Tik oro sąlygos jau tegali sutrukdyti iš maždaug 124 m gylio ištraukti gegužės 16 d. katastrofą patyrusį Lietuvos lėktuvą „An-2“. Ketvirtadienio vakarą į jo nuskendimo vietą išplaukė laivas „Mintis“, o rytą – Lietuvos karinių jūrų pajėgų laivas „Aukštaitis“.
Kaip LRT.lt sakė Susisiekimo ministerijos komisijos, sudarytos lėktuvo katastrofos aplinkybėms ištirti, vadovas ir Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus vedėjas Bronius Merkys, jeigu oro sąlygos nepasikeis ir bangos neviršys metro aukščio, penktadienio rytą turėtų prasidėti lėktuvo „An-2“ iškėlimo operacija, kurioje dalyvaus iš Nyderlandų atvykę narai ir Lietuvos specialistai.
„Operacijai jau pasirengta, bet viskas priklausys nuo oro sąlygų. Viliamės, kad sinoptikų prognozės buvo tikslios ir penktadienį jūra bus rami,“ – svarstė B. Merkys.
Dar trečiadienį jis LRT.lt buvo sakęs, jog iš pradžių bus stengiamasi pakelti nuskendusį lėktuvą iki tam tikro lygio, kad narai galėtų iš jo kabinos ištraukti žuvusių lakūnų Adolfo Mačiulio ir Alvydo Selmistraičio kūnus. Tiesa, tikslios informacijos, kad pastarojo kūnas yra lėktuvo kabinoje, nei Lietuvos, nei Nyderlandų į jūros dugną leisti robotai ir kameros dar neužfiksavo.
Jei lakūnų kūnus pavyktų iškelti sėkmingai, lėktuvas būtų vėl nuleistas į dugną, nes Lietuva kol kas neturi techninių galimybių ištraukti jį į jūros paviršių ir nugabenti į sausumą.
B. Merkys yra užsiminęs, kad jau ir Nyderlandų robotai yra užfiksavę pakankamai informacijos, kuri leistų daryti išvadas, kas lėmė, kad lėktuvas
Taip pat, jau buvo patvirtinta informacija, kad lakūnas A. Mačiulis pastebėtas lėktuvo kabinoje ir kad jis su kolega neturėjo hidrokostiumų, kurie išsigelbėjimo atveju būtų leidę šaltoje jūroje plauste išgyventi bent kelias valandas.
Kai kurie LRT.lt kalbinti specialistai dar praėjusią savaitę užsiminė, jog greičiausiai lakūnai neturėjo galimybių išsigelbėti iš nukritusio į jūrą lėktuvo ir žuvo pačiomis pirmomis katastrofos minutėmis.
Naujausi komentarai