2020 metų sausio „Pricer.lt“ fiksuojamo vidutinio pigiausių maisto produktų krepšelio kainų analizė rodo, kad pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis Lietuvos parduotuvėse palyginus su 2019 m. gruodžio mėnesiu padidėjo 0,60 Eur ir buvo 5,73 Eur (11 proc.) brangesnis nei praeitų metų sausio mėnesį. Turime trejų metų stebėjimų rekordą.
2020 metų sausio mėnesio „Pricer.lt“ pigiausių maisto prekių krepšelio kainų reitingas
Pakeldamas krepšelio kainą 0,77 Eur tinklu su pigiausiu krepšeliu lieka „Maxima“, į antrą vietą atsistoja „Norfa“, kuris mažina krepšelio kainą 0,37 Eur. „Iki“, mažindamas kainą 1,33 Eur, yra trečioje vietoje. „Rimi“ padidina krepšelio kainą 1,99 Eur ir nusileidžia į ketvirtą vietą. „Lidl“ paleidžia įvaizdžio kampaniją „Greičiau Geriau Pigiau“, kelia kainas 2,46 Eur ir krenta į penktą vietą. Matyt, išleido daug pinigų kampanijai, todėl reikia skubiai uždirbti. Plačiau apie „Lidl“ įvaizdžio kampanijos ypatumus galite paskaityti čia. „Barbora“ su 0,11 Eur pakelta kaina, stabiliai lieka paskutinėje šeštoje vietoje.
Populiarių ir gerai žinomų „Pricer.lt“ produktų vidutinio krepšelio kainų sausio mėnesio analizė rodo, kad lyginant su 2018 m. gruodžio mėnesiu, kainos kyla 2,03 Eur (6,91 proc.). 2020 m. sausio mėnesio žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo 0,71 Eur (1,85 proc.) didesnė už 2019 m. sausio mėnesio krepšelį ir 1,23 Eur (3,26 proc.) didesnė už 2019 m. gruodžio mėnesio krepšelį.
2020 metų sausio mėnesio „Pricer.lt“ žinomų prekių ženklų krepšelio kainų reitingas
Reitinge pigiausia tampa „Barbora“, padidinusi krepšelio kainą 1,64 Eur. Antrą vietą užima prekybos tinklas „Iki“, kainas sumažinęs 0,55 Eur. „Norfa“ su 2,94 Eur kainų pakėlimu krenta į trečią vietą. „Maximos“ tinklas, didinęs kainą 2,2 Eur, atsistoja į ketvirtą vietą, penktoje vietoje palikdamas „Rimi“ su 0,05 Eur krepšelio kainos sumažinimu.
„Pricer.lt“ nuotr.
Iš įdomesnio tinklų elgesio yra tai, kad „Barbora“ stengiasi pateikti pigesnes žinomų prekių ženklų prekes nei kiti rinkos žaidėjai. Greičiausiai taip yra todėl, kad „Iki“ vykdo eksperimentus šioje sferoje, o „Rimi“ po starto Latvijoje tą patį ruošiasi padaryti Lietuvoje, bet užtrunka. Taigi, galimai „Barbora“ bando suformuoti mažesnių kainų pojūtį internetinėje prekyboje maisto produktais, nors mes ir žinome, kad internetinės prekybos maisto prekėmis sėkmė slypi visai kitoje vietoje.
Prekės
Iš „Pricer.lt“ stebimų 52 prekių kainų brango 34 prekės, kainos nekeitė 3, pigo tik 15 prekių. Brangimo lyderis – obuoliai. Jie greičiausiai tokie išliks iki naujo sezono pradžios dėl 2019 metų derliaus. Antroje vietoje – vištiena. Kas čia tikėjosi mažesnių kainų dėl paukščių ligų Lenkijoje? Bet apie mėsą pakalbėsime vėliau – ten bus įdomių pastebėjimų. Iš viso reikšmingai (10 proc. ir daugiau) brangsta 18 prekių iš 52 stebimų. Labiausiai, 10 proc. ir daugiau, pigusios prekės lyginant su praeitų metų sausiu. Jų viso labo 4.
Įdomybės apie kiaulieną
Kiaulienos kainos Europoje kyla toliau: +36,2 procentai lyginant su praeitais metais. Bet jau vyksta kritimas lyginant su tuo, kas buvo prieš Naujuosius metus. Žaliavinės kainos koreguojasi į vasaros pabaigos lygį. Priežastis – Koronaviruso krečiama Kinija nepaima planuotų kiekių iš Europos, todėl kainos krenta ir dar tikrai kris. Ir pas mus pasirodys daugiau kiaulienos iš europietiškųjų eksportuotojų – Danijos, Prancūzijos.
Kaip elgiasi mūsų tinklai? Teisingai – akcijos. Tai jau galima vadinti „sviesto sindromu“. Jokiu būdu nemažiname kainų, bet akcijos – 20 proc., 23 proc., 41 proc. Dar esame tikri, kad ir 60 proc. pamatysime. Didesnės nuolaidos su kortelėm – stengiamės dėl savo lojalių klientų. Sviesto vidutinė didmeninė kaina ES yra 18 proc. žemesnė negu 2019 metais tuo pačiu metu.
Taigi, jo kaina lentynose turėtų būti apie 1,5 Eur ir 1 Eur akcijos metu už 200 g. Tačiau pas mus vyksta pseudoakcijavimas ir sumažintų pakelių pasiūlymai.
Naujausi komentarai