- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugiau nei 190 tūkst. klientų visoje Lietuvoje aptarnaujantis „Mano BŪSTAS“ fiksuoja rekordiškai augančius gyventojų prisijungimus prie elektroninės savitarnos sistemos. Per metus aktyvių vartotojų padaugėjo daugiau nei 14 procentų: nuo 103 iki 117 tūkst.
Anot „Mano BŪSTO“ klientų atstovės Akvilės Juškevičienės, augantį savitarnos sistemos populiarumą lemia tai, kad gyventojai vis aktyviau rūpinasi būstu, nori turėti galimybę nuolat stebėti svarbiausius duomenis ir naujienas apie jų daugiabutį. O nacionalinė pastatų paslaugų asociacija PREMA pastebi, kad lengvą prieigą prie tokių duomenų kol kas užtikrina tik nedidelė dalis daugiabučių administratorių.
Anot A. Juškevičienės, bene labiausiai gyventojus dominantys klausimai yra susiję su išlaidomis: ar būsto administratorius tinkamai naudoja namo kaupiamąsias lėšas, ar pagrįstos gyventojus pasiekiančios sąskaitos už atliktus darbus. Kiekvienas klientas vidutiniškai per mėnesį prie paskyros prisijungia po 4 kartus, taigi gyventojai atidžiai stebi skelbiamus duomenis apie daugiabučio reikmėms naudojamas lėšas ir ne tik.
Nacionalinės pastatų paslaugų asociacijos PREMA vadovas Miroslavas Monkevičius pastebi, kad bendra padėtis, kiek atviri gyventojams administratorių valdomi duomenys apie pastatų priežiūros darbus, sąskaitas ir gyventojų lėšas, įvairi.
Miroslavas Monkevičius. Asociacijos PREMA nuotr.
„Dauguma mažų įmonių, administruojančių iki 50 tūkst. kv. m. daugiabučių ploto, vis dar teikia informaciją pasenusiais būdais: geriausiu atveju siunčia klientams ataskaitas elektroniniu paštu. Mažoms įmonėms įdiegti ir administruoti pažangias informacines sistemas paprasčiausiai yra per brangu. Vidutinio dydžio įmonės daugeliu atveju jau yra įdiegusios informacines savitarnos sistemas, beveik visi jų klientai gali prisijungti prie asmeninių paskyrų, pamatyti sąskaitas, sužinoti visą informaciją apie namo priežiūros darbus ir sukauptas lėšas. Didysis rinkos dalyvis „Mano BŪSTAS“ pažengęs dar toliau: klientai gali naudotis programėle, taigi visi duomenys apie lėšas ir būsto priežiūrą gali būti peržiūrėti bet kuriuo metu, taip pat klientai operatyviai gali gauti visą aktualią informaciją ir patys kreiptis į administratorių“, – sako M. Monkevičius.
„Mano BŪSTO“ klientų atstovė A. Juškevičienė pastebi, kad apie duomenis, atskleidžiančius gyventojų išlaidas būsto administravimo reikmėms, vis dar sklando įvairių mitų. „Mano BŪSTAS“ atrinko dažniausiai pasitaikančius.
1 mitas. Gyventojai nežino, kiek namas yra sukaupęs kaupiamųjų lėšų ir kaip jos naudojamos
Geriau vieną kartą pamatyti, nei šimtą kartų išgirsti. Šis posakis, anot „Mano BŪSTO“ klientų atstovės, taikliai atspindi vieną didžiausių gyventojų poreikių – bet kuriuo metu gauti tikslią informaciją apie būsto administravimo procesus ir gyventojų išlaidas. „Mūsų savitarna leidžia patogiai, bet kuriuo paros metu, visais išmaniaisiais įrenginiais stebėti, kiek namo gyventojai sukaupę lėšų, informaciją apie planuojamus ir jau atliktus darbus. Nepaisant to, kad visa informacija vieša, visuomenėje vis dar gajus mitas, esą namo administratorius gali slėpti duomenis apie gyventojų sukauptas lėšas. Tokius duomenis slėpti neteisėta: pagal galiojančias namo atstovo veiklos tvarkas, privaloma gyventojams pateikti ataskaitas apie sukauptas lėšas, atliktus darbus ir išlaidas pateikti kasmet, o mūsų klientai šiuos duomenis gali stebėti nuolat“, – sako A. Juškevičienė.
Akvilė Juškevičienė. „Mano BŪSTO“ nuotr.
Klientų atstovė atkreipia dėmesį, kad gyventojai duomenų viešumą vertina itin palankiai. „Bendrovės KANTAR atliktas tyrimas parodė, kad mūsų klientai palankiausiai vertina administratoriaus sudarytas sąlygas stebėti kaupiamųjų lėšų likutį. 67 proc. apklaustų įmonės klientų nurodė, jog „Mano BŪSTAS“ suteikia galimybę patiems lengvai ir paprastai pasitikrinti, kiek jų namas turi sukaupęs lėšų. 49 proc. kitų įmonių klientų nurodė, kad turi tokią galimybę, o 38 proc. apklaustų ne mūsų klientų, nesinaudojančių galimybe pasitikrinti ir stebėti kaupiamąsias lėšas, atsakė nežinantys, kur ir kaip skelbiami duomenys apie kaupiamųjų lėšų likučius“, – pasakoja A. Juškevičienė.
„Vis dėlto, jei gyventojams kyla kokių nors dvejonių, pirmiausiai patarčiau susisiekti su paskirtu klientų atstovu, mes visada pasiruošę išsklaidyti net menkiausias abejones“, – sako klientų atstovė.
2 mitas. Gali būti išrašytos sąskaitos už neatliktus darbus
Anot A. Juškevienės, tokia situacija neįmanoma. „Savitarnoje gyventojai mato, kokie darbai užregistruoti jų name, ir lengvai gali sekti bei lyginti sąskaitų informaciją bei darbų registracijas. Esant neatitikimams, gyventojai turi atkreipti klientų atstovo dėmesį – jo rolė yra užtikrinti, kad neatitikimų nebūtų, o jei pasitaiko klaidų – reikalauti, kad jos būtų ištaisytos“, – sako pašnekovė.
Pasak jos, kuo anksčiau gyventojai praneša apie nerimą keliančius procesus, tuo greičiau ir sklandžiau pavyksta reaguoti. „Šiuolaikinės technologijos leidžia klientams kreiptis bet kuriuo metu, būnant bet kurioje vietoje. Pavyzdžiui, eidamas į darbą gyventojas pastebi, kad laiptinėje nulaužtas turėklas, iš karto mobiliuoju telefonu per eBŪSTAS sistemą praneša apie įvykį, prideda nuotrauką ir rūpestis išsprendžiamas nedelsiant“, – pasakoja „Mano BŪSTO“ klientų atstovė.
3 mitas. Neaišku, kaip iš daugiabučio administratoriaus gauti norimas ataskaitas, nežinoma kur kreiptis
Klientų atstovės teigimu, savitarnos sistema tam ir sukurta, kad gyventojams nereikėtų gaišti laiko skambučiams, juo labiau – vizitams į administratoriaus biurą. „Technologiniai sprendimai gyventojams leidžia visą namo informaciją gauti nuolat, paprastai ir aiškiai. Nebereikia laukti popierinių ataskaitų, kam nors skambinti ar kur nors patiems vykti“, – pasakoja „Mano BŪSTO“ klientų atstovė A. Juškevičienė.
Pasak jos, neturintys savitarnos sistemos, visada gali papildomai kreiptis į daugiabučiui paskirtą kliento atstovą.
A. Juškevičienė taip pat atkreipia dėmesį, kad eBŪSTO savitarnos mobiliosios programėlės vartotojų pernai padaugėjo daugiau nei trečdaliu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką1
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai2
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...
-
Paskelbtas konkursas Paupių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo pareigoms
Klaipėdos rajono savivaldybės administracija dar kartą skelbia konkursą Paupių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo (-ės) pareigoms. ...
-
Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui – ypatinga dovana
Dr. Saulius Bučas Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui įteikė ypatingą dovaną – maždaug 7 tūkst. metų senumo mezolito pabaigos kirvuką iš elnio rago. Mokslininkas rado jį parko teritorijoje, pajūrio ruo...
-
Kunigiškėse – įtarimai žiauriu elgesiu su gyvūnais: katinas krito taip lyg širdies smūgis ištiko3
Septyniolika kačių per savaitę – tiek skaičiuoja netekę Palangos Kunigiškių gyvenvietės žmonės ir įtaria, kad katės nunuodytos. Jeigu Kunigiškėse primėtyta žiurknuodžių – žmonės bijo ne tik dėl augintinių. ...
-
Klaipėdiečius kviečia į talką7
Šiemet Klaipėdą švarinti kviečiama paskutinį balandžio savaitgalį. ...
-
Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas
Lietuvos jūrų muziejus pradeda 45-ąjį sezoną, dirbdamas ne tik savaitgaliais, o nuo trečiadienio iki sekmadienio. ...