Kaip reaguoti tokiose situacijose, papasakojo turizmo asociacijos vadovė Milda Plepytė-Rainienė.
– Ar esate girdėjusi istorijų, tokių kaip prieš kelias dienas nutiko lietuviams, kad juos užsipuolė turistai rusai?
– Panašaus pobūdžio istorijų, kad įsivyrautų tokio masto konfliktas, tai ne. Tai pirma istorija, kurią mums teko išgirsti. Manau, kad neturėtume akcentuoti, jog tai yra būtent Rusijos keliautojai ir, kad būtent susidūrus su jais galime iššaukti tokio pobūdžio atsakovus ar iššaukti tokią situaciją. Turėtume išlikti supratingi, kad galbūt ne visi turi tą pačią vertybinę poziciją, galbūt ne visi žiūri būtent taip pat, kaip mes.
Apskritai raginame keliautojus, kad jeigu jų tikslas yra poilsis, jeigu jie nori gerai praleisti laiką, tai galbūt nereiktų eskaluoti ir kelti kažkokių konfliktinių situacijų, ypatingai tokiu visiems jautriu laikotarpiu.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jeigu įvyksta konfliktas, ką reikėtų daryti?
– Visuomet raginame kreiptis į viešbučio personalą, kuris jau tuo metu būna susirinkęs ir tikrai padeda bei gelbėja visą situaciją. Natūralu, jog galima kreiptis į kelionių organizatoriaus atstovus, galbūt jūs nuspręsite, kad norite pasikeisti viešbutį, tuomet situacija sprendžiama vietoje. Jei konfliktas išsirutuliotų į kur kas didesnį lygį, visuomet galima kreiptis į Užsienio reikalų ministerijos konsulinį departamentą, kuris galės pagelbėti.
– Jeigu nenorime tokių konfliktų ar galima kažkaip jų išvengti?
– Galėtume kalbėti apie kryptis, kad jeigu atsitinka taip, kad nenorime vienos ar kitos tautybės sutikti keliautojų, jeigu konkrečiai kalbėtume apie Rusijos piliečius, tai natūralu, jog jiems galioja tam tikri reikalavimai, ribojimai ir jie nebegali tokiu plačiu mastu keliauti po jų taip pamėgtus Europos sąjungos kurortus. Tad jeigu norėtųsi to poilsio be šios tautybės atstovų, tai ragintume rinktis būtent Europos Sąjungos kryptis: Ispanija, Portugalija, Kanarų salynas, Madeira.