Saugaus eismo naujovės sukėlė sumaištį

Ant absurdo ribos balansuojančios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos jau sukėlė tikrą nepasitenkinimo ir protestų bangą. Nuo šiandien įstatymas galioja, tačiau kaip įgyvendinti kai kurias jo nuostatas, iki galo nežino ne tik eismo dalyviai, bet ir policininkai.

Ant absurdo ribos balansuojančios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos jau sukėlė tikrą nepasitenkinimo ir protestų bangą. Nuo antradienio  įstatymas galioja, tačiau kaip įgyvendinti kai kurias jo nuostatas, iki galo nežino ne tik eismo dalyviai, bet ir policininkai.

Policija laukia paaiškinimų

Įstatymo tobulintojai teigia, jog tokių pakeitimų reikia, kad visiems eismo dalyviams būtų saugiau.

"Įstatymas ką tik įsigaliojo, todėl daugelis dalykų mums patiems dar nėra aiškūs. Paprastai Policijos departamentas atsiunčia paaiškinimus, kaip teisingai juos taikyti. Manau, gyvenimas visai netrukus parodys, ko vairuotojai nesuprato, kuriuos įstatymo reikalavimus kontroliuoti sunkiau", – tvirtino Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis

Dauguma pataisų sugriežtino taisyklių pažeidėjų atsakomybę. Tačiau esama ir tokių, kurios papiktino ir važinėjančiuosius tvarkingai.

Keturratis – lyg motociklas

Griežtesnis nei iki šiol reikalavimas laukia tų, kurie vairuoja keturračius.

Galingomis laikomas tokias transporto priemones iki šiol galėdavo vairuoti visi, kas turi B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

Nuo antradienio pareigūnai reikalaus, kad galingą keturratį vairuojantis asmuo pateiktų pažymėjimą, leidžiantį vairuoti ir A, ir B kategorijos transporto priemones. Tai yra keturratininkas turės įrodyti, kad turi teisę vairuoti ir motociklą, ir lengvąjį automobilį.

"Ši transporto priemonė pasiekia didelį greitį, jų manevravimo savybės yra visiškai kitokios nei automobilio, todėl neturint įgūdžių bei teisės vairuoti A kategorijos priemones, manau, yra nesaugu ir jam pačiam, ir aplinkiniams. Šis sugriežtinimas atneš daugiau saugumo", – tikino R.Šideikis.

Protestuoti akina absurdas

Reikalavimas ne tik tamsiuoju paros metu dviratininkams vilkėti šviesą atspindinčias liemenes tiesiog įsiutino dviratininkus.

Įstatymas nuo šiol reikalaus važiuojamąja kelio dalimi judantiems dviračių vairuotojams ir dieną vilkėti liemenes arba važinėti įjungus šviesas.

Kelių policijos pareigūnai teigia, kad tai reiškia, jog dviratininkai ir mindami takais, šaligatviais, kelkraščiais turės laikytis šio reikalavimo.

Pasipiktinę tokiu įstatymu dviračių mėgėjai antradienį  ketina rinktis į spontanišką ir nesankcionuotą akciją prie Seimo bei pademonstruoti savo nepasitenkinimą tokia pataisa.

Jų teigimu, Lietuva tapo vienintele valstybe pasaulyje, įteisinusia absurdišką ir nepagrįstą reikalavimą.
Beje, nuo šiol šviesą atspindinčią liemenę vilkėti bus privalu ir automobilių vairuotojams, tamsoje išlipusiems iš savo transporto priemonės.

Iki šiol reikalauta tik turėti atšvaitą, tačiau gyvenimas parodė, jog šios priemonės negana, kad tamsoje iš mašinos išlipęs žmogus būtų saugus.

Nė lašo alkoholio

Vienas aktualesnių pasikeitusių reikalavimų – sumažinta leistina alkoholio koncentracija vairuotojų organizme.
Nuo šiol pradedantiesiems vairuotojams, motociklininkams ir taksistams leidžiama įpūsti iki 0,2 promilės. Toks alkoholio kiekis kraujyje gali atsirasti išgėrus apytiksliai stiklinę alaus.

Patyrusiems vairuotojams, važinėjantiems daugiau nei dvejus metus, leidžiama alkoholio riba nesikeičia, ji liks 0,4 promilės.

Nuo kitų metų sausio 1-osios pradedantieji vairuotojai, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, visų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausia leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t arba kurios turi daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, arba kurios veža pavojingus krovinius, vairuotojai bus laikomi neblaiviais, kai alkoholio koncentracija jų iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kituose organizmo skysčiuose bent šimtąja dalimi viršys 0 promilių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Keturatininkas

Keturatininkas portretas
Pone Sideiki, prasom pasakykit kodel as pries 3 metus laikiausiai atv teises "skm" kad galeciau vairuoti keturrati. Po metu teko isilaikyti B kategorija, dabar teks A laikytis. Kas toliau? paaiskink! Gal iskarto reiketu eiti laikytis jau kokio sunkvezimio?

šoperis

šoperis portretas
absoliutus debilizmas,uz viena tech reikalavimo neatitikima dviguba bausme- skyre bauda ir anuliavo tech apziura , tech apziura reikejo atlikti pilnai o ne del vieno neatitikimo, saldaini suvaldei iputei 0,001 esi pijokas bauda, teise, egzai is naujo ir taip toliau. valdzia isiteisino savo liaudies plesikavima , ir cia mitas apie sauguma ,tik priedanga plesikauti, ir keisti abejingumu ar palaikimu dvokiantys komentarai. as visom keturiom uz sauguma kelyje

kuba

kuba portretas
Geriau supaprastintu vairavimo teisiu gavima, girdejau "Regitra" per grieztai kelia reikalavimus... Seniau islaikyti pravaziavima buvo daug paprasciau. Kuo skiriasi patyres vairuotojas nuo seimos nario? Ar butinai turi buti kraujo rysys, norint mokinti vairuoti asmeni, islaikiusi "Regitros" teorija? Banalu...
VISI KOMENTARAI 10
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių