Pereiti į pagrindinį turinį

Netekdami krovinių, geležinkelininkai vilios keleivius

2022-02-21 12:30

"Lietuvos geležinkeliams" priklausanti bendrovė "LTG Infra" paskelbė geležinkelio linijos tarp Klaipėdos ir Šilutės keleivių priėmimo pertvarkymo konkursą.

Perspektyva: geležinkelių „autobusai“ ateityje gali tapti svarbiu visuomeniniu transportu.
Perspektyva: geležinkelių „autobusai“ ateityje gali tapti svarbiu visuomeniniu transportu. / Vidmanto Matučio nuotr.

Bus nauji peronai

Klaipėdos–Šilutės geležinkelio linijoje planuojama pastatyti penkis peronus. Jie būtų statomi Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ), Dituvoje, Priekulėje, Gručeikių ir Kukorų vietovėse.

Numatomi nedideli 70 metrų ilgio peronai. Konkrečios keleivių laukimo vietos dar detalizuojamos. Klaipėdos LEZ peronas būtų prie Lypkių gatvės. Dituvoje naują peroną planuojama statyti tarp dabartinės keleivių išlaipinimo vietos ir kelio į Dituvos sodus.

Priekulėje naujas peronas būtų įrengtas ties Turgaus gatve, arčiau miestelio centro. Dabar peronas yra užmiestyje, daugeliui gyventojų nepatogioje vietoje.

Nauji peronai Gručeikiuose ir Kukoruose būtų statomi rekonstruojant šiuo metu naudojamus senuosius peronus.

„Lietuvos geležinkelių“ padaliniams yra nurodyta ieškoti naujų klientų ir užsakymų tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse.

Sunkios dienos geležinkeliams

Planai Klaipėdos–Šilutės geležinkelio linijoje įrengti naujus peronus jau parengti prieš kelerius metus. Sutapimas ar ne, kad juos įgyvendinti  imamasi dabar, kai netenkama baltarusiškų krovinių srauto į Klaipėdos uostą.

Lietuvos geležinkelių laukia sunkios dienos. Maždaug 15 mln. tonų krovinių netekties keleivių vežimu kompensuoti neįmanoma. Dėl naujų peronų statybos gal ir atsiras keli tūkstančiai naujų geležinkelių keleivių.

Jau numatyta, kad iš "Lietuvos geležinkelių" bus atleista iki 300 darbuotojų. Atleidimai planuojami ir grupės dukterinėse bendrovėse.

Panašūs ir dar baisesni scenarijai buvo ir Latvijos geležinkeliuose, kai prieš 3–5 metus iš Latvijos uostų traukėsi Rusijos tranzitiniai kroviniai.

Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis šiomis dienomis nurodė "Lietuvos geležinkelių" padaliniams ieškoti naujų klientų ir užsakymų tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse.

Planai: geležinkelio peronuose bus įrengtos autobusų stoteles primenančios keleivių laukimo būdelės. Vidmanto Matučio nuotr.

Šiuolaikiška infrastruktūra

Nauji peronai Klaipėdos–Šilutės geležinkelio linijoje statomi ir siekiant panaudoti ES paramą.

Tai bus šiuolaikiški geležinkelio peronai su pėsčiųjų takais, pandusais, suolais, šiukšliadėžėmis, informaciniais ženklais, stendais ir kita įranga.

Bus įrengtos metalo ir grūdinto stiklo konstrukcijų keleivių laukimo stotelės. Numatyta įrengti ir peronų apšvietimą su šiuolaikiškais šviestuvais.

Visa infrastruktūra bus pritaikyta ir neįgaliesiems.

Gali būti, kad ateityje ši linija bus ir elektrifikuota. Šiuo metu Lietuvos geležinkelių elektrifikavimo tempai yra vieni prasčiausių Europos Sąjungoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų