Skaičiuojama, kad per pastaruosius penkerius metus apskritai išnyko daugiau nei 170 festivalių. Mažesnių festivalių organizatoriai šaukiasi pagalbos, nes nebepajėgia konkuruoti su didžiulėmis korporacijomis.
„Nesakau, kad tarptautinės įmonės siaubingos ir blogos, nieko panašaus. Manau, jos yra, kas yra. O yra jos plėšrūnės, egzistuoja tam, kad sugeneruotų pajamas ir apdovanotų akcininkus“, – kalbėjo festivalio „Secret Garden Party“ sumanytojas Freddie Fellowes.
Didesni festivaliai dažnai su muzikantais sudaro išskirtines sutartis, kurios reiškia, kad jų užsakyti atlikėjai negali groti niekur kitur tam tikru laikotarpiu arba tam tikru atstumu. Sutartys pastaruoju metu tapo dar griežtesnės. Mažesni festivaliai pasmerkti žlugti.
„Mažos salės ir maži festivaliai – vietos, nuo kurių pradeda žymiausi atlikėjai. Kad vėliau užliptum ant didžiausių scenų, turi kabintis nagais ir dantimis“, – sakė atlikėja KT Tunstall.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Didžiųjų festivalių organizatoriai lyginami su prekybos centrais, išstumenčiais mažesnes parduotuves.
„Skynews“ atlikta analizė parodė, „Ticketmaster“ savininkai, „Live Nation“ ir jos valdomos įmonės valdo apie 30 proc. šiemet vyksiančių renginių. Įmonė valdo daugelį didžiausių Jungtinės Karalystės festivalių, įskaitant „Reading & Leeds“, „Download“ ir „Latitude“. Be to, pastaraisiais metais bendrovė įsigijo alternatyvesnių renginių, pavyzdžiui, „Boomtown Fair“ akcijų“, – pasakojo žurnalistė Katie Spencer.
Skaičiuojama, kad atlikėjų įkainiai ir bilietų kainos palyginus su laikotarpiu iki pandemijos išaugo trigubai.
„Mes prašome, kad laikinai, tik trims metams, būtų sumažintas PVM bilietams – nuo 20 iki 5 proc. – taip, kaip buvo per pandemiją. Tada organizatoriai turėtų laiko atsigauti“, – teigė Nepriklausomų festivalių asociacijos vykdomasis direktorius Johnas Rostronas.
Skaičiuojama, kad 2022 m. muzikos pramonė Jungtinės Karalystės ekonomikai atnešė beveik 7 mlrd. eurų. Apie trečdalis pajamų buvo gauta iš festivalių.
Naujausi komentarai