„ISM Executive school" konsultantas Benas Adomavičius
Daugelis gamintojų praleidžia galimybes uždegti vartotojų vaizduotes istorijomis, susijusiomis su gaminiais. Svarbu, kad tose istorijose būtų ne tik fantazijos, bet ir realybės elementų. Todėl idealiu atveju, gaminio istorija turėtų būtų apgalvota prieš pradedant jį kurti.
Be abejonės, gera istorija leidžia išskirti gaminį iš masės konkuruojančių produktų. Pagalvojus apie tai, kiek daug skirtingų saldainių ar duonos rūšių gali įsigyti vartotojas, neišvengiamai peršasi klausimas – o kuo gi visi šie gaminiai skiriasi vieni nuo kitų? Kodėl turėčiau pirkti šią, o ne kitą duoną, saldainį, majonezą?
Paprastai gamintojai varžosi keisdami gaminio savybes, kainodarą, prieinamumą, prekės ženklo įvaizdį. Gerai apgalvota istorija gali susieti visus šiuos elementus į puikiai suprantamą visumą. Juk ne veltui nuo žmonijos pradžios mes mokomės, kuriame ir pasakojame istorijas.
Vienas puikus istorijų svarbos pavyzdys – Juozo Kabašinsko konjako parduotuvė Vilniuje. Dėl puikių žinių ir tiesioginių ryšių su gamintojais, parduotuvės konsultantai sugeba papasakoti istorijų apie daugelį jų prekyboje esančių gėrimų. Todėl ir pirkti, ir vartoti tokį gėrimą – kur kas maloniau.
Naudodami Vilniaus ar sostinės vardą produkto pavadinime gamintojai turėtų labai gerai pagalvoti apie asociacijas, iškylančias vartotojų galvose išgirdus / perskaičius jį. Apie ką pagalvos duonos pirkėjas, perskaitęs užrašą "Vilniaus duona"? Ką jam reiškia žodis "Vilnius"? Ar tai išties kultūros ir tarptautiškumo centras Lietuvoje? O gal mažas, jaukus miestelis pasauliniame kontekste? Tai neturėtų būti spėjimai, o rinkos tyrimais pagrįstos žinios, leidžiančios panaudoti tinkamas asociacijas, kuriant produkto istoriją.
Naujausi komentarai