Saugaus eismo naujovės sukėlė sumaištį Pereiti į pagrindinį turinį

Saugaus eismo naujovės sukėlė sumaištį

2014-07-01 02:00

Ant absurdo ribos balansuojančios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos jau sukėlė tikrą nepasitenkinimo ir protestų bangą. Nuo šiandien įstatymas galioja, tačiau kaip įgyvendinti kai kurias jo nuostatas, iki galo nežino ne tik eismo dalyviai, bet ir policininkai.

Ant absurdo ribos balansuojančios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos jau sukėlė tikrą nepasitenkinimo ir protestų bangą. Nuo antradienio  įstatymas galioja, tačiau kaip įgyvendinti kai kurias jo nuostatas, iki galo nežino ne tik eismo dalyviai, bet ir policininkai.

Policija laukia paaiškinimų

Įstatymo tobulintojai teigia, jog tokių pakeitimų reikia, kad visiems eismo dalyviams būtų saugiau.

"Įstatymas ką tik įsigaliojo, todėl daugelis dalykų mums patiems dar nėra aiškūs. Paprastai Policijos departamentas atsiunčia paaiškinimus, kaip teisingai juos taikyti. Manau, gyvenimas visai netrukus parodys, ko vairuotojai nesuprato, kuriuos įstatymo reikalavimus kontroliuoti sunkiau", – tvirtino Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis

Dauguma pataisų sugriežtino taisyklių pažeidėjų atsakomybę. Tačiau esama ir tokių, kurios papiktino ir važinėjančiuosius tvarkingai.

Keturratis – lyg motociklas

Griežtesnis nei iki šiol reikalavimas laukia tų, kurie vairuoja keturračius.

Galingomis laikomas tokias transporto priemones iki šiol galėdavo vairuoti visi, kas turi B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

Nuo antradienio pareigūnai reikalaus, kad galingą keturratį vairuojantis asmuo pateiktų pažymėjimą, leidžiantį vairuoti ir A, ir B kategorijos transporto priemones. Tai yra keturratininkas turės įrodyti, kad turi teisę vairuoti ir motociklą, ir lengvąjį automobilį.

"Ši transporto priemonė pasiekia didelį greitį, jų manevravimo savybės yra visiškai kitokios nei automobilio, todėl neturint įgūdžių bei teisės vairuoti A kategorijos priemones, manau, yra nesaugu ir jam pačiam, ir aplinkiniams. Šis sugriežtinimas atneš daugiau saugumo", – tikino R.Šideikis.

Protestuoti akina absurdas

Reikalavimas ne tik tamsiuoju paros metu dviratininkams vilkėti šviesą atspindinčias liemenes tiesiog įsiutino dviratininkus.

Įstatymas nuo šiol reikalaus važiuojamąja kelio dalimi judantiems dviračių vairuotojams ir dieną vilkėti liemenes arba važinėti įjungus šviesas.

Kelių policijos pareigūnai teigia, kad tai reiškia, jog dviratininkai ir mindami takais, šaligatviais, kelkraščiais turės laikytis šio reikalavimo.

Pasipiktinę tokiu įstatymu dviračių mėgėjai antradienį  ketina rinktis į spontanišką ir nesankcionuotą akciją prie Seimo bei pademonstruoti savo nepasitenkinimą tokia pataisa.

Jų teigimu, Lietuva tapo vienintele valstybe pasaulyje, įteisinusia absurdišką ir nepagrįstą reikalavimą.
Beje, nuo šiol šviesą atspindinčią liemenę vilkėti bus privalu ir automobilių vairuotojams, tamsoje išlipusiems iš savo transporto priemonės.

Iki šiol reikalauta tik turėti atšvaitą, tačiau gyvenimas parodė, jog šios priemonės negana, kad tamsoje iš mašinos išlipęs žmogus būtų saugus.

Nė lašo alkoholio

Vienas aktualesnių pasikeitusių reikalavimų – sumažinta leistina alkoholio koncentracija vairuotojų organizme.
Nuo šiol pradedantiesiems vairuotojams, motociklininkams ir taksistams leidžiama įpūsti iki 0,2 promilės. Toks alkoholio kiekis kraujyje gali atsirasti išgėrus apytiksliai stiklinę alaus.

Patyrusiems vairuotojams, važinėjantiems daugiau nei dvejus metus, leidžiama alkoholio riba nesikeičia, ji liks 0,4 promilės.

Nuo kitų metų sausio 1-osios pradedantieji vairuotojai, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, visų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausia leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t arba kurios turi daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, arba kurios veža pavojingus krovinius, vairuotojai bus laikomi neblaiviais, kai alkoholio koncentracija jų iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kituose organizmo skysčiuose bent šimtąja dalimi viršys 0 promilių.

Girtuokliams – sunkūs laikai

Griežtinama ir vairuoti mėgstančių girtuoklių atsakomybė.
Asmeniui, iš kurio vairuotojo pažymėjimas buvo atimtas du kartus už tai, kad jis padarė teisės pažeidimą būdamas neblaivus, teisė vairuoti transporto priemones grąžinama ne anksčiau kaip po 10 metų.

O asmeniui, iš kurio teisė vairuoti transporto priemones buvo atimta tris kartus, teisė vairuoti transporto priemones grąžinama ne anksčiau kaip po 10 metų.

Komentuodamas šį įstatymo pakeitimą R.Šideikis teigė, kad ne kartą vairuotojo pažymėjimą per trumpą laiką praradusių vairuotojų nėra daug. Bet tokie asmenys keliuose yra ypač pavojingi.

Gaus įspėjančių žinučių

Nuo šiol taip pat reikalaujama transporto priemonės techninę apžiūrą atlikti prieš ją įregistruojant.
Griežtės ir techninių apžiūrų bei privalomojo civilinio draudimo kontrolė. Pasibaigus apžiūros laikui dalyvauti eisme nebus leidžiama. Nutvertas toks vairuotojas gaus leidimą tik vieną dieną atlikti apžiūrą.

Nuo šiol laiku neatlikę techninės apžiūros transporto priemonių savininkai sulauks informacinio pranešimo.
Tačiau jeigu po trijų mėnesių jis vis dar nebus atlikęs šios prievolės arba neapsidraudęs privalomuoju draudimu, transporto priemonės registracija bus panaikinta.

Valstybės įmonės "Regitra" Klaipėdos filialo viršininkas Saulius Budinas teigė, kad, praėjus 90 dienų po techninės apžiūros galiojimo pabaigos, tokia transporto priemonė bus išregistruojama savaime.

Jeigu "Regitros" darbuotojai turės transporto priemonės savininko kontaktus, apie būtinybę atlikti apžiūrą įspės.

"Pastaruoju metu daugelis vairuotojų, atvažiavusių atlikti techninės apžiūros, nurodo savo telefono numerį. Tad apie besibaigiantį terminą įspėjimai bus siunčiami trumposiomis žinutėmis", – paaiškino S.Budinas

Sustabdys registraciją

Motociklų bei motorolerių savininkai, kurie šiomis priemonėmis važinėja tik kelis mėnesius per metus, nebūtinai turi draustis privalomuoju civiliniu draudimu visiems dvylikai mėnesių.

"Žmogus gali pats sustabdyti naudojimąsi savo transporto priemone viešajame eisme. Apie tokį norą jis turėtų informuoti "Regitros" darbuotojus. Vėliau šią galimybę jis pats galės ir atnaujinti. Visa tai galima padaryti elektroniniu būdu per mūsų įmonės tinklalapį. Atskirai už tai mokėti nereikės, nebent, jeigu reikės atlikti techninę apžiūrą. Stengiamės, kad vairuotojai galėtų šiuos veiksmus padaryti elektroninėje erdvėje. Todėl apie ketinimą žiemą nevažinėti motociklu galima pranešti neišeinant iš namų ir nestovint eilėse", – pasakojo S.Budinas.

Ilgiausias laikotarpis, kuriam įstatymas leidžia sustabdyti registraciją – vieni metai.

Pataisos – korupcinės?

Vis dėlto motociklų, mopedų ir motorolerių savininkai mano, kad biurokratijos ir išlaidų dėl kontroversiškų įstatymo pataisų neišvengs.

Todėl draudimo brokeriai jau sulaukia klausimų, ar žiemą bus galima šią transporto priemonę apdrausti vienai dienai. Taip tikimasi išvengti termino, kai po 90 dienų ji bus išregistruota kaip nedrausta.

Kiti dviračių transporto priemonių savininkai griežia dantimis ir sakosi dabar esą bus priversti apdrausti savo civilinę atsakomybę visiems metams, nors žiemą ir nevažinėja. Todėl įstatymo pataisas jie atvirai vadina korupcinėmis ir orientuotomis į draudimo įmonių pelną.
Atvirai kalbama, kad naujovės atneš daugiau pajamų ne tik draudikams, bet ir "Regitrai" bei techninių apžiūrų centrams.

Tikrins žibintus

Įstatymas taip pat griežtai reikalaus, kad transporto priemonė žibintuose turėtų tokius šviesos šaltinius, kokie numatyti jos gamintojų techninėje charakteristikoje. Jei šviesos šaltiniai – ne tie, bus naikinamas to automobilio techninės apžiūros galiojimas.

R.Šideikis paaiškino, jog, įtarę, kad kurie nors šviesos elementai neatitinka reikalavimų, pareigūnai gali vairuotojui pasiūlyti vykti į apžiūrų centrą ir atlikti tikrinimo procedūras.

Dažniausiai kelių policininkams užkliūdavo jauni vairuotojai, kurie į savo senas mašinas sumontuoja vadinamąsias ksenono lempas. Be lęšių bei kitų būtinų priemonių jos akina kitus vairuotojus. Kelių policininkai nesunkiai atskiria, kada šios lempos sumontuotos ne gamykloje.

"Nepastebime daug atvejų, kad šviesos elementai neatitiktų reikalavimų ar jie šviestų ne ten, kur reikia. Jeigu kiltų įtarimų, galime vairuotojui išrašyti šaukimą atvykti į techninių apžiūrų centrą arba į Kelių policiją. Vairuotojas atvažiuotų įtarimų sukėlusia transporto priemone, o mes pasikviesime atstovą iš apžiūrų centro, jis kvalifikuotai atsakys, ar apšvietimo sistema atitinka reikalavimus. Dėl panašių dalykų pareigūnams iki šiol nėra kilę problemų", – aiškino R.Šideikis.

Trūkumai dar išaiškės

"Tie eismo dalyviai, kurie iki šiol vairavo saugiai ir laikėsi teisės normų, šių įstatymo pakeitimų neturėtų baimintis. Apie liemenes kalbame jau labai daug laiko, reikalavimas vairuoti blaiviems taip pat yra aiškus. Galbūt sugriežtinimas galingų keturračių vairuotojams gali būti naujiena, bet visi šie dalykai buvo plačiai aptariami. Todėl sakau: pažeidimų netoleruosime ir, kaip galėsime, kontroliuosime, kad naujos tvarkos būtų laikomasi", – žadėjo R.Šideikis.

S.Budinas kol kas neįžvelgia galimų sunkumų taikant šiuos įstatymo pakeitimus. Tikėtina, kad jie išaiškės po kelių dienų ar savaičių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra