Antradienį ministras nuotoliniu būdu su Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vadovais aptarė šiuo metu opiausias transporto ir logistikos sektoriaus problemas.
„Transporto ir logistikos sektorius, sudarantis 12 proc. BVP, yra reikšmingas mūsų šaliai, tačiau šiuo metu dėl koronaviruso pandemijos, Lietuvai nenaudingų ES „Mobilumo paketo“ tam tikrų sąlygų ir apskritai geopolitinės situacijos visas sektorius susiduria su esminiais iššūkiais. Matau ilgametes problemas ir dėl pralaidumo pasienyje. Ką turime padaryti, tai kartu su socialiniais partneriais sutarti dėl aiškios sektoriaus plėtros vizijos. Tik taip galėsime išnaudoti Lietuvos turimą potencialą“, – pranešime cituojamas M. Skuodis.
Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas pabrėžė, kad daugelį metų buvę lyderiai Rytų, vėliau Vakarų Europos rinkoje, vežėjai šiuo metu patiria nelygų konkurencingumą, kurį lemia Lietuvai nepalankus „Mobilumo paketas“, sudėtingos verslui sąlygos Lietuvoje, kai dėl laiku nepriimtų sprendimų didžiosios vežėjų įmonės, turinčios filialus Lenkijoje ar Vokietijoje, svarsto galimybes perkelti savo verslus į kitas šalis.
„Susitikime konstatuota, kad vien per COVID-19 pandemiją iš Lietuvos į Lenkiją „iškeliavo“ 4000 vilkikų, nes konkurencinių sąlygų svarstyklės nulinko šios kaimyninės šalies naudai. Dėl to Lietuva neteko milijardų eurų pajamų. Todėl svarbi pagalba ir parama sektoriui dėl palūkanų kompensavimo, jau vasarą keleivinio transporto kompanijoms gali pritrūkti pajamų mokėti darbuotojams atlyginimus“, – nurodo Susisiekimo ministerija.
Taip pat dėmesio skirta galimybėms bendrai koordinuotai dirbti, kad nebeliktų vilkikų eilių prie Baltarusijos – Lietuvos sienos.
Naujausi komentarai