Vandenilio „fabriko“ vietos
Jau yra numatyta ir galima degalų gamybos iš vandenilio vieta. Ji galėtų būti Klaipėdos uoste buvusiame laivų eismo tarnybos sklype Nemuno g. 8A, tačiau planuojama analizuoti ir kitas alternatyvas.
Šiuo metu tokį vandenilio degalų gamybos „fabriką“ uoste planuoja įsteigti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Jai tapus akcine bendrove atsivėrė ir platesnės papildomos veiklos galimybės.
Šiuo metu paskelbtas konkursas surasti, kas atliktų poveikio aplinkai vertinimą dėl vadinamųjų žaliųjų degalų (vandenilio) gamybos ir jo pildymo punktų plėtros Klaipėdos uoste.
Klaipėdos uostas siekia būti modernus ir vandenilio gamybos pajėgumą diegtų vienas iš pirmųjų Baltijos jūros regione.
Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo statyba Klaipėdos uoste 2014 m. įrodė, kad sprendimas buvo toliaregiškas, nors Lietuvai jis ir kainavo gerokai brangiau nei dabar tokius terminalus besistatančioms šalims.
Alternatyva: viena iš galimų vietų Klaipėdos uoste, kur būtų statoma vandenilio gamykla. KVJUD nuotr.
Vandeniliu varomi laivai
Vandenilį kaip alternatyvų ir aplinkai nekenkiantį kurą ateityje planuojama naudoti Klaipėdos uosto pagalbiniame laivyne. Šiuo kuru tikimasi užpildyti ir į uostą atplaukiančius prekybinius laivus.
Klaipėdos uostas siekia būti modernus ir vandenilio gamybos pajėgumą diegtų vienas iš pirmųjų Baltijos jūros regione.
Yra labai didelė tikimybė, kad vandeniliu varomų laivų tik daugės. Apie vandeniliu varomus laivus ir užsakymus juos statyti nuolat skelbia įvairios pasaulio laivybos kompanijos. Užsakomi statyti ne tik konteineriniai, bet ir balkeriniai arba birių krovinių laivai.
Kaip tik šiomis dienomis pradėjo plaukioti ir pirmasis pasaulyje vandeniliu varomas jūrų keltas.
Pirmasis vandeniliu varomas keltas „Norled MF Hydra“ pradėjo plaukioti Norvegijos vakarinėje pakrantėje Stavangerio regione tarp Nesviko ir Hjelmelando prieplaukų. Vandeniliu varomas keltas gali priimti 299 keleivius, 80 automobilių ir 10 vagonų.
Laive naudojami Danijoje sukurti kuro elementai, kurie skystą vandenilį paverčia į elektros energiją.
Brangus ir švarus procesas
Klaipėdos uoste vandenilis būtų gaminamas naudojantis polimerinių elektrolitų membramos (PEM) tipo elektrolizeriu.
Gamybos proceso metu leidžiant elektros srovę ant titano, platinos ir iridžio elektrodų vanduo yra suskaidomas į vandenilį ir deguonį.
Kadangi vandenilio kaip kuro gamybos proceso metu vyksta cheminė reakcija, numatoma, kad turi būti atliekamas tokios gamyklos poveikio aplinkai vertinimas.
Atliekant vandenilio gamybos Klaipėdos uoste poveikio aplinkai vertinimą būtų numatoma ir tai, kaip vandenilio gamykla Klaipėdos uoste veiktų aplinką, kokia galėtų būti sprogimų, gaisrų ir panašių veiksmų tikimybė vandenilio gamykloje susidarius ekstremaliems atvejams.
Nedideli vandenilio gamybos pajėgumai diegiami ne tik Klaipėdos, bet ir dalyje kitų Europos uostų. Manoma, kad ateities laivyboje vandenilis gali būti viena iš pagrindinių alternatyvų dabar dar dominuojančiam laivų kurui iš naftos produktų.
Vandenilis laivyboje greičiausiai būtų pradėtas naudoti jau ir anksčiau. Esmė ta, kad vandenilio gamybos procesas nėra pigus, jis kuro kainą, palyginti su įprastais naftos produktais, padidins kelis kartus. Svarbiausia yra tai, kad tiek vandenilio kaip kuro gamyba, tiek vandenilio kuro naudojimas laivuose yra netaršus.
Naujausi komentarai