Pereiti į pagrindinį turinį

D.Kedžio istorijos nederėtų savanaudiškai politizuoti

D.Kedžio istorijos nederėtų savanaudiškai politizuoti
D.Kedžio istorijos nederėtų savanaudiškai politizuoti / Gedimino Bartuškos nuotr.

Vertindamas viešai skelbiamą informaciją apie Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) vykdomą parlamentinį tyrimą dėl įvykių Kaune, Teisingumo institutas pastebi aiškėjančius siekius minėtą istoriją politizuoti bei išnaudoti siauriems politiniams tikslams.

„Užuot iš esmės ir kvalifikuotai nustatyti visuomenę sukrėtusių įvykių bei jų pasekmių priežastis, tiek asmeninės atsakomybės, tiek sisteminių bei teisinio reguliavimo spragų prasme“, - teigia Teisingumo instituto direktorius Valdemaras Stančikas.

Nuostabą kelia tai, kad dar nebaigus parlamentinio tyrimo ir nepatvirtinus išvadų, Tėvynės sąjungą atstovaujančio komiteto pirmininko S.Šedbaro viešumon keliami siūlymai ne dėl baudžiamojo proceso ar vaiko teisių apsaugą reguliuojančių teisės aktų spragų, ne dėl personalinės generalinės ar Kauno apygardos prokuratūrų vadovų atsakomybės ir ne dėl savikritiško požiūrio į pačio parlamento ir jo narių elgesį vykdant parlamentinės kontrolės funkciją gavus daugybę D.Kedžio skundų, bet iškeliamas siūlymas siaurinti Prezidento institucijos kompetenciją generalinio prokuroro skyrimo procedūroje tai pačiai kaip ir TTK pirmininkas politinei jėgai priklausančio ministro pirmininko vadovaujamos Vyriausybės naudai.

Sutinkamai su LR Konstitucija, prokuroras, vykdydamas savo funkcijas, yra nepriklausomas ir klauso tik įstatymo, generalinį prokurorą skiria ir atleidžia Respublikos Prezidentas Seimo pritarimu.

TTK siūlymai keisti generalinio prokuroro skyrimo tvarką, numatant, kad ji skiria šalies vadovas, kuriam kandidatūrą teikia Vyriausybė, taip sukuriant mistinį „funkcinį ryšį“, yra ne kas kita, kaip siekis siaurinti tiesiogiai renkamo ir Tautos pasitikėjimą turinčio Respublikos Prezidento konstitucinę kompetenciją, perleidžiant ją tiesioginio tautos mandato neturinčiai Vyriausybei, iškreipti valdžių padalijimo principą.

Teisingumo instituto nuomone, tai nepadidintų nei Konstitucijos laiduojamo prokurorų nepriklausomumo, nei piliečių pasitikėjimo tokiu „patobulintu“ būdu skiriamu prokuratūros vadovu bei sudarytų galimybę vykdomajai valdžiai piktnaudžiauti įtakojant prokuratūros, kuri ir šiandien nepasižymi ryžtingumu bei darbo sparta tiriant politinį atspalvį turinčias nusikalstamas veikas, darbą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų