Gadino nervus ir mašinas
Tuo metu, kai dauguma žmonių, baigę darbą, važiavo namo, neįprastai ilgos ir lėtai judančios eilės susidarė rytiniame miesto pakraštyje pakeliui iš pietinės miesto dalies. Taip pat Šilutės plente ir Baltijos prospekte.
Šių miesto arterijų žiedinė sankryža buvo paralyžiuota.
Socialiniuose tinkluose pasipylė automobilių eilėse įstrigusių žmonių nepasitenkinimas.
Klaipėdiečiai ir priemiesčių gyventojai vėlavo pasiimti iš darželių vaikus, netesėjo žodžio laiku atvykti į susitikimus, pavargę po darbo dienos kamavosi karštyje.
Ties šia žiedine sankryža kiekvieną dieną piko valandomis susidaro kamšatys, tačiau paprastai jos įveikiamos greičiau nei per pusvalandį.
Trečiadienį, pasak eilėse įstrigusių vairuotojų, iš miesto pavyko išvažiuoti po pusantros valandos.
Eilėse grūdosi ir lengvieji automobiliai, ir daugybė vilkikų.
Įsikišo miesto meras
Apie situaciją sužinojo ir Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas. Jam paskambino į spūstį patekęs pažįstamas žmogus.
Meras netrukus klaipėdiečiams savo "Facebook" paskyroje parašė, kad susisiekė su policijos vadovais, norėdamas išsiaiškinti, ar viskas yra tikrai taip, kaip išgirdo.
Net ir tokiems tikslams pasiekti, mano įsitikinimu, nereikia prarasti sveiko proto ir racionalios nuovokos.
"Dideliam mano nustebimui buvo patvirtinta, taip, kamšatys susidarė, ir tai atsitiko todėl, kad pareigūnai surengė reidą. Išsakiau savo nuomonę, kad saugumas keliuose – neginčytinas ir svarbiausias prioritetas, o siekis kovoti su pažeidimais, o ypač su girtais vairuotojais, yra sveikintinas ir palaikytinas. Tačiau net ir tokiems tikslams pasiekti, mano įsitikinimu, nereikia prarasti sveiko proto ir racionalios nuovokos, žinant kada, kur ir kokie transporto srautai juda, o juo labiau – gyvenant ir dirbant Klaipėdoje. Tikiuosi, kad pareigūnai tuos argumentus išgirdo ir suprato, bent jau tokį įspūdį pats sau susidariau. Tikiu ir linkiu, kad ateityje tokių nesusipratimų būtų išvengta, žinoma, tuo pat metu sąžiningai ir nepertraukiamai atliekant savo misiją visų mūsų saugumo keliuose labui", – klaipėdiečiams skelbė miesto meras.
Stabdė beveik kiekvieną mašiną
Tik pasiekę Vilniaus plentą daugelis suprato, kas atsitiko.
Ties įmone "Yazaki" stovėjo visa eilė policijos automobilių.
Buvo stabdomas beveik kiekvienas automobilis, mašinų srautas vos vos judėjo.
Klaipėdos vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika ketvirtadienį ryte tikėjosi žurnalistų skambučių, išvakarėse būtent jam skambino miesto meras.
M.Džermeika paaiškino, kad reido tikslai buvo du.
Praėjusią savaitę Lietuvos kelių policijos tarnyba paskelbė, kad kas dešimtas vairuotojas ties Jakų transporto žiedu buvo nustatytas vairavęs neblaivus.
Policininkai nusprendė, o gal buvo kažkur girdėję, kad prieš darbo dienos pabaigą nemažai vairuojančių žmonių paragauja alkoholio ir tikisi, kad piko valandą pareigūnai nestabdys.
Todėl uostamiesčio patrulių rinktinės vienas vadovų nusprendė patikrinti, ar tokia nuostata teisinga.
Tuo pat metu policininkai norėjo patikrinti iš ir į Kaliningrado sritį važiuojančius Rusijos Federacijos valstybiniais numeriais pažymėtus automobilius.
Ketinta išsiaiškinti, kaip laikomasi Kaliningrado tranzito reikalavimų. Laikantis ES standartų, tai mūsų šalies policininkams yra prioritetinis darbas, kurį reikia atlikti nuolat ir reguliariai.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato (AVPK) viršininkas Alfonsas Motuzas patikslino, kad šiemet mieste labai padaugėjo eismo įvykių, kurių metu žuvo eismo dalyvių.
"Šių metų eismo įvykių tyrimo statistika ir trumpalaikė eismo dalyvių kontrolė patvirtina šią informaciją. Vairuotojai eismo įvykius įvykdo neblaivūs arba jų girtumas nustatomas vos iki leistinos ribos, vairuojama neturint tam teisės, be techninių apžiūrų pažymos apie patikrą, be draudimo, vairuotojai naudojasi mobiliojo ryšio telefonais. Todėl minėtu laiku ir minėtoje vietoje Kelių policijos tarnybos vadovų siūlymu bei AVPK vadovybės pritarimu buvo nuspręsta Patrulių rinktinės ir Kelių policijos tarnybos pajėgomis surengti bendrą transporto vairuotojų patikrinimą", – raštu dienraščiui "Klaipėda" atsakė A.Motuzas.
Reagavo netinkamai
"Tai buvo Patrulių rinktinės suorganizuotas reidas. Policinės priemonės vietą, kurioje dalyvavo šeši patrulių ekipažai, pasirinko ir koregavo ne Kelių policijos viršininkas, o reido vyresnysis. Tik jis galėjo vertinti situaciją vietoje ir koreguoti pavaldinių veiksmus. Jis turėjo suprasti, kad kemšasi viena pagrindinių miesto gatvių, pristabdyti patikrą ir išspręsti problemą, padedant sureguliuoti eismą, – situaciją apibūdino M.Džermeika. – Galbūt jis neįvertino, kad tuo metu automobiliai važiavo ir iš tarptautinio kelto. Pastebėjome taktikos klaidų, teko įsikišti ir nurodyti, kad pareigūnai, kurie profiliuoja transporto priemones, neužlaikytų transporto. Reide dalyvavo nemažai jaunų patrulių, neseniai baigusių Lietuvos policijos mokyklą. Galbūt vyresnysis netinkamai paaiškino, kad reido metu ne visi pareigūnai turi stovėti. Niekas nekreipė dėmesio, kaip važiuoja likęs transportas. Pritrūko taktinės korekcijos."
Kelių policijos vadovas paaiškino, kad profiliavimu policininkai vadina veiksmus, kai pareigūnas pristabdo transporto priemonę, pažvelgia vairuotojui į akis, apžiūri valstybinį numerį ir, jeigu nieko neįtaria, ranka parodo, kad galima važiuoti toliau.
Kilus įtarimų, vairuotojas paprašomas sukti į šalikelę, ir policininkas imasi tikrinti nuodugniau.
Reido vyresnysis buvo patrulių rinktinės kuopos vadas Marius Uksas. Jis, kolegų žodžiais tariant, yra patyręs darbuotojas.
Atsiprašė už nepatogumus
Paprašytas pakomentuoti trečiadienio vakaro spūstis, sukeltas policininkų, A.Motuzas paaiškino, kad, organizuojant policijos priemones, reidus, patikrinimus, ar atliekant kitas procesines priemones, visada yra iš anksto ruošiami priemonių planai.
Jie privaloma tvarka turi būti tvirtinami komisariato vadovybės, todėl tos dienos reidas taip pat vyko su vadovybės žinia.
"Atsižvelgdami į reido rezultatus, manome, kad reidas patvirtino, jog piko metu pažeidėjai naudojasi galimybe išvengti policijos patikrinimų. Ateityje ieškosime kitų taktinių sprendimų, kaip efektyviau kovoti su kelių eismo pažeidėjais piko metu, kad nesukeltume nepatogumų atsakingiems ir tvarkingiems eismo dalyviams, kurių yra dauguma. Atsiprašome eismo dalyvių dėl reido sukeltų nepatogumų ir tikimės gyventojų supratingumo bei tolerancijos. Policijos veiksmai buvo nukreipti išskirtinai užtikrinti eismo dalyvių saugumą", – komentavo Klaipėdos AVPK vadovas.
Dirba ir kitų darbus
Spūsčių metu pasipiktinimą internetinėje erdvėje lieję žmonės spėliojo, kas tuo laiku padėjo į nelaimę Klaipėdoje patekusiems žmonėms, jeigu automobilius stabdė tokios didelės policininkų pajėgos.
Komisariato viršininkas patikslino, kad reide dirbo penki Patrulių rinktinės ir vienas Kelių policijos ekipažai.
Šis reidas, pasak A.Motuzo, nesumažino mieste į įvykius reaguojančių pajėgų.
Pasak komisariato vadovo, kasdien mieste dienomis dirba vienas arba du, o naktimis trys arba keturi į įvykius reaguojantys Patrulių rinktinės bei kelių Kelių policijos ekipažai.
Be to, kasdien mieste dirba iki 10 ekipažų, kuriuos sudaro Klaipėdos miesto policijos komisariato veiklos skyrių ir Nusikalstamų veikų registravimo skyriaus pareigūnai.
Naktimis tą patį darbą atlieka iki keturių, o savaitgaliais – iki šešių ekipažų.
Paklaustas, ar tai buvo pirmas atvejis, kai dėl policininkų patikros sutriko automobilių eismas mieste, M.Džermeika prisiminė dar vieną atvejį, kai reidas buvo vykdomas Herkaus Manto gatvėje po viaduku.
"Dažniausiai vairuotojų patikros reidus rengia Kelių policijos pareigūnai. Mes įžvelgiame galimas problemas ir ieškome geriausių išeičių", – tikino kelių policininkų viršininkas.
Policijos reforma privertė kelių policininkus reaguoti į gyventojų skundus, nesusijusius su transporto eismu, tuo pat metu patruliai priversti reaguoti į kelių eismo problemas.
A.Motuzas paaiškino, kad tai yra normali praktika visoje Lietuvoje.
"Šiuo metu policijos veiklą reglamentuojantys teisės aktai visiems pareigūnams leidžia vykdyti eismo priežiūros funkciją, taip pat ir Patrulių rinktinės pareigūnams, o į įvykius reaguoja arčiausiai esantys policininkai, neskirstant pagal tarnybas ir jų pobūdį", – konstatavo A.Motuzas.
Reido rezultatai
Patikrintos 523 transporto priemonės.
Nustatyta 16 pažeidimų.
3 asmenys vairavo būdami neblaivūs.
1 jų neturėjo ir vairuotojo pažymėjimo.
2 neblaivūs asmenys važiavo dviračiais.
4 vairuotojai neturėjo vairuotojo pažymėjimo.
1 turėjo suklastotus valstybinius numerius.
2 mašinos nebuvo patikrintos techninių apžiūrų centre.
3 vairuotojai nebuvo apsidraudę privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu.
Naujausi komentarai