„Tūkstantmečio odisėja“ geriausiai įprasmino Lietuvos vardo tūkstantmečio minėjimą

Atliktos sociologinės apklausos „Lietuvos tūkstantmečio renginių žinomumas“ duomenys parodė, kad didžioji dalis Lietuvos gyventojų (54,5 proc.) svarbiausiu ir geriausiai Lietuvos vardo tūkstantmečio minėjimą įprasminusiu renginiu laiko „Tūkstantmečio odisėjos“ žygį aplink pasaulį ir vieningą „Tautiškos giesmės“ giedojimą. 

Rinkdamiesi geriausiai, jų nuomonę, Lietuvos vardo tūkstantmečio paminėjimą įprasminantį renginį, respondentai privalėjo nurodyti tik vieną atsakymą. „Tūkstantmečio odisėjos“ žygį aplink pasaulį labiausiai įprasminančių įvykiu nurodė 40 proc. Lietuvos gyventojų. „Tautiškos giesmės“ giedojimą visame pasaulyje vienu metu - 14,5 proc. Pastaroji iniciatyva yra projekto „Tūkstantmečio odisėja“ dalis. 

„Tūkstantmečio odisėjos“ pilietinę iniciatyvą svarbiausiu renginiu daugiausiai įvardino jauni, iki 29 metų amžiaus, Lietuvos gyventojai (59 proc.). „Džiugu, kad „Tūkstantmečio odisėja“ ypatingo dėmesio sulaukė Lietuvos jaunimo tarpe. Todėl galima sakyti, kad ši pilietinė iniciatyva jau nebus tik istorija ir praeitis. Ji prisidėjo ir prie ateities formavimo“, - sako viešųjų ryšių agentūros „Strateginių komunikacijų centras“ direktorė Dalia Kutraitė. 

Šios reprezentatyvios apklausos duomenys taip pat atskleidė, kad š. m. liepos 5 d. 21 val. „Tautišką giesmę“ giedojo 46 proc. Lietuvos gyventojų, negiedojo - 48 proc., ir tik 7 proc. iš viso apie šią iniciatyvą nieko nežinojo. „Tautišką giesmę“ Lietuvos gyventojai daugiausiai giedojo namuose prie televizoriaus ekrano (39 proc.), savo miesto ar gyvenvietės renginyje (25 proc.), kieme prie namų, susirinkę su šeima ar draugais (20 proc.), gamtoje ar išvykoje (10 proc.), kitur (6 proc.).

Lietuvos tūkstantmečio dainų šventę „Amžių sutartinė“ kaip geriausiai Lietuvos vardo tūkstantmečio minėjimą įprasminusiu renginiu nurodė 32,1 proc., valdovų rūmų atidarymą - 5,7 proc., užsienio valstybių vadovų ir karalių atvykimą - 3 proc. gyventojų. Likę 4,8 proc. Lietuvos gyventojų apie tokius renginius nieko nežinojo, nurodė kitą arba nepasirinko jokio renginio. 

Tyrimo, kurį viešųjų ryšių agentūros „Strateginių komunikacijų centras“ užsakymų liepos 13-21 dienomis atliko rinkos tyrimų bendrovė „Norstat“, metu telefoniniu būdu buvo apklausti 505, 18-74 m. amžiaus Lietuvos gyventojai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių