„Svarbus dalykas, kad ataskaitą parengė ekspertai. Pati taryba ataskaitos nekoreguos. Taryba svarstys, kaip į ją reaguoti, ką reikėtų daryti. Galėsime pakomentuoti šiek tiek vėliau, kai susipažinsime ir įvertinsime visas detales“, – antradienį surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo M. Skuodis.
Vis tik ministras pabrėžė, kad dar nespėjo detaliai susipažinti su ataskaita, o ją šiuo metu analizuoja ir Susisiekimo ministerijos ekspertai.
„Ataskaitą gavome vėlai vakare. Šiuo metu ją skaito mūsų ekspertai, ne tik ministerijos ekspertai, bet ir susijusių institucijų. Pats nesu jos detaliai perskaitęs, o ekspertai jos neįvertino, norėčiau susilaikyti nuo tam tikrų komentarų“, – tvirtino M. Skuodis.
ELTA primena, kad pirmadienį ICAO pranešė, jog baigė rengti ataskaitą apie priverstinį „Ryanair“ lėktuvo nutupdymą Baltarusijoje.
Prieiga prie ataskaitos pirmadienį buvo suteikta visoms 193 ICAO šalims narėms, įskaitant 36 šios Jungtinių Tautų (JT) agentūros tarybai šiuo metu priklausančias valstybes, sakoma ICAO pranešime. Ataskaitoje pateikiamos detalės apie 2021 m. gegužės 23 d. įvykusį incidentą, kurio metu Minske buvo priverstinai nutupdytas į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas ir sulaikytas juo skridęs Baltarusijos disidentas Ramanas Pratasevičius ir jo draugė Sofija Sapega.
Reaguodamos į tai, kelios šalys, tarp jų – Jungtinės Valstijos, Kanada, Jungtinė Karalystė (JK) ir Europos Sąjunga (ES), paskelbė Baltarusijai sankcijas.
„Remdamiesi ataskaitos išvadomis, Tarybos atstovai per susitikimą sausio 31 dieną apsvarstys galimus tolesnius ICAO veiksmus, – nurodė Monrealyje įsikūrusi organizacija. – Tą pačią dieną Taryba taip pat įvertins Baltarusijos pareiškimą dėl, jos nuomone, neteisėtų apribojimų ar sankcijų, kurias po incidento jai paskelbė kitos šalys ir ES.“
Šią ataskaitą, kurios paskelbimas buvo atidėtas, parengė ICAO tyrėjų grupė, kurią sudaro skrydžių saugumo ir valdymo, orlaivių eksploatavimo ir tarptautinės aviacijos teisės ekspertai.
Naujausi komentarai