Netvirtina ekspertai
Projektuotojams ir prieplaukų statybos užsakovui VšĮ "Klaipėdos paplūdimiai" reikia išspręsti problemą dėl didelio vandens lygio Dangėje skirtumo vasarą ir kitų sezonų metu. Pagal daugiamečius hidrometeorologų duomenis, lygis svyruoja apie 1,65 metro. Atskirais laikotarpiais svyravimas gali būti ir didesnis.
Bendrovės iš Vilniaus "Realprojektas" vadovas Rytis Batavičius teigė, jog buvo pateikta keletas pontoninių prieplaukų įrengimo variantų. Prieplaukas manyta panaudoti ir žiemą, jomis galėtų vaikščioti žmonės.
Visi projektai užstrigo, nes tam nepritarė statybos ekspertai. Kol nėra teigiamos ekspertų išvados, negalima gauti statybos leidimo, negali būti skelbiamas prieplaukų įrengimo konkursas.
VšĮ "Klaipėdos paplūdimiai" planavo, kad jau šiemet būtų pradėtos gaminti prieplaukos. Tokiu atveju jos Dangėje galėjo būti įrengtos antroje šių metų pusėje.
Planas: preliminari pontoninių prieplaukų Dangės upėje įrengimo schema. V. Matučio nuotr.
Ar tenkins sezoninės prieplaukos?
VšĮ "Klaipėdos paplūdimiai" vadovas Olegas Mariničius mano, kad turėtų būti pritaikomos ne ištisus metus, o tik laivybos sezonu naudojamos pontoninės prieplaukos. Laivybos sezonas Dangėje, kaip ir visoje Lietuvoje, trunka nuo balandžio 15 iki spalio 15 d.
Artimiausiu metu kartu su projektuotojais planuojama priimti sprendimą, kokios turėtų būti Dangės upėje rengiamos prieplaukos.
Tokiu atveju prieplaukos plūduriuotų ant upės. Jos būtų žemiau nei ant kranto įrengta priėjimo prie prieplaukų infrastruktūra. Per potvynius dalis infrastruktūros ir prieplaukos būtų apsemiamos. Čia ir kyla pagrindinis klausimas, ar kurį laiką po vandeniu panyrančios prieplaukos būtų stabilios, ar jų nenuplėštų srovės? Ar jos atlaikytų pakilusio vandens, ledo poveikį.
Prieplaukos galėtų būti slankiojančios aukštyn žemyn pagal vandens lygį. Tačiau tuomet jų būtų neįmanoma pritaikyti neįgaliesiems, nes tam tikrą laikotarpį prieplaukos būtų tai smarkiai iškilusios, tai ženkliai nusileidusios.
O.Mariničius teigė, kad artimiausiu metu kartu su projektuotojais planuojama priimti sprendimą, kokios turėtų būti Dangės upėje rengiamos prieplaukos.
Olegas Mariničius. Asmeninio archyvo nuotr.
Prieplaukos – vandens autobusams
Techninė pontoninių prieplaukų dalis iš esmės yra žinoma. Tai būtų 6 metrų ilgio ir 3 metrų pločio prieplaukos su švartavimo įrenginiais. Jos būtų skirtos iki 8 metrų ilgio Dangės upės vandens autobusams priimti. Vienu metu prie prieplaukos galėtų stovėti tik vienas autobusas.
Daliai klaipėdiečių atrodo, kad tokios prieplaukos Dangės upėje bus nereikalingos, nes vandens visuomeninio transporto joje "išsukti" nepavyks.
Siūlyta iš karto projektuoti tokias prieplaukas, prie kurių klaipėdiečiai galėtų statyti savo pramoginius laivus. Arba numatyti, kad prie vandens visuomeninio transporto prieplaukų būtų galimybė ateityje prikabinti pontonines prieplaukas, skirtas pramoginiams laivams švartuoti.
Šiuo etapu Dangės upėje iš viso planuojama įrengti 6 visuomeninio vandens transporto prieplaukas – senamiestyje, prie Liepų g. tilto, Danės vingyje prie Panevėžio g., prie Žolynų g., Klaipėdos universiteto Botanikos sodo ir Tauralaukio tilto. Viena iš jų Klaipėdos senamiestyje būtų stacionari, kitos penkios pontoninės. Prieplaukoms įrengti numatyta maždaug 66 tūkst. eurų suma.
O.Mariničius mano, kad pradiniame etape turėtų būti įrengtos visuomeninio transporto prieplaukos, nes reikia nuo kažko pradėti įveiklinti Dangės upę. Vėliau galėtų būti statomi pramoginių laivų uostai. Vienas tokių galėtų būti Dangėje šalia Liepų gatvės tilto.
Naujausi komentarai