo labai nedidelė dalis žmonių.

Europoje ir pasaulyje šiemet padidėjo aukštos klasės buriuotojų paklausa, nes daug turtingų žmonių dėl koronaviruso mieliau renkasi keliones ne lėktuvais, o privačiais laivais. Šioje srityje dirbančių lietuvių taip pat nėra daug – vos vienas kitas. Patekti į tokių prestižinių laivų įgulas, jų aptarnavimo komandas, reikia ir didelio pasitikėjimo.

Šiemet gerokai pasunkėjo ir jūrininkų įsidarbinimo laivuose procesas dėl iki šiol nesutvarkytos jūrininkų įgulų keitimo sistemos.

Išlieka paklausių profesijų

Laikini įdarbinimo procesai stabdomi ne tik jūrinėse srityse, bet ir daugelyje civilinių sričių. Darbdaviai masiškai stabdo įdarbinimo procesus.

Jau dabar pajamos iš įdarbinimo Europos šalyse yra sumažėjusios apie 40 proc., palyginti su praėjusiais metais. Ir tai ne pabaiga. Procesas tik įsibėgėja. Niekas nekalba apie tai, kada darbo jėgos samdymo rinkoje bus sugrįžta į 2019 m. lygį.

Tačiau yra profesijų, kurių jokie virusai neveikia. Ypač patrauklus išlieka informacinių technologijų sektorius, nes palyginti nemažai verslo ir įvairios veiklos perkeliama atlikti nuotoliniu būdu.

Populiarūs išlieka ir su logistika, prekių pardavimu, paslaugų centrų veikla susiję užsiėmimai.

Laivų statybos sektoriuje Europoje ir toliau yra graibstomi patyrę laivų korpusininkai, suvirintojai, smėliuotojai-dažytojai, laivų korpusų ir konstrukcijų statybos projektų vadovai. Visų šių specialistų labiausiai reikia Skandinavijos šalių darbdaviams, ypač Suomijos ir Norvegijos laivų statykloms.

Pastaruoju metu vis dažniau ieškoma ir vokiškai kalbančių laivų statybos specialistų ir darbų vadovų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

bbdejau

bbdejau portretas
nieko nesaupratau-kas tas asilas,kuris rase straipsni? Pamirso pamineti,kad parduoda Opel Askonia

Straipsnis

Straipsnis  portretas
Apie vargšus Lietuvos piliečius kurie negali suteikti pajamos i valstybės biudžetą.

Kalmaras

Kalmaras portretas
Apie ką straipsnis ?
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių