Pereiti į pagrindinį turinį

Draudikai: mitas, kad rankinį stabdį reikia tausoti

2017-10-26 12:23
DMN inf.

Atvėsus orams ir pablogėjus vairavimo sąlygoms, įprotis nenaudoti rankinio stabdžio gali virsti ne tik lengvų nuriedėjimų, bet ir kur kas rimtesnių eismo įvykių priežastimi. Draudikai griauna mitą, kad rankinį stabdį verta tausoti ir siūlo nepamiršti jo visus metus.

Eismo sąlygas daug kur sunkina rūkas ir plikledis
Eismo sąlygas daug kur sunkina rūkas ir plikledis / T. Urbelionio/BFL nuotr.

„Tarp vairuotojų sklando mitas, kad kai šalta esą geriau rankinio stabdžio nenaudoti, nes jis gali prišalti ir tuomet nepajudėsi iš vietos. Tačiau toks įsitikinimas teisingas tik vienu atveju – jei stabdžių sistema nėra tvarkinga. Tad ir pradėti reiktų nuo patikrinimo, ar jis veikia tinkamai, o jei ne – būtinai susitvarkyti ir neignoruoti problemos, kuri gali turėti skaudžių pasekmių“, – teigė draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, jei automobilio stabdžių sistema tvarkinga, rankinis stabdis turi būti naudojamas nuolat. Nenaudojamas jis kaip tik gali tapti papildomų gedimų priežastimi, nes nejudančias stabdžių sistemos dalis gali paveikti korozija, drėgmė ar dulkės, o ir jo remontas tada gali kainuoti kelis šimtus eurų. Bet tai – ne blogiausia, kas gali nutikti. Jei tokį tausotą ir nejudintą rankinį stabdį pabandysite įjungti kritiniu momentu, jis tiesiog nesuveiks taip, kaip tikitės, arba taps priežastimi, kodėl vieną rytą nepajudėsite iš vietos.

„Manymas, kad nenaudodami rankinio stabdžio jį tausojame – visiškas mitas. Jis yra visos stabdžių sistemos dalis, kurią ir reikia naudoti, o ne kažkaip specifiškai tausoti, todėl jį rekomenduočiau naudoti visada, kai išlipama iš automobilio. Net ir tada, kai vieta, kurioje paliekamas automobilis, yra lygi, palikti automobilį su mechanine pavarų dėže tik su įjungta pavara nepakanka, būtina naudoti ir rankinį stabdį“, – sakė specialistas.

Draudimo bendrovės praktikoje yra pasitaikę atvejų, kai lygioje vietoje paliktas automobilis vis tik ėmė ir nuriedėjo.

„Vertinant įvykio aplinkybes buvo akivaizdu, kad vieta lygi, tačiau akivaizdu buvo ir tai, kad automobilis buvo nuriedėjęs. Pasak kliento, jį esą kažkas nustūmė, tačiau jei rankinis stabdis būtų buvęs užtrauktas, tokios situacijos tikrai buvo galima iš viso išvengti. Pagal privalomą vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą toks įvykis draudžiamasis, nukentėjusiajam žala yra atlyginama, o su kaltininku aiškinamės, dėl kokių priežasčių tai nutiko“, – aiškino A. Žiukelis.

Jo teigimu, vis daugiau vairuotojų atsakingai žiūri į techninę savo automobilių būklę ir juos tikrina profilaktiškai, o esant reikalui – remontuoja.

„Bendraudamas su klientais, vairuotojais, autoservisų darbuotojais matau vis gerėjančią tendenciją – įsisąmoninama, kad važiuodamas netvarkingu automobiliu gali ne tik savo automobilį sudaužyti ar  svetimą turtą sugadinti, bet gali ir susižeisti ar sužeisti ką nors kitą. Deja, vis dar yra tam tikra dalis vairuotojų, kurie automobilių būkle susirūpina tik po to, kai atlikus techninę apžiūrą paaiškėja, kad juo toliau važiuoti be papildomo remonto nepavyks“, – tendencijas apibendrino specialistas.

Kai netrukus bus masiškai imtos keisti automobilių padangos, į plataus profilio servisus vykstantys vairuotojai turi progą vienu kartu nušauti du zuikius: ne tik pasikeisti padangas, bet ir prieš žiemą pasitikrinti, ar stabdžiai yra tvarkingi.

„Kiekvienam automobilio vairuotojui rekomenduočiau bent 1–2 kartus per metus patikrinti automobilio pakabos ir stabdžių dalis – nereikia laukti, kol pradės kas nors negero jaustis. Atėjo padangų keitimo sezonas, puiki proga profilaktiškai pasitikrinti, jei bus rasta gedimų, pats laikas iki rimtesnių šalčių juos sutvarkyti“, – rekomendavo A. Žiukelis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų