Pereiti į pagrindinį turinį

Vairuoti mokys griežčiau

2010-08-23 05:00
Vairuoti mokys griežčiau
Vairuoti mokys griežčiau / Tomo Raginos nuotr.

Susisiekimo ministerija vairavimo mokykloms nustatė naujus griežtus reikalavimus, kurie įsigalios nuo 2012 metų. Pati didžiausia naujovė yra ta, jog vairavimo mokyklos privalės įrašyti vairuotojo pažymėjimą norinčio gauti asmens praktinio vairavimo įgūdžių galutinę įskaitą ir įrašą saugoti metus.

Iš vairavimo mokyklų taip pat bus reikalaujama, kad jos vairuoti mokytų ne senesnėmis nei 10 metų mašinomis, turėtų nuosavą aikštelę. Be to, 10 valandų (nuo 20 iki 30) pailgės praktinio vairavimo mokymų trukmė. Vairuoti bus privaloma mokyti ne tik miesto gatvėse ir aikštelėje, bet ir užmiesčio keliuose bei tamsiu paros metu. Naujovė ir tai, jog nuo 60 iki 40 bus sumažintas teorijos mokymo kursų valandų skaičius. Vairavimo mokyklų instruktoriai privalės periodiniuose kursuose tobulinti kvalifikaciją ir kas penkerius metus laikyti egzaminą „Regitroje“.

Griežtų reikalavimų šalininkai įsitikinę, jog taip bus geriau parengiami vairuotojai. Tačiau vairavimo mokyklų atstovai atkerta, jog nauda bus abejotina, o išlaidos reikalavimams įgyvendinti – didelės, tad brangs vairavimo mokymo paslauga. Ar reikia griežtinti reikalavimus vairavimo mokykloms?

Saulius Budinas, „Regitros“ Klaipėdos filialo vadovas:

– Šių reikalavimų tikslas – geriau parengti būsimus vairuotojus, todėl manau, jog juos tikrai reikėjo sugriežtinti. Džiaugiuosi, kad ilgės praktinio vairavimo mokymų trukmė. 20 valandų tikrai buvo per mažai, kad niekada prie vairo nesėdėjęs žmogus išmoktų gerai valdyti automobilį. Logiška ir tai, jog bus trumpiau mokoma teorijos. Gyvename kompiuterių amžiuje, tad kiekvienas savarankiškai gali rasti informacijos, spręsti kelių eismo taisyklių egzaminų bilietus. Tokius pokyčius padiktavo ir statistika. Teorijos egzaminą iš pirmo karto išlaiko apie 70 proc. piliečių, o praktinio vairavimo – vos 40 proc. Tiesa, kol kas nežinau, ar naudingas reikalavimas vairavimo mokykloms filmuoti praktinio vairavimo galutinę įskaitą. Manau, tokia nuostata įrašyta todėl, kad nebūtų sukčiavimo atvejų – išduotų pažymėjimų, nors žmogus net nelaikė įskaitos. Pagyvensime ir pamatysime, ar filmavimas duos naudos. Tikiuosi, kad vairavimo mokykloms pradėjus įgyvendinti griežtesnius reikalavimus žmonės bus geriau parengti vairavimui, nes dabar ateina labai silpnai pasiruošusių.

Prieš

Birutė Dirmontienė, Lietuvos vairavimo mokyklų asociacijos Klaipėdos filialo vadovė:

– Susisiekimo ministerijos parengta nauja tvarka vairavimo mokykloms turi ir teigiamų, ir neigiamų pusių. Tačiau faktas, kad ji yra tobulintina. Labiausiai glumina tai, jog vairavimo mokyklų automobiliuose reikės įrengti vaizdo kameras ir filmuoti praktinio vairavimo galutinę įskaitą. Suprantu, jog taip siekiama pažaboti nesąžiningas vairavimo mokyklas. Tačiau sąžiningoms mokykloms toks reikalavimas yra tarsi įžeidimas. Labai abejoju filmavimo nauda, o išlaidų bus daug. Būtų galima diskutuoti ir dėl nuostatos, kad 10-čia valandų turi ilgėti praktinio vairavimo mokymų trukmė. Kai kurie žmonės ateina puikiai pasirengę, jiems užtenka pasivažinėti ir dešimt valandų, o dabar reikės 30. Esu įsitikinusi, jog praktinio vairavimo mokymų trukmė turi būti diferencijuota. Instruktorius galėtų nuspręsti, kiek ilgai žmogus turi mokytis vairuoti. Susisiekimo ministerija bara, kad vairavimo mokyklos blogai paruošia vairuotojus, todėl ir sugriežtino reikalavimus. Tačiau ji pati leido nuo rugsėjo 1-osios būsimus vairuotojus mokyti vairuoti šeimos nariams. Kas patikrins jų kvalifikaciją? Gal šeimos nariai ne padės išmokti vairuoti, o sugadins tai, ką pradėjo instruktorius?

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų