Dėl 24 valandų trukmės streiko, prasidėjusio 8 val. vietos laiku (9 val. Lietuvos laiku), į uostą nuo ryto neįplaukė ir neišplaukė nė vienas laivas, teigė profsąjungos. Neveikia ir keltai – įmonių DFDS ir P&O operuojami laivai buvo blokuojami arba Kalė, arba britų Doverio uoste.
Įprastai per dieną į uostą atplaukia ar iš jo išplaukia apie 50 laivų.
Profsąjungų teigimu, streikas rengiamas todėl, nes Kalė uosto darbuotojų atlyginimai yra mažesni už šalies vidurkį šiame sektoriuje, nepaisant sudėtingų tenykščių darbo sąlygų.
„Kadangi Kalė yra didžiausias keleivių uostas žemyninėje Europoje, jis tuo pačiu metu patiria COVID-19, „Brexito“ ir migracijos krizes“, – teigė sektoriui atstovaujančio profsąjungos FO padalinio atstovas.
Uostų darbuotojai baiminasi, kad Didžiajai Britanijai metų pabaigoje oficialiai palikus ES prekybos bloką, drastiškai išaugs dokumentų skaičius ir padidės laukimo laikas. Padėtis bus dar sudėtingesnė, jei šalis bloką paliks netvarkingai.
Be to, darbo kiekį taip pat galimai padidins koronaviruso krizė – darbą gali apsunkinti karantino apribojimai ir sveikatos patikrinimų atlikimas. FO taip pat pažymėjo, kad kitąmet planuojama uostą išplėsti, o tai eismą padidintų dar 30 proc.
„Padaugėjus atsakomybių, visiškai nepriimtina, kad uosto darbuotojams išmokamos algos būtų mažesnės, nei nacionaliniu lygiu išmokamas darbo užmokestis“, – pridūrė profsąjunga.
Naujausi komentarai