Pereiti į pagrindinį turinį

Talonas eilėje pas gydytoją – bevertis

2012-11-09 19:15
Talonas eilėje pas gydytoją – bevertis
Talonas eilėje pas gydytoją – bevertis / Shutterstock nuotr.

Netikėtos kontrolierių patikros kelia poliklinikos pacientų pyktį. Mat šeimos gydytojai ir taip nespėja jų priimti pagal talonuose nurodytą laiką.

Nepatenka laiku

Ilgos eilės pas šeimos gydytoją nėra retenybė, ypač prasidėjus peršalimo ligų sezonui. Nors pacientų srautus reguliuoja išduodami talonai, tačiau juose nurodytas laikas ne visada garantuoja, kad būtent tada ir pateksi pas gydytoją.

Kartais į kabinetą patenkama praėjus valandai ar net dviem nuo paskirtojo laiko. Be eilės priimamų interesantų čia pasitaiko visokių: vaikų, karščiuojančių suaugusiųjų, pacientų, kuriuos atveda slaugytojos ar gydytojos iš kitų kabinetų.

Nelaukdami eilėje neretai prasmunka ir farmacinių firmų atstovai ar tikrintojai iš Ligonių kasų.

„Jau bevykstant konsultacijai atėjo Ligonių kasų kontrolierė, kuri gydytojai uždavė daugybę su jos pacientais susijusių klausimų. Tai ko verta mano sveikatos patikra, jei gydytoja tuo pačiu metu ir klausėsi manęs, ir stengėsi prisiminti kitus savo pacientus, jų ligų istorijas bei turėjo atsakinėti į kontrolierės klausimus“, – piktinosi pacientė, teikdama, kad tik pas mus niekaip nesugebama įvesti tinkamos tvarkos.

Esą, jos žiniomis, Vokietijoje kartą per savaitę gydytojai kelioms valandoms neskiria pacientų priėmimo. Šis laikas būtent ir skirtas kontrolieriams bei farmacininkams.

Patikros nevyksta

Klaipėdos teritorinės ligonių kasos Kontrolės skyriaus vedėjas Saulius Dabravalskis patikino, kad šiuo metu nuėjus į vietą netikrinama nė viena gydymo įstaiga.

Vedėjas patikino, kad atsižvelgiama į peršalimo ligų sezoną ir tokiu metu patikros neplanuojamos.

Per pastaruosius kelis mėnesius buvo tikrinta vienintelė pirminio lygio gydymo įstaiga, panorusi pasirašyti sutartį dėl papildomų paslaugų teikimo.

„Bet ji tokia nedidelė, kad tikrai negalėjo sukelti pacientų nepasitenkinimo. Vizitas buvo trumpas – netruko nė valandos“, – paaiškino specialistas.

S.Dabravalskis paaiškino, kad Ligonių kasos rengia įvairių lygių patikras, ir ne tik pirminio lygio gydymo įstaigose. Tikrinamos vaistinės, ligoninės, reabilitacinės įstaigos. Vienais atvejais patikra vyksta nuėjus į vietą, kitais – peržiūrimi dokumentai.

Kontrolės skyriaus specialistų patikros labai retai būna neplaninės. Dažniausiai gydymo įstaigos vadovas apie tai informuojamas iš anksto.

Tad S.Dabravalskis spėjo, kad pacientai Ligonių kasos atstovus greičiausiai supainiojo su dažnai gydymo įstaigose besilankančiais farmacininkais.

Tampa barbėmis devyndarbėmis

Klaipėdos sveikatos priežiūros centro vyriausiojo gydytojo pavaduotojos šeimos medicinai Angelės Razgienės nestebina pacientų skundai dėl nesutampančio laiko talonuose ir patekimo pas mediką.

Mat vyresnio amžiaus pacientai dažnai ateina be talonų. Jie motyvuoja, kad jiems tereikia išrašyti vaistų. Garbaus amžiaus žmonės taip pat mano, kad gali patekti be eilės.

„Bet vaistai patys savaime neišsirašo“, – ironizavo gydytoja.

Tokie pacientai dažnai už durų kelia triukšmą ir garsiai reiškia nepasitenkinimą.

A.Razgienė paaiškino, kad sloguojančius, karščiuojančius privalu priimti be eilės.

Į šeimos gydytoją kreipiasi ir tie pacientai, kuriems reikia skubios konsultantų pagalbos, ruošiasi operacijai ar kokiai procedūrai, norintys išsirašyti specialistų paskirtus vaistus, susitvarkyti dokumentus dėl reabilitacijos ar neįgalumo nustatymo.

Pasak A.Razgienės, šeimos gydytojams dabar tiesiog priskirta per daug funkcijų, tad nieko nuostabaus, kad jie nespėja.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų