Vilniaus gyventojų netenkina susisiekimas sostinėje, rodo nauja apklausa.
Tyrime daugiau nei pusė apklaustųjų transporto sritį įvardijo kaip probleminę. Susisiekimo gerinimas buvo dažniausiai minima kaip svarbiausias darbas, kurio turėtų imtis miesto vadovas.
Tai parodė antradienį pristatyta Vilniaus savivaldybės užsakymu bendrovės "Ekonominės konsultacijos ir tyrimai" atlikta apklausa. Sausio 7-29 dienomis vykdytoje reprezentatyvioje apklausoje dalyvavo 507 pilnamečiai respondentai.
Transporto sritį kaip probleminę nurodė 59,1 proc. apklaustųjų - tai apima kelių priežiūrą, spūstis, viešąjį transportą ir automobilių statymą.
Trečdalis (35,6 proc.) apklausos dalyvių didele problema įvardijo miesto tvarkymą ir gyvenamąją aplinką: apšvietimą, šiukšles, užterštumą.
Trečioje vietoje - bendros socialinės ekonominės problemos (25,4 proc.): krizė, kylančios kainos, emigracija; ketvirtoje - komunalinių paslaugų kainos (19,1 proc.), toliau - saugumas ir nusikalstamumas (13 proc.), miesto valdymas (12,6 proc.), pramogos ir užimtumas, socialinė rūpyba, švietimas, sveikatos priežiūra.
Dauguma respondentų nurodė, kad Vilniaus mero vietoje pirmiausia spręstų susisiekimo gerinimo klausimą (37,4 proc.). Nemažai respondentų taip pat kaip būtiniausiu darbus įvardijo darbo vietų kūrimą ir verslo aplinkos gerinimą, miesto tvarkymo ir valdymo problemų sprendimą. Kiti klausimai sulaukė mažiau miestiečių dėmesio.
Miesto valdžia, ruošianti strateginį Vilniaus planą 2010-2020 metams, teigia atsižvelgsianti į gyventojų išsakytus poreikius. Meras Vilius Navickas užsimena apie visuomeninio transporto sistemos pertvarką, automobilių statymo problemų sprendimą, tačiau konkretesnių darbų kol kas nenurodo.
"Išsprendus aplinkkelio problemą, dalį problemų, kurios buvo keliamos transporto konferencijoje, turime paruošti naują susisiekimo viziją Vilniuje. (...) Šnekame apie visuomeninio transporto sistemos pertvarką, automobilių statymo problemų sprendimą (...), autobusų ir troleibusų patrauklumo vystymą", - antradienį per spaudos konferenciją kalbėjo meras.
"Kaip pavadinsime - tramvajus, geležinkelis, metro, kuris važiuoja ir po žeme, ir virš žemės, kur reikia - tai visai nesvarbu. Yra svarbu, kad suvoktume, kaip geriausiu būdu tą problemą išspręsti", - aiškino vicemeras Romas Adomavičius.
Miesto strateginį planą ketinama paruošti per keletą savaičių.
Naujausi komentarai