LEA: mažiausios kelionės išlaidos trečiąjį metų ketvirtį – važiuojant elektromobiliu

  • Teksto dydis:

Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenys rodo, kad, trečiąjį metų ketvirtį, mažiausios kelionės išlaidos degalams, norint įveikti 100 km atstumą, ir toliau išliko važiuojant elektromobiliu.

LEA duomenimis, trečiąjį ketvirtį nuvažiuoti 100 km lengvuoju keleiviniu elektromobiliu (M1 kategorija), vidutiniškai kainavo 5,02 euro. Nuvažiuoti tą patį atstumą lengvuoju krovininiu elektromobiliu (N1 kategorija) vidutinės kelionės išlaidos siekė 8,15 euro.

Palyginti su antruoju ketvirčiu, išlaidos elektrinės transporto priemonės baterijai įkrauti padidėjo vidutiniškai 5,5 procento. Vidutinė elektros energijos, naudojamos elektromobilio baterijai įkrauti, kaina padidėjo nuo 0,277 Eur/kWh iki 0,291 Eur/kWh, arba 5,1 procento.

Keliaujant lengvuoju keleiviniu automobiliu, kurio varikliui reikalingas 95 markės benzinas, vidutinės išlaidos degalams siekė 10,56 euro (šių metų antrąjį ketvirtį buvo 11,41 euro, t. y. išlaidos sumažėjo 7,45 procento), važiuojant lengvuoju krovininiu – atitinkamai 10,69 euro (buvo – 11,56 euro). Benzino vidutinė kaina per trečiąjį ketvirtį sumažėjo nuo 1,53 Eur/l iki 1,42 Eur/l.

Trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su antruoju ketvirčiu, 6,38 proc. sumažėjo išlaidos dyzelinui: vidutinė dyzelino kaina mažėjo nuo 1,48 Eur/l iki 1,38 Eur/l.

Važiuojant 100 km atstumą dyzeliniu varikliu varomu lengvuoju keleiviniu automobiliu, išlaidos degalams sudarė vidutiniškai 7,93 euro (šių metų antrąjį ketvirtį tokia kelionė kainavo 8,47 euro), o važiuojant lengvuoju krovininiu automobiliu – 9,67 euro (antrąjį ketvirtį kelionės kaina siekė 10,33 euro).

Vidutinė gamtinių dujų kaina per šių metų trečiąjį ketvirtį išliko tokia pat, kaip buvo ir antrąjį ketvirtį – 1,70 Eur/kg. Naudojant SDG, 100 km kelionė lengvuoju keleiviniu automobiliu kainavo 8,99 euro, lengvuoju krovininiu – 14,00 eurų.

2024 m. spalio 1 d. Lietuvos kelių transporto priemonių registre iš viso buvo įregistruota 26 016 elektromobilių, iš kurių 15 253 – grynieji elektromobiliai (14 750 – lengvųjų keleivinių ir 503 – lengvieji kroviniai) ir 10 760 iš išorės įkraunamų hibridų (atitinkamai – 10 753 keleiviniai ir 7 – lengvieji krovininiai).

Elektriniai automobiliai sudarė 1,45 proc. lengvųjų keleivinių ir 0,64 proc. visų lengvųjų krovininių parko.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių