Kartu jis pažymi, kad karantino pradžioje pastebėtas alkoholio produktų pardavimo kilimas tebuvo kelių dienų efektas. Dėl šių priežasčių, pasak M. Zakarkos, alkoholio gamintojai ir importuotojai taip pat siekia būti įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sudarytą sąrašą įmonių, kieno veikla apribota dėl viruso plitimo.
„Kai buvo apribota visų viešbučių, restoranų, kavinių, barų veikla, tai didžiausi netekimai buvo būtent šio sektoriaus. Reikia suprasti, kad mūsų pramonė yra vienas pagrindinių produkcijos tiekėjų, tai nukentėjus viešbučių, restoranų sektoriui, labai žymiai nukentėjo būtent ir šis prekybos kanalas. Mes skaičiuojame, kad bent jau per mūsų asociacijos atstovaujamas bendroves nuostoliai dėl viešbučių, restoranų veiklos sustabdymo gali siekti virš 10 mln. eurų per karantino laikotarpį“, – Eltai sakė M. Zakarka.
Aljanso vadovas neslėpė nuostabos, kad alkoholio gamintojai ir importuotojai nebuvo įtraukti į VMI sąrašą įmonių, nukentėjusių nuo pandemijos.
„Deja, bet kažkodėl šios įmonės nepateko į tą sąrašą. Mes esame pateikę prašymą VMI bei laukiame atsakymo. Suprantame, kad šie verslai toliau vykdo prekybos veiklą ir tikrai nėra pagrindiniai nukentėję nuo šios situacijos, bet žinant, jog į tą sąrašą pateko labai daug žemės ūkio bendrovių, įvairių kitokių bendrovių, manome, kad kaip tiesiogiai dirbantys su sektoriumi, kurio visa veikla yra visiškai apribota, turėtume šiame sąraše taip pat būti. Laukiame atsakymo iš VMI“, – kalbėjo M. Zakarka.
M. Zakarka: alkoholio pardavimų kilimas prekybos centruose tebuvo poros dienų efektas
Paklaustas, ar karantino metu uždarius viešbučius, kavines bei barus išaugo alkoholio prekyba parduotuvėse, M. Zakarka atsakė, kad tai tebuvo kelių dienų efektas.
„Karantino pačioje pradžioje buvo galima galbūt matyti signalus, kad pardavimo skaičiai kažkiek išaugs, bet tai buvo poros dienų efektas, o dabar, kai vertiname ketvirtą karantino savaitę ir žinome, kad karantinas tikriausiai bus pratęstas, tai bendrai paėmus – neskaidant atskirų prekybos tinklų ar pardavimo vietų, tikrai bus kritimas ir žymus, galintis svyruoti nuo 20 iki 40 proc., lyginant su įprastais pardavimais šiais mėnesiais“, – teigė Legalaus verslo aljanso direktorius M. Zakarka.
Jis taip pat priminė, kad nuo kovo 1 d. įsigaliojo didesnis akcizo tarifas etilo alkoholiui. Dėl to, pasak M. Zakarkos, importuotų stiprių alkoholinių gėrimų kainų didėjimui įtaką daro ne tik dabartinė situacija rinkoje, tačiau ir akcizo tarifo dydis.
„Kas liečia importą, tai reaguojama tiek į rinkos situaciją, tiek į vartotojų įpročius bei poreikius, (...) ir, be abejonės, akcizą – nes antrus metus iš eilės skubos tvarka rudens pabaigoje priimtas sprendimas. Per dvejus metus mes turime 20,5 proc. akcizo tarifų augimą vienintelei alkoholio rūšiai, kai kitoms alkoholio rūšims tas akcizas nesikeitė. Tai tikrai daro įtaką kainai ir kitaip šioje vietoje sunkiai gali būti“, – pridūrė M. Zakarka.
Naujausi komentarai