Pereiti į pagrindinį turinį

Greičio matuokliai - už namo kainą

2009-12-18 09:03
Pirkinys: išleidusi 50 mln. greičio matuokliams, valstybė gaus tik paslaugas, o patys "inkilai" liks "Fimos" nuosavybe.
Pirkinys: išleidusi 50 mln. greičio matuokliams, valstybė gaus tik paslaugas, o patys "inkilai" liks "Fimos" nuosavybe. / Tomo Mozūros montažas

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) giriasi naujais greičio matuokliais. Kova su kelių chuliganais, žinoma, brangiai kainuoja. Bet už vienam "inkilui" tenkančią sumą galima pastatyti didžiulį namą.

"Inkilas" už namo kainą

Bendrovė "Fima" už beveik 50 mln. litų įdiegė 150 greičio matuoklių – 139 "inkilus" ir 11 mobilių greičio matuoklių. Suma įspūdinga. Apytiksliai skaičiuojant, vienam greičio matuokliui teko apie 330 tūkst. litų.

Už tokią sumą vietoj kiekvieno "inkilo" būtų galima pastatyti po namą. Arba nusipirkti visiškai įrengtą trijų kambarių butą prestižiniame Vilniaus Antakalnio mikrorajone.

50 mln. litų – tik paslauga

Kaip dienraščiui teigė LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjo pavaduotojas Povilas Narbutas, už 50 mln. litų sumą įsigyta tik paslauga – įrenginių pastatymas, darbo vietų kompiuterizavimas ir t. t. Patys greičio matuokliai, pasirodo, priklauso ne valstybei, o "Fimai".

"Mes jų net nepirkome, jie mums nepriklauso. Jie priklauso tam, kas juos įrengė ir prižiūri, šiuo atveju – "Fimai". Čia panašiau į nuomą. Mes perkame matuoklių duomenis. Už vieno matuoklio duomenis per mėnesį sumokame apie 2,6 tūkst. litų", – sakė P.Narbutas. Sutartis su "Fima" sudaryta dešimčiai metų, per juos į bendrovės sąskaitą ir įkapsės minėti 50 mln. litų.

P.Narbutas teigė negalintis tiksliai pasakyti, kiek kainuoja vienas stacionarus greičio matuoklis. Tačiau jeigu valstybė juos pirktų, vienas "inkilas" esą kainuotų ne mažiau kaip 100 tūkst. litų.

Nors už greičio matuoklius ir mokama nuomos principu, po dešimties metų jie vis vien nepriklausys valstybei. Pagal sutartį po dešimties metų "Fima" turės juos išmontuoti.

Lenkai perka pigiau

Beje, panašus projektas įgyvendinamas ir kaimynėje Lenkijoje. Lenkai dar praėjusiais metais, kai pasaulinė finansų krizė tik pradėjo įsisiūbuoti, skaičiavo, kiek išleis maždaug 200 greičio matuoklių įrengti.

Lenkiškasis projektas beveik identiškas LAKD užsakytam greičio matuoklių tinklui: "inkilai" visiškai automatizuoti, jie siunčia informaciją į centrinę sistemą, paskui baudos išdalijamos eismo taisyklių pažeidėjams. Viskas labai panašu. Tik kaina skiriasi.

Remiantis prieš metus atliktais lenkų skaičiavimais, vienas "inkilas" kainuoja apie 90 tūkst. zlotų (maždaug 74 tūkst. litų). Dar 15–20 tūkst. zlotų (12,3–16,5 tūkst. litų) reikia išleisti įtaisui įrengti. Galiausiai maždaug 2 tūkst. zlotų (1,6 tūkst. litų) per metus reikia išleisti jo priežiūrai. Kitaip tariant, "inkilą" įsigyti, pastatyti ir priežiūrėti Lenkijoje kainuoja ne daugiau kaip 92 tūkst. litų.

"Fima" bijo nuostolių

"Fimos" Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys, išgirdęs, kokią kainą už vieną matuoklį pasiryžę sumokėti lenkai, dienraščiui teigė, jog tai neįmanoma.

"Tikrai daugiau", – sakė R.Šlekys, paklaustas, kiek kainuoja Lietuvoje pastatyti greičio matuokliai. Be to, "Fima" esą buvo viena iš mažiausią kainą LAKD paskelbtame konkurse pasiūliusių įmonių. Esą būta ir tokių pasiūlymų, kurie valstybei būtų kainavę dvigubai brangiau, o pigesnius variantus pateikusios įmonės neatitiko konkurso reikalavimų.

Pašnekovo teigimu, yra ir pigesnių "inkilų" nei Lietuvoje įrengti vokiečių įmonės "MultaRadar" prietaisai. Tačiau jie esą netinka Lietuvos klimatui. R.Šlekio žodžiais, galima įsigyti palyginti pigių australiškų "inkilų", tačiau užklupus lietuviškai žiemai "paukščiukai" iš jų nebeskraidytų.

"Fimos" atstovas teigė negalįs įvardyti, kiek kainuoja vienas greičio matuoklis – esą tai pakenktų įmonės komerciniams interesams. Tačiau, anot jo, vienas vokiškas matuoklis kainuoja apie 150 tūkst. litų, o didelį skaičių pirkusiai "Fimai" gamintojas pritaikė nuolaidą. Pusantro šimto "inkilų" kaina be nuolaidos siektų 22,5 mln. litų – tai mažiau nei pusė sumos, kurią bendrovei sumokės LAKD.

Pašnekovo teigimu, bendrą kainą gerokai padidina greičio matuoklių priežiūra. "Į tą kainą įeina ir pats greičio matuoklis, ir jo kasmetė metrologinė patikra, elektra, ryšys dešimčiai metų, priežiūra ir pan. Netgi įsipareigojome kiekvienais metais 10 proc. matuoklių pastatyti į naują vietą – turėsime iš naujo vesti elektrą, projektuoti ir pastatyti įrenginius", – aiškino R.Šlekys.

Be to, jeigu greičio matuoklis sugestų, bendrovė negautų pinigų, kol jis nepataisytas. O labiausiai "Fimą" gąsdina vandalai – baiminamasi, kad naujieji "inkilai" bus nuniokoti tokios kontrolės nemėgstančių vairuotojų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų