Baltarusija neigia, kad „Ryanair“ lėktuvas buvo priverstinai nutupdytas Minske

Minskas paneigė Vakarų žiniasklaidos informaciją, kad „Ryanair“ lėktuvas su opozicionieriumi Ramanu Pratasevičiumi priverstinai ir be realaus pagrindo anksčiau šiais metais buvo nutupdytas Baltarusijos sostinėje.

Anksčiau laikraštis „The New York Times“, remdamasis šaltiniais Europos Sąjungos saugumo tarnybose, pranešė, kad buvęs Minsko oro uosto skrydžių vadovas Alehas Halehavas, incidento metu esą dirbęs su „Ryanair“ lėktuvu, vėliau pabėgęs į Lenkiją pateikė savo įvykių versiją lenkų pareigūnams.

Anot jo, Baltarusijos specialiosios tarnybos perdavė akivaizdžiai melagingą pranešimą apie lėktuve esančią bombą, siekdamos priversti lėktuvą nusileisti Minske, kur R. Pratasevičius buvo sulaikytas.

Savo ruožtu Baltarusijos transporto ir ryšių ministerijos Aviacijos departamento direktorius Arciomas Sikorskis laikraštyje „The New York Times“ paskelbtą straipsnį apie Minske nutupdytą „Ryanair“ lėktuvą pavadino „informaciniu šlamštu“. Jį citavo valstybinė naujienų agentūra BelTA.

„Informacija, pasirodžiusi „New York Times“, pirmiausia yra skirta eiliniam skaitytojui, visuomenei, neišmanančiai civilinės aviacijos specifikos. Mums, profesionalams, ši informacija atrodo nereikšminga ir net juokinga“, – sakė ministerijos atstovas.

Anot jo, „sprendimą nusileisti Minske priėmė orlaivio vadas“.

„Dispečeris, pagal visas tarptautines taisykles ir standartus, negali daryti spaudimo sprendimų priėmimui, ypač kai kyla grėsmė aviacijos saugumui. Jis tik perduoda informaciją ir padeda orlaivio vadui saugiai naviguoti“, – nurodė Baltarusijos transporto ministerijos atstovas.

Gegužės 23 dieną iš Atėnų į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo nutupdytas Minske. Per šį incidentą į orą buvo pakeltas baltarusių naikintuvas.

Laineris buvo priverstas nusileisti Minske, kur buvo sulaikytas R. Pratasevičius ir jo draugė Sofija Sapega. Jų sulaikymas sulaukė tarptautinio pasipiktinimo.

„Ryanair“ nurodė, kad lėktuvo įgula gavo pranešimą apie „tikėtiną grėsmę“ lėktuve, tačiau vėliau ši informacija nepasitvirtino.

R. Pratasevičius kartu su bendražygiais platformoje „Telegram“ įkūrė baltarusių opozicijos kanalą NEXTA. Šis kanalas daug prisidėjo koordinuojant beprecedenčius protestus po pernai rugpjūtį Baltarusijoje įvykusių prezidento rinkimų, kuriuos opozicija ir Vakarų demokratijos laiko suklastotais. To balsavimo nugalėtoju buvo paskelbtas Aliaksandras Lukašenka, geležiniu kumščiu valdantis šalį jau beveik tris dešimtmečius.

Pernai Minsko režimas įtraukė R. Pratasevičių į „asmenų, dalyvaujančių teroristinėje veikloje“, sąrašą, taip pat paskelbė kanalą NEXTA „ekstremistiniu“ ir nurodė jį blokuoti.  

Trečiadienį Rusijos pilietei S. Sapegai buvo pateikti galutiniai kaltinimai, be kita ko, dėl „socialinės nesantaikos kurstymo, nusikaltimo prieš informacinį saugumą, asmens duomenų naudojimo taisyklių pažeidimo, grasinimo teisėsaugos pareigūnams“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių