Pereiti į pagrindinį turinį

Degalų kainos stabilizavosi, tačiau džiaugtis pernelyg nevertėtų – laukia dar vienas šuolis?

2022-03-15 17:56
DMN inf.

„Brent“ žaliavinė nafta šiuo metu kainuoja beveik 110 dolerių už barelį, skelbia LNK.

Ž. Gedvilos/BNS nuotr.

Degalų netrūksta, tik piltis pilnus bakus už tokias kainas vilniečiai noro turi vis mažiau. Stipriai pabrangus degalams kai kas svarsto persėsti prie mažesnių arklio galių. O štai kiti į degalų kainas žiūri jau nebe pragmatiškai, o filosofiškai. 

Tiesa, vairuotojai taip vertina nebe brangiausius degalus. Mat praėjusią savaitę piką pasiekusi degalų kaina šiandien kiek pakritusi. 

„Buvo dyzelis jau perkopęs 2 eurus, šiandien mes matome, kad dyzelis šiek tiek nusileido žemiau 2 eurų. Tai yra 10 centų svyravimas“, – aiškina Arūnas Vizickas, Pricer.lt vadovas.

Degalai Baltijos valstybėse nuo kovo pradžios jau pabrango iki 25 proc. 

„Situacija šiek tiek pagerėjo, nes šiuo laiko momentu nafta kainuoja apie 109 dolerius, tai apie 30 dolerių nuo aukščiausio taško buvo atsitraukta“, – sako ekonomistas Marius Dubnikovas.

Džiaugtis kiek nukritusiomis degalų kainomis pernelyg nevertėtų. Ekonomistų teigimu, ilgalaikėje perspektyvoje gali laukti dar vienas šuolis. 

„Kalbant apie žaliavinę naftą, tai dar nėra rekordai. Reikia būti pasiruošusiems visiems dalykams“, – teigia ekonomistas Tadas Povilauskas.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

 

 

Kai nebeaišku, ko laukti rytoj, Europa ir pasaulis į degalų kainas reaguoja šiandien. 

Kaip amortizuoti naftos kainas, kalba ir Lietuvos Ministrų kabinetas. Tiesa, dar be aiškių sprendimų. 

Finansų ministerija svarsto mažinti degalų akcizus iki leistino minimumo. Tiesa, paliekant standartinį 21 proc. pridėtinės vertės mokestį. 

Sumažinus akcizą, anot finansų viceministro, valstybės biudžetas netektų apie 130 mln. eurų. Bet panašu, kad tokios sumos nė nereikėtų skolintis. 

Tiesa, mažesni akcizai gali turėti ir kitą medalio pusę. Dyzelino ir benzino kainų valstybė nereguliuoja, todėl nėra ir garantijų, kad mažesnių mokesčių naudą pajus galutinis vartotojas, o ne prekybininkas. 

Naftos perdirbėjai pažadų dalinti neskuba. Pakibęs klausimas, iš kur apskritai gauti naftos. Mat Europa buvo įpratusi iš Rusijos per mėnesį importuoti milijoną tonų dyzelino. 

Šią situaciją jau išnaudoja baltarusių propaganda ir rodo, kaip lietuviai neva važiuoja į Baltarusiją ir perka esą centus kainuojančių degalų. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų