Tokio pigaus benzino šiemet dar nebuvo. Dyzelinas vasarą buvo pigesnis nei dabar, tačiau praėjusią žiemą už jį mokėjome beveik 20 centų daugiau nei šiuo metu.
Dabartines degalų kainas vilniečiai vertina įvairiai.
„Nežinau, turbūt, kad mažesnės nei prieš tai“, – sakė vilnietis.
„Galėtų būti šiek tiek mažesnės, bet, kur dingsi? Taip, buvo ir brangiau. Tačiau atsimenu, kad buvo ir pigiau“, – teigė vyras.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Kazachstane degalų kainos mažesnės net tris kartus, tačiau čia žmonės uždirba daugiau“, – kalbėjo vaikinas.
„Vyksta tam tikras pigimas. Švieslentėse galima atrasti labai didelių skirtumų. Kai kurie degalinių tinklai sakys, kad jie užsipirko, išpardavinėja dar. Kiti jau greitai sureagavo į rinką“, – sakė „Pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas.
Tačiau kiti metai atneša prastų žinių. Pasak lietuviškų degalinių sąjungos vadovo, nors kaimynėse šalyse mokesčiai degalams nebuvo didinami, deja, akcizai Lietuvoje nuo sausio kyla.
„Nežiūrint į kitų šalių patirtį, Lietuva pernai nepadarė jokių žingsnių degalų kainų mažinimui. Lietuva priėmė dar ir kitus žingsnius kaip akcizo įstatymo koregavimą, todėl nuo kitų metų pabrangs dauguma naftos produktų iki 5 centų už litrą“, – teigė lietuviškų degalinių sąjungos vadovas Vidas Šukys.
„Po Naujųjų metų keisis akcizai. Kai keičiasi akcizai, tai puiki proga apvalinti sumą į didesnį pusę“, – sakė A. Vizickas.
Nieko gero ir pasaulinėje naftos rinkoje. Prie didėjančio akcizo gali prisidėti ir brangstanti nafta. Naftą išgaunančių šalių organizacija „OPEC“ drastiškai mažina gavybą.
„OPEC“ funkcionuoja tik ant to, kad jo nariai linkę vienas kitą apgauti. Susitaria elgtis vienaip, o elgiasi kitaip. Galime tikėtis, kad, jei vienas ar kitas kraštas mažins naftos gavybą, kiti gali elgtis priešingai ir kaip tiktą naftos gavybą padidinti“, – sakė ekonomistas Algirdas Bartkus.
Po Naujųjų metų keisis akcizai. Kai keičiasi akcizai, tai puiki proga apvalinti sumą į didesnį pusę.
Tačiau greičiausiai „OPEC“ pasiūla mažės, tad itin svarbu, kaip elgsis kitos naftą išgaunančios valstybės.
„Jei jie nieko nedarys arba pradės mažinti gavybą, tai kainos neišvengiamai augs“, – teigė A. Bartkus.
Todėl, pasak A. Bartkaus, ar sausis ir vasaris bus brangių degalų mėnesiai, labiausiai priklauso ne nuo „OPEC“ šalių.
„Jeigu bus koks sprendimas iš JAV, iš britų naftos bendrovių, tai ta naftos gavyba nesumažės pasaulio mastu. Todėl ir kainos neaugs“, – kalbėjo A. Bartkus.
Tačiau kiti ekonomistai baiminasi ne žiemos, o pavasario. Esą tuomet naftos kainos gali šokti kur kas labiau. Įtakos tam turės atsigaunančios Vakarų ekonomikos ir mažėsiančios palūkanos.
„Jei Centrinis Bankas kitais metais mažins taip radikaliai palūkanas, tai kitų metų antras pusmetis bus labai stiprus Vakarų pasaulyje. Tai bus tikrai didelė paskata naftos kainai kilti“, – sakė „Citadele“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.
Dabar naftos kainas kol kas prilaiko ir buksuojanti Kinijos ekonomika. Kuo Kinijai blogiau, tuo jai mažiau reikia naftos. Tačiau, pasak A. Izgorodino, tai naudinga tik dabar, o po pusmečio lazda gali atsisukti kitu galu.
„Labai tikėtina, kad ekonomikos lėtėjimas paskatins Kiniją imtis didesnio ekonomikos skatinimo kitų metų pirmą pusmetį. Visi rodikliai rodo, kad kitų metų antrą pusmetį bus aukštesnės naftos kainos“, – sakė A. Izgorodinas.
Tačiau ekonomistai pabrėžė, kad sunku prognozuoti. Ir šiemet būta svarstymų, kad nafta labai išbrangs, tačiau švieslentės šiais metais labiau džiugino nei liūdino.
Naujausi komentarai