Automobilių rinkoje – drebėjimas: JAV iškasė duobę ir saviems? Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilių rinkoje – drebėjimas: JAV iškasė duobę ir saviems?

2025-03-28 11:38

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prezidentas savo įsaku įvedė 25 procentų muitų tarifus užsienyje pagamintiems automobiliams ir jų dalims. Šis drastiškas žingsnis prekybos kare, be abejo, padidins automobilių kainas amerikiečiams, tačiau Donaldas Trumpas žada mokesčių lengvatas tiems, kurie ims paskolas automobiliams pirkti. Vis dėlto nuolaidos galios tik „amerikietiškiems“ automobiliams.

Automobilių rinkoje – drebėjimas: JAV iškasė duobę ir saviems?
Automobilių rinkoje – drebėjimas: JAV iškasė duobę ir saviems? / Asociatyvi freepik nuotr.

Žinia iš Vašingtono apie 25 procentų muitų tarifus automobiliams, kurie įsigalios nuo balandžio 3 dienos, iškart numušė Azijos ir Europos automobilių kompanijų akcijų kainas. Tačiau smuko ir JAV automobilių gamintojų akcijos, nes iš tikrųjų nėra tokio dalyko kaip grynai amerikietiškas automobilis.

Nemaža dalis, o neretai ir dauguma automobilių dalių gaminamos Meksikoje, Kanadoje ar dar tolimesnėse šalyse. Prezidento D. Trumpo administracija tiki, kad dideli tarifai paskatins gamybą JAV arba bent jau papildys valstybės iždą.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

„Tikimės, kad dėl šių tarifų Jungtinės Amerikos Valstijos gaus 100 milijardų dolerių naujų metinių pajamų“, – sakė Baltųjų rūmų personalo sekretorius Willas Scharfas.

„Manau, kad galiausiai per palyginti trumpą laikotarpį – tai yra po metų – tikriausiai galėtume gauti nuo 600 milijardų iki 1 trilijono dolerių“, – prognozavo JAV prezidentas.

Kita vertus, dėl pabrangusių komplektuojančių dalių amerikietiški automobiliai taip pat brangs, ir tikėtina, kad nemažai – nuo trijų iki dvylikos tūkstančių dolerių. Vidutinė amerikietiška mašina jau dabar kainuoja išties daug.

Buvo atlikti tyrimai, kurie rodo, kad tai gali turėti didelį poveikį transporto priemonės kainai ir kad vartotojai tai pajus.

„Buvo atlikti tyrimai, kurie rodo, kad tai gali turėti didelį poveikį transporto priemonės kainai ir kad vartotojai tai pajus. Mums nerimą kelia tai, kad vidutinė transporto priemonės pirkimo kaina jau dabar siekia apie 49 tūkstančius dolerių – beveik rekordinę sumą. Taigi net nedideli, o juo labiau didesni kainų pokyčiai turės įtakos paklausai“, – teigė Detroito regioninių pramonės rūmų atstovas Glennas Stevensas.

Prezidento D. Trumpo administracija planuoja spręsti šias problemas, dalindama pirkėjams iš muitų surinktus milijardus.

„Bandome patvirtinti mokesčių lengvatą, kad jei skolinatės pinigų automobiliui įsigyti, galėtumėte atskaityti palūkanas iš pajamų mokesčio, tačiau tik tuo atveju, jei automobilis pagamintas Amerikoje. Taigi, jei automobilis pagamintas Amerikoje, gaunate paskolą ir galite atskaičiuoti palūkanas. Tai – didelė ekonomija“, – kalbėjo JAV prezidentas.

Vis dėlto, visos šios reformos ir net pačių Amerikos automobilių gamintojų prisitaikymas gaminti bei pardavinėti didelių muitų tarifų sąlygomis gali užtrukti ne vienerius metus. Per tą laiką automobilių pramonė neišvengiamai nukentės, o modelių pasiūla sumažės. Šiuo metu amerikiečiai įsiveža apie pusę iš šalyje parduodamų 16 milijonų automobilių.

Be abejo, muitai skaudžiausiai smogs Europoje ir Azijoje gaminamiems Amerikai skirtiems automobiliams, tačiau smarkiai nukentės ir JAV automobilių dalis gaminančios įmonės, nes nemaža dalis jų produkcijos keliauja į Meksiką ir Kanadą, kur iš jų surenkami Amerikos rinkai skirti automobiliai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų