Kūnai laikomi šaldytuvuose
Kai kuriuos aspektus laivyboje apnuogino ir pasaulinė pandemija. Nuo jos pradžios užfiksuota mažiausiai 10 atvejų, kai laivuose mirė jūrininkai ir jų nebuvo galima perduoti artimiesiems.
Jūrininkų kūnai po kelis mėnesius plaukiojo laivais, kuriuose dirbo ir mirė. Jų kūnai buvo laikomi tuose šaldytuvuose, kur laikytas laivo įgulos nariams skirtas maistas.
Nors jūrininkai mirė ne nuo COVID-19, daugelis uostų atsisakydavo priimti iš laivų mirusiuosius. Bet kuri mirtis krante vis tiek būdavo siejama su pandemija. Tik po dviejų mėnesių pavyko sugrąžinti į namus „Ital Libera“ laivo kapitono kūną. Tai padaryta tik tada, kai įgulos nariai , nukrypę nuo kurso, užsuko į kapitono gimtinę – vieną iš Italijos uostų.
Neliko užuojautos
Panašus atvejis užfiksuotas ir dėl laivo „Vantage Wave“ kapitono rumuno, kuris jūroje mirė nuo širdies smūgio.
Nė vienas Azijos uostas nepriėmė laivo kapitono kūno į krantą. Dėl šio incidento skundas pasiekė netgi Tarptautinę transporto darbuotojų federaciją.
„Dėl mirusių jūrininkų repatriacijos pajutome visišką kai kurių šalių valdžios nekompetenciją. Netgi tais atvejais, kai nėra jokio pavojaus, prisidengiama aiškinimu, kad jų šalys taip saugosi nuo pandemijos pavojaus“, – pasakojo jūrinių reikalų koordinatorius Fabricijus Barčelona.
Jo teigimu, per pandemiją daugelio šalių vyriausybės prarado žmogiškumą, užuojautą kito žmogaus skausmui. Nejaugi negalima suvokti, ką jaučia žuvusių jūrininkų šeimos, kurios savaičių savaitėmis negali susigrąžinti žuvusio ar mirusio artimojo kūno?
Nepageidauja ir ligonių
Kai kuriose šalyse panaši situacija yra ir dėl reisuose sunkiai susirgusių jūrininkų. Dalis šalių neįsileidžia jūrininkų į savo ligonines.
Sunkiai susirgusiems jūrininkams tiesiog aiškinama, kad ligoninėse neužtenka lovų, todėl jie negalintys priimti iš laivo kad ir sunkiai susirgusio įgulos nario.
Tokius atvejus Tarptautinė transporto darbuotojų federacija yra užfiksavusi Kinijos Šendženo, Hong Kongo uostuose. Tai kelio didelį rūpestį, nes šiuose dideliuose Kinijos uostuose lankosi daug laivų, juose gali būti ir incidentų, ir natūraliai susirgusių jūrininkų.
Blogiausia tai, kad tarptautinės organizacijos niekaip negali paveikti atskirų šalių požiūrio į jūrininkus, ypač jei tos šalys tokios didelės kaip Kinija.
Pagal atskirų šalių duomenis, galima daryti prielaidų, kad jūrininkų mirtingumas laivuose yra padidėjęs. Neseniai Ukrainos žiniasklaida pranešė, kad vien per porą mėnesių įvairiuose laivuose mirė ar žuvo įvykus incidentams net 10 Ukrainos jūrininkų.
Naujausi komentarai