Užsukus apsipirkti į uostamiesčio prekybos centrus gali ištikti šokas – per pastarąsias kelias savaites čia gerokai pabrango didžioji dalis maisto produktų.
Nebrango tik mėsa
"Klaipėda" neseniai rašė, jog dėl vasarą pasaulyje siautėjusių įvairių gamtos stichijų ir prasto derliaus česnakai ir citrinos jau pabrango daugiau nei dvigubai, o grikių pakuotės kaina išaugo tris kartus. Tačiau tuo maisto produktų brangimas nesibaigė – kainos ir toliau kyla kaip ant mielių.
Pasak prekybos tinklo "Maxima LT" atstovės spaudai Renatos Saulytės, pabrango beveik visi maisto produktai. Nedidėjo tik mėsos bei jos gaminių kainos.
Rugsėjį 15–20 proc. brango visos aliejaus rūšys, kava – apie 20 proc., miltai – apie 10 proc., įvairios kruopos – 15–20 proc., pieno ir jo produktų kainos pakilo 5–10 proc, duona ir jos gaminiai pabrango apie 10 proc. Labiausiai brango grikiai, kurių kainos išaugo apie 60–70 proc.
Nenorite – nepirkite
R.Saulytė tvirtino, jog parduotuvėse kainos kyla ne dėl prekybininkų noro, o tik dėl to, jog jas didina patys gamintojai ir tiekėjai.
"Kasdien iš jų sulaukiame vis naujų žinių apie maisto produktų branginimą. Kainų augimą visi jie mums motyvuoja tuo, jog brangsta žaliava. Kiek čia yra tiesos, nežinau. Manau, tikrai nemažai kas bando tuo ir spekuliuoti, ypač kai vienų ar kitų prekių pasaulyje dabar trūksta", – įsitikinusi R.Saulytė.
Pašnekovė pabrėžė, jog prekybos tinklo atstovai nuolat derasi su gamintojais ir tiekėjais prašydami kainų nedidinti, tačiau tai pavyksta retai.
"Mes esame itin keblioje padėtyje. Dabar su tiekėjais susitarti beveik neįmanoma. Jie laikosi tokios pozicijos: arba pirkite už tokią kainą, kokią siūlome, arba išvis nepirkite. Mes, žinoma, ieškome ir kitų tiekėjų, tačiau situacija panaši visur", – padėtį komentavo R.Saulytė.
Renkasi akcijų prekes
Pašnekovė patikino, jog su kai kuriais tiekėjais pavyksta susitarti, kad šie brangintų tik dalį, o ne visus produktus.
"Pavyzdžiui, jei gamintojas prekiauja 70 skirtingų rūšių gaminiais, prašome, kad jis pakeltų kainas ne visiems, o 20–30 jų. Tuomet pirkėjams nebūtų tokio šoko, nes šiuo metu jie didėjančioms kainoms labai jautrūs", – kalbėjo R.Saulytė.
Kiti šalies prekybininkai teigė pastebėję, jog šiuo metu Lietuvos žmonės nebeturi pamėgtų produktų – dažniausiai perka tuos, kuriems taikomos nuolaidos.
Taip pat nemažai žmonių perka pačius pigiausius ir dėl besibaigiančio galiojimo laiko gerokai nukainotus maisto gaminius.
Naujausi komentarai