- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per keletą pastarųjų metų Lietuvoje suklestėjo įvairios įdarbinimo bendrovės, kurios kviesdavo žmones dirbti į laivų statybos kompanijas.
Darbo rinka susvyravo
Lietuvoje nuolat būdavo ieškoma laivų apdailininkų, izoliacijos montuotojų, vamzdininkų.
Dabar tokių skelbimų akivaizdžiai sumažėjo. Dalis anksčiau Prancūzijos laivų statyklose dirbusių lietuvių po COVID–19 sukeltos krizės taip ir nebesugrįžo į laivų statyklas.
Ir pačių laivų statybos stabtelėjo. Anksčiau daug lietuvių apdailos darbus atlikdavo kruizinių laivų statybos kompanijose. Dabar kruizinė laivyba merdi, ji tiesiog žlunga ir apie laivų statybas nebegalvojama, o pradėti projektai įšaldomi.
Koronaviruso epidemija visiškai pakeitė naujų laivų statybos Europoje rinką. Darbdaviai masiškai stabdo darbo jėgos verbavimą. Ypač tai išryškėjo šių metų antroje pusėje.
Įsidarbinti tapo sunkiau
Be darbo liko ir dalis kruiziniuose laivuose dirbusių lietuvių. Tiesa, tie skaičiai nėra dideli, nes darbas kruiziniuose laivuose daugeliui lietuvių vis dar yra sunkiai pasiekiama viršūnė. Į ją prasimušdavo labai nedidelė dalis žmonių.
Europoje ir pasaulyje šiemet padidėjo aukštos klasės buriuotojų paklausa, nes daug turtingų žmonių dėl koronaviruso mieliau renkasi keliones ne lėktuvais, o privačiais laivais. Šioje srityje dirbančių lietuvių taip pat nėra daug – vos vienas kitas. Patekti į tokių prestižinių laivų įgulas, jų aptarnavimo komandas, reikia ir didelio pasitikėjimo.
Šiemet gerokai pasunkėjo ir jūrininkų įsidarbinimo laivuose procesas dėl iki šiol nesutvarkytos jūrininkų įgulų keitimo sistemos.
Išlieka paklausių profesijų
Laikini įdarbinimo procesai stabdomi ne tik jūrinėse srityse, bet ir daugelyje civilinių sričių. Darbdaviai masiškai stabdo įdarbinimo procesus.
Jau dabar pajamos iš įdarbinimo Europos šalyse yra sumažėjusios apie 40 proc., palyginti su praėjusiais metais. Ir tai ne pabaiga. Procesas tik įsibėgėja. Niekas nekalba apie tai, kada darbo jėgos samdymo rinkoje bus sugrįžta į 2019 m. lygį.
Tačiau yra profesijų, kurių jokie virusai neveikia. Ypač patrauklus išlieka informacinių technologijų sektorius, nes palyginti nemažai verslo ir įvairios veiklos perkeliama atlikti nuotoliniu būdu.
Populiarūs išlieka ir su logistika, prekių pardavimu, paslaugų centrų veikla susiję užsiėmimai.
Laivų statybos sektoriuje Europoje ir toliau yra graibstomi patyrę laivų korpusininkai, suvirintojai, smėliuotojai-dažytojai, laivų korpusų ir konstrukcijų statybos projektų vadovai. Visų šių specialistų labiausiai reikia Skandinavijos šalių darbdaviams, ypač Suomijos ir Norvegijos laivų statykloms.
Pastaruoju metu vis dažniau ieškoma ir vokiškai kalbančių laivų statybos specialistų ir darbų vadovų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...